The Outer Worlds bez craftingu - winne są korporacje
Crafting nie pasuje twórcom do wiadomości, jaką chcą przedstawić.
W trakcie PAX East 2019 deweloperzy ze studia Obsidian Entertainment prezentowali swoje najnowsze przedsięwzięcie, The Outer Worlds. Podczas demonstracji co nieco na jego temat również opowiadali, a wówczas dowiedzieliśmy się, że przedsięwzięcie nie zaoferuje craftingu.
Dlaczego z craftingu zrezygnowano? Jak się okazuje, nie pasuje on do kontekstu opowieści, jaką chcą sprezentować nam scenarzyści. Mamy bowiem świat, w którym ludzie są zniewoleni kapitalizmem, a reklamy latają ponad ich głowami podczepione do dronów. Wszyscy też o nich rozmawiają, nawet w luźnych konwersacjach. Jeśli coś chcesz, musisz to kupić.
"Jednym z powodów rezygnacji było korporacyjne brandowanie", powiedział główny projektant, Charles Staples. "Czuliśmy że crafting psuje jeden z elementów gry, które próbujemy pokazać dość mocno i trafić nim do gracza".
"Jeśli gracze robiliby swoje rzeczy, ten przekaz byłby osłabiony. Ale nadal chcemy, abyś miał pewne możliwości modyfikowania. Wspieramy to poprzez modowanie broni oraz pancerza".
Poniżej prezentacja z PAX East 2019, o której mowa. Jeśli chodzi o samą grę, jej premiera odbędzie się w 2019
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler