Cytat:
Witajcie, drodzy czytelnicy! Jak już wielokrotnie informowaliśmy, pierwsze testy dla wybranego grona osób zbliżają się wielkimi krokami. Przetrzebiliśmy szeregi potężnych demonów kodu, które ze skrajną determinacją porównywalną z fanatyzmem, krzyżowały nam wszelkie plany. Pozbywszy się ich, zajęliśmy się łączeniem w jedną całość systemów, które do tej chwili zostały przygotowane. Obecnie tworzony jest system opcji, który pozwoli Wam dostosować grę do posiadanych zasobów sprzętowych i komfortową rozgrywkę. Przedmiotem naszych starań są również rozwiązania związane już bezpośrednio z rozgrywką, z którą będziecie mieli do czynienia już niedługo. Zdajemy sobie sprawę, że wiele osób niecierpliwie oczekuje możliwości bliższego zapoznania się grą i wierzcie nam, że chętnie podalibyśmy Wam dokładny dzień i godzinę, lecz niedobitki demonów kodu nadal kryją się gdzieś poza polem widzenia i w każdej chwili mogą napsuć nam krwi. Śledźcie nas uważnie, gdyż dostępna dla Was wersja pre-alpha jest jedynie kwestią kilku tygodni!
Chcielibyśmy przedstawić najważniejsze pozycje z długiej listy większych i mniejszych postępów:
Walka i kontroler postaci :
1.Stworzenie dynamicznego kontrolera postaci, który sprawia, że użycie bloku w różnym momencie może skutkować innym położeniem tarczy za każdym razem.
2.Doszlifowanie animacji chodzenia, biegania, sprintu, skradania i samej walki.
3.Dopracowanie systemu walki non-target, opierającej się na manualnym trafieniu bronią w cel.
4.Ukończenie zestawu animacji dla broni dystansowej (łuku).
5.Dodanie systemu śmierci i respawnu postaci.
6.Doszlifowanie systemu śledzenia przez serwer pozycji gracza - nie uświadczymy już teleportacji.
7.Całkowita przebudowa szkieletu postaci pod system Mecanim oraz dostosowanie całego ekwipunku do nowego kośćca postaci.
Środowisko gry :
1.Wykonanie atrakcyjnych obszarów na potrzeby pre-alphy, które będą wymagały od gracza zręczności i dostarczą wiele rozrywki. By się przez nie przeprawić, konieczne będzie użycie wszystkich funkcji kontrolera, takich jak : pływanie, skakanie, sprint, skradanie, itp.
2.Ożywienie postaci niezależnych - mają teraz własne zajęcia, mówią, może nawet czują? Wykonaliśmy im zestawy animacji dla czynności życiowych. Posiadają również dialogi i można z nimi pogawędzić.
3.Ukończenie pierwszej mini gry. Co to za gra? Powiedzmy, że była ona domeną szlachetnie urodzonych, w której raz bijesz konia, a raz posuwasz królową.
Bazy danych :
1.Spięcie systemu bazodanowego z grą.
2.Wyliczanie statystyk postaci na podstawie wybranych przez gracza atrybutów.
3.Wprowadzenie systemu walki, który odwołuje się już bezpośrednio do baz danych.
4.Zaczątki systemu sklepowego na potrzeby pre-alphy.
Interfejs :
1.Podpięcie wyboru opcji graficznych oraz dźwiękowych.
2.Zaimplementowanie w pełni funkcjonalnego czatu, obsługującego również komunikaty z walki.
3.Wykonanie przejrzystego GUI ekwipunku.
Grafika i poprawy jakości gry :
1.Poprawienie wydajności silnika.
2.Wykonanie wnętrz budynków oraz przygotowywanie podziemi na potrzeby pre-alphy.
3.Sterowanie oświetleniem w zależności od pory dnia, poprawki w atmosferze i pogodzie.
4.Zmodyfikowanie shaderów włosów - są teraz połyskujące i delikatne, bo jesteś tego warta.
5.Dodanie efektów HDR i SSAO znanych z gier z najwyższej półki.
6.Poprawienie jakości modelu postaci, dodanie efektów graficznych na powierzchni skóry.
7.Poprawienie jakości ekwipunku - posiada więcej detali i efektów graficznych.
Nasz zespół stale się powiększa, zwiększa się liczba specjalistów, która pozwala nam obecnie prowadzić prace nad kilkoma systemami równolegle.
Przypominamy także o przebieranym konkursie, w którym możecie wygrać klucze do pre-alphy!
W marcu będzie możliwość spotkać nas na dwóch imprezach :
1. Game Developers Conference - Nasza przedstawicielka - Brittany DuCrest będzie do waszej dyspozycji podczas GDC, która odbędzie się w San Francisco w dniach 27-29 marca.
2. Pyrkon - Festiwal fantastyki odbywający się w Poznaniu w dniach 22-24 marca.
Nasz zespół będzie posiadał stoisko, na którym każdy będzie miał możliwość zagrania w wersję pre-alpha Gloria Victis.
Serdecznie zapraszamy Was do wzięcia udziału powyższych imprezach i spotkania się z nami!