Były inżynier z Naughty Dog podkreśla znaczenie SSD w PlayStation 5

Nowa konsola Sony dysponować będzie wieloma fantastycznymi możliwościami.

@ 20.03.2020, 17:25
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

Były inżynier z Naughty Dog podkreśla znaczenie SSD w PlayStation 5

Jednym z kluczowych elementów specyfikacji technicznej PlayStation 5 jest SSD, czyli pamięć, która podmienić ma coraz bardziej wysłużone dyski twarde. Były techniczny dyrektor ze studia Naughty Dog jest zachwycony potencjalnymi możliwościami.

Po tym, jak Sony ujawniło specyfikację PlayStation 5 pojawiło się sporo skrajnych głosów. Jedni są zadowoleni, inni zaczęli natychmiast podkreślać przewagę Xboksa z serii X nad nową platformą Japończyków. Andrew Maximov ruszył na Twitter, by podkreślić wagę jednego z elementów urządzenia - SSD.

Pamięć SSD jest istotna z wielu względów, ale jednym z najważniejszych jest streaming danych. Dzięki temu, że przebiega on błyskawicznie szybko, deweloperzy są w stanie umieszczać w pamięci więcej danych, a potem mieć do nich szybki dostęp. Wpływa to np. na jakość elementów w grach. Zarówno te bliższe, jak i te dalsze będą bardziej szczegółowe.

"Skok w jakości pomiędzy tymi dwoma (chodzi o Uncharted oraz The Last of Us) jest porażający, mimo że obie gry wykorzystują ten sam sprzęt. Mnóstwo pracy inżynierów i artystów poszło w poprawę oprawy wizualnej, ale do tego potrzebne jest szybkie zarządzanie danymi", napisał na Twitterze Maximov.

"Pod koniec cyklu konsoli dużo pracy szło w skryptowanie tego, aby odpowiednie dane były wczytywane i renderowane we właściwym momencie. Projektanci i inżynierowie nie są do tego entuzjastycznie nastawieni, bo to nie jest najseksowniejsza robota. Ale tylko dzięki temu jest to możliwe".

"Nawet na obecnej generacji jesteśmy w stanie renderować elementy z jakością fotorealistyczną. Każdy włos na głowie Drake'a to trójkąt. Możemy renderować rozległe przestrzenie, korzystając z systemu zarządzania detalami. Ale nie możemy tych wysokiej jakości elementów przetrzymywać w pamięci".

"Więc możliwość wczytywania obiektów w najwyższej możliwej rozdzielczości przed tobą, a potem wyrzucanie ich, gdy się odwrócisz znaczy, że każde drzewo może mieć korę trójwymiarową, a mech oraz mrówki maszerujące po niej będą pojawiać się tylko wtedy, gdy będzie to potrzebne, bez podnoszenia budżetu. To będzie świetne <3".

"Teraz tworzenie tej jakości zawartości jest niesamowicie skomplikowane, ale pracujemy nad tym".

Więcej na temat PlayStation 5 znajdziecie w innych wiadomościach na portalu. Przygotowujemy też dla Was kompleksową wiki, więc bądźcie z nami!


Sprawdź także:
Uncharted: Drake's Fortune

Uncharted: Drake's Fortune

Premiera: 19 listopada 2007
PS3

Uncharted: Drake's Fortune jest grą zręcznościową nawiązującą delikatnie do serii Tomb Raider, w pełni wykorzystującą możliwości konsoli PS3. Głównym bohaterem Unchart...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?