
Phoenix Point to taktyczna strategia turowa nawiązująca do klasycznych reprezentantów tego gatunku i czerpiąca z ich rozwiązań. Za projekt odpowiada niezależne Snapshot Games, autorzy całkiem nieźle przyjętej innej gry z tego gatunku, Chaos Reborn, z Julianem Gollopem na czele - twórcą serii XCOM.
Phoenix Point przenosi gracza do 2046 roku. Mamy 24 lata po katastrofie związanej z wirusem kosmicznego pochodzenia, który został odkryty przy badaniach na Antarktydzie. Wymknął się on spoza kontroli i zakaził większą część fauny redukując przy tym cywilizację do odizolowanych od siebie enklaw. Społeczeństwa walczą o przetrwanie z poczwarami skrytymi w tajemniczej mgle pokrywającej zdecydowaną część naszego globu.
Rozgrywka Phoenix Point łączy w sobie elementy z klasycznych rozwiązań gatunku, takich jak pierwsze dzieło Juliana czy Xenonauts oraz usprawnień wprowadzonych przez nowsze odsłony XCOM od Firaxis. Docelowo kierujemy jedną z ludzkich osad. Na mapie globalnej zaś dbamy o strategiczny aspekt naszej tytułowej organizacji zdobywając zaopatrzenie, dokonując interakcji z innymi osadami, a także wysyłamy oddziały na misje. Te ostatnie rozgrywają się na losowo generowanej mapie taktycznej w systemie turowym.
Z biegiem czasu mutanty ewoluują dostosowując się do naszego stylu (np. wyrastają im tarcze z rąk, czy osłaniają głowy chitynowym pancerzem). Nierzadko przyjdzie też stanąć do walki z potężnymi bossami, gdzie bardzo przydatny okazuje się system celowania w poszczególne części ciała znany z serii Fallout.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler