Outcast: Second Contact to odświeżona wersja przygodowej gry akcji z 1999 roku - Outcast. Projekt został napisany od nowa, czyli jest tzw. remakiem, i cechuje się między innymi płynniejszą rozgrywką, zmodernizowanymi teksturami oraz zmianami w rozgrywce dostosowującymi tytuł do współczesnych realiów.. Za produkcję odpowiadają autorzy oryginału, Appeal Studios.
Fabuła Outcast: Second Contact pozwala graczowi wcielić się w byłego komandosa Cuttera Slade'a, który wraz z ekspedycją naukowców trafia na obcą planetę w celu odnalezienia zestrzelonej sondy i zamknięcia portalu między światami. Szybko jednak zostaje odcięty od reszty ekipy, a lokalny lud Talan ogłasza go swoim mesjaszem. Bohaterowi nie pozostaje nic innego jak oswobodzić ich spod władzy niejakiego Fae Rhana, próbując przy tym dokończyć misję i wyeliminować zagrożenie dla rodzimej planety.
Rozgrywka Outcast: Second Contact to przygodowa gra akcji, gdzie wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Wcielając się w byłego komandosa zajmujemy się głównie eksploracją różnorodnych lokacji o zróżnicowanym klimacie, a także wykonywaniem z góry narzuconych celów - od znalezienia danych surowców, kończąc na zabijaniu przeciwników. Tytuł oferuje w pełni otwarty świat, a pomiędzy regionami przemieszczamy się korzystając ze specjalnych teleportów. Nierzadko na naszej drodze stają żołnierze reżimu, którzy strzelają powolnymi pociskami. Wymusza to walkę w ciągłym ruchu z użyciem różnorodnej gamy broni. Każda z nich wymaga amunicji, którą możemy wytworzyć lub kupić. Nowość stanowi ulepszony system poruszania się. Teraz możemy korzystać z uników, przewrotów czy sprintu. Ponadto otrzymaliśmy system osłon znany z takich gier jak Gears of War. Wychodząc naprzeciw fanom oryginału, twórcy stworzyli także nowe, ukryte lokacje wyjaśniające największe tajemnice planety Adelphy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler