
Tails of Iron jest grą akcji z elementami RPG, czerpiącą też silnie z gatunku soulslike.
Akcja gry ma miejsce w fantastycznym świecie, gdzie od setek lat starcia ze sobą toczą przedstawiciele frakcji gryzoni i żab. Gracze wcielają się w młodego szczura o imieniu Redgi, będącego następca tronu. Jego kraj właśnie został zaatakowany przez żądne krwi żaby, a młody bohater musi stawić im czoła i dotrzeć, a następnie pokonać wrogiego przewódcę - Zieloną Brodawkę.
Rozgrywkę obserwujemy z widoku 2D. Zabawa skupia się głównie na walce, ale nie brakuje tu też elementów platformowych, choć nie są one serwowane tak intensywnie, jak np. w Hollow Knight. Starcia zaprojektowano na wzór gier soulslike - każdy przeciwnik dysponuje schematem ciosów i zachowań, do których musimy dobrać odpowiednią taktykę. Do naszej dyspozycji twórcy oddali rozbudowany arsenał broni - od mieczy, przez topory czy włócznie. Nie brakuje broni dystansowych, takich jak łuk. Korzystamy też z tarczy, a także wykonujemy uniki. Najbardziej wymagające są starcia z bossami, którzy potrafią napsuć krwi.
Świat Tails of Iron podzielono na kilka różnorodnych biomów, z czego każdy oferuje inne wyzwania. W trakcie eksploatacji świata zbieramy nowe przedmioty i znajdujemy kolejne bronie, w które możemy wyposażyć naszego szczurzego protagonistę. W międzyczasie odwiedzamy własną twierdzę, stanowiącą bazę wypadową na kolejne misje. Tam możemy porozmawiać też ze szczurzymi NPC czy ulepszyć nasz ekwipunek.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler