Ów produkt studia Ironclad Games jest strategią czasu rzeczywistego rozgrywaną w przestrzeni kosmicznej. Mamy tu do czynienia z tytułem flagowym developera, co oznacza, że jest to jego debiut, z którym wkracza na rynek. Gwiezdne RTS-y dawno temu zostało zdominowane przez tytuł Homeworld, co ma tutaj wymierne znaczenie, bowiem kilku ludzi z kanadyjskiego studia maczało palce przy Homeworld: Cataclysm - dodatku do wyżej wspomnianej wyśmienitej strategii.
Na potrzeby Sins of a Solar Empire od podstaw napisany został graficzny silnik nazwany Iron Engine. Bez problemu radzi on sobie z najnowszymi technologami wyświetlania obrazu, nie pomijając funkcji Shader Model czy Bump-mapping. Iron Engine korzysta z największych możliwości DirectX 9.0c, pod który został stworzony.
Fabuła uniwersum opowiada o kosmicznym konflikcie pomiędzy sprzymierzeniem Trader Emergency Coalition, a The Advent (zwanych także Wygańcami) oraz Imperium Vasari. Gracz może rozpocząć kampanię opowiadając się za jedną ze stron i doprowadzić ją do ostatecznego zwycięstwa w nieustającej wojnie. Każdy z sojuszy dysponuje odmienną technologią, a co za tym idzie - sposobem prowadzenia walk, taktyką, rozwojem. Koalicja Kupiecka - skupiając się na handlu - nie zdołała szybko rozwinąć się i przygotować do wojny, o czym świadczą przestarzałe na początku kampanii jej technologie. The Advent to typowi psionicy dysponujący nadludzkim zdolnościami umysłu, zaś Vasari postawili na wysoki rozwój techniczny za sprawą nanotechnologii.
Rozgrywka - niezależnie od strony konfliktu - jest wielką wojną, nie tylko na tle militarnym. Faktycznie do dyspozycji oddano masę jednostek - myśliwców, bombowców, krążowników - lecz dostępna jest też masa innych sposobów podboju. Zrywanie i zawieranie sojuszy, handel, dyplomacja, wymiany, pakty - to wszystko czeka nas w Sins of a Solar Empire. Kosmiczna próżnia i planety czekają na kogoś, kto utrzyma nad nimi pieczę wypleniając oponentów w otchłań.
Poza kampanią dla samotników, istnieje opcja gry wieloosobowej, nawet do dziesięciu osób jednocześnie, co wydłuża żywotność tytułu. Kolejną składową tej ostatniej jest dostępny edytor, który pozwoli na kreowanie nowych światów, potyczek, a nawet całych konfliktów!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler