Generalny manager BioWare chce naprawić swoje studio

Wszelkie problemy mają odejść w zapomnienie.

@ 05.04.2019, 21:37
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, inne, ps4, xbox one

Generalny manager BioWare chce naprawić swoje studio

Pisaliśmy ostatnio o rzekomych problemach w studiu BioWare. Jak się okazuje, deweloper niegdyś poważany ze względu na swoje osiągnięcia, faktycznie jest w tarapatach. Firma nie funkcjonuje tak jak powinna, ale jej generalny manager, Casey Hudson, wierzy w to, że wszystko uda się jeszcze naprostować.

Optymizm Hudsona dostrzec można w wewnętrznej wiadomości, którą rozesłał on do pracowników BioWare, a którą udało się pozyskać redakcji Kotaku. Z maila wynika, że szef studia dostrzega jego ułomności, wie, że ostatnie gry nie były odpowiednio wysokiej jakości i zamierza to naprawić.

"Chciałbym przekazać Wam moje przemyślenia dotyczące artykułu zawartego na łamach Kotaku oraz dyskusji, jakie wywołał. Artykuł wspomina o wielu problemach związanych z opracowywaniem Anthem, a także naszych poprzednich projektów. Nakreśla bezpośrednie połączenie pomiędzy tymi problemami oraz jakością pracy i samopoczuciem pracowników. Te problemy są prawdziwe, a naszym priorytetem jest ich rozwiązanie".

Hudson następnie w dość pokrętny sposób wyjaśnia dlaczego BioWare nie chciało skomentować artykułu, twierdząc, że są w nim wymienieni deweloperzy, którzy mogliby się stać celem otwartej krytyki, a na to firma nie mogła sobie pozwolić. Sytuacja jest o tyle interesująca, że w artykule Kotaku nie ma żadnych nazwisk.

Ta kwestia nie jest jednak szczególnie istotna, ważniejsze jest to, że Hudson, wracając do BioWare, wiedział, że studio ma problemy. Miał też ewidentnie pomysł na to, jak im sprostać.

"Kiedy zaoferowano mi szansę powrotu do BioWare jako generalny manager, wracałem wiedząc, że przed studiem są istotne wyzwania związane z jego stanem, kreatywną wizją oraz organizacją. Jestem podekscytowany tym, że mogę wprowadzić w tych obszarach usprawnienia, ponieważ kocham to studia i chciałbym stworzyć miejsce, w którym wszyscy są szczęśliwi i odnoszą sukcesy".

"Nie powiem, że wykonałem dobrą pracę, a dziś sądzę, że tego nie zrobiłem. Ale poczyniłem pewne kroki w odpowiednim kierunku, które sprawią, że będziemy bardziej skupieni na misji oraz wartościach, aby była jasność tego, co robimy oraz jak zdefiniujemy wysokie standardy kultury w studiu".

"Zmieniliśmy strukturę studia, dzięki czemu dyrektorzy działów mogą się skupiać na wspieraniu poszczególnych twórców. Wprowadziliśmy lepszy podział na role, aby ludzie wiedzieli jakie są wobec nich oczekiwania. Aplikujemy też zmiany w ramach produkcji, dzięki czemu wizja projektu będzie jasna. Wprowadzimy również dłuższy okres przedprodukcyjny, co powinno zmniejszyć stres w trakcie faktycznego procesu produkcyjnego".

Czy zmiany w jakikolwiek sposób wpłyną na pracę w BioWare oraz na to, jakie gry uda im się przygotować? W tym momencie nie sposób powiedzieć, ale dobrze wiedzieć, że szefostwo świadome jest problemów i zamierza w jakiś sposób je zniwelować.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   00:19, 06.04.2019
Mhm... Cóż, powodzenia z Inkwizycją 2 na kodzie Anthema.
0 kudoslogan23   @   01:24, 06.04.2019
Czy to nie ten pan co po premierze Andromedy odszedł a teraz wrócił raptownie?.
0 kudosdabi132   @   15:42, 06.04.2019
Już ja widzę, jak oni rozwiążą problemy studia. Restrukturyzacja i zwolnią kilku-kilkunastu pracowników. Zwykły marketingowy bełkot żeby uciszyć sprawę.
0 kudosTheCerbis   @   17:17, 06.04.2019
Cytat: logan23
Czy to nie ten pan co po premierze Andromedy odszedł a teraz wrócił raptownie?.
"On August 7, 2014, Hudson left BioWare to pursue other projects. On May 18, 2015, Microsoft announced that Hudson had joined their video game production wing at Microsoft Studios as creative director. On July 18, 2017, Hudson announced that he had returned to BioWare and replaced Aaryn Flynn as general manager for the studio."

Czyli przed wydaniem Inkwizycji. Wrócił po wypuszczeniu Andromedy.
0 kudoskobbold   @   19:19, 06.04.2019
Ratuje ich tylko poważna separacja z EA albo najlepiej rozwód i podążanie ścieżką Larianów. Rozmienili się na drobne i z wybitnego studia zeszli to średniej ligi. Będzie im ciężko wrócić na szczyt z tym bardziej jeśli mają zamiar tworzyć gry pokroju Anthem.
0 kudoslogan23   @   19:35, 06.04.2019
Cytat: TheCerbis
Cytat: logan23
Czy to nie ten pan co po premierze Andromedy odszedł a teraz wrócił raptownie?.
"On August 7, 2014, Hudson left BioWare to pursue other projects. On May 18, 2015, Microsoft announced that Hudson had joined their video game production wing at Microsoft Studios as creative director. On July 18, 2017, Hudson announced that he had returned to BioWare and replaced Aaryn Flynn as general manager for the studio."

Czyli przed wydaniem Inkwizycji. Wrócił po wypuszczeniu Andromedy.
Fakt pomieszałem.
0 kudoslogan23   @   19:36, 06.04.2019
Cytat: kobbold
Ratuje ich tylko poważna separacja z EA albo najlepiej rozwód i podążanie ścieżką Larianów. Rozmienili się na drobne i z wybitnego studia zeszli to średniej ligi. Będzie im ciężko wrócić na szczyt z tym bardziej jeśli mają zamiar tworzyć gry pokroju Anthem.
Prędzej ja założę studio robiące gry i shuwarem zrobimy rpg wszech czasów niż oni rozstaną się z EA.
0 kudosshuwar   @   08:48, 07.04.2019
No to chyba lepiej, by na razie nie robili kontynuacji Mass Effect. Niech się najpierw naprawią Dumny
1 kudosfrycek88   @   15:41, 07.04.2019
Cytat: shuwar
No to chyba lepiej, by na razie nie robili kontynuacji Mass Effect. Niech się najpierw naprawią Dumny


Pod egidą EA to oni się nie naprawią.
0 kudoslogan23   @   16:42, 07.04.2019
Cytat: frycek88
Cytat: shuwar
No to chyba lepiej, by na razie nie robili kontynuacji Mass Effect. Niech się najpierw naprawią Dumny


Pod egidą EA to oni się nie naprawią.
Pod tarczą ea. To oni wyjadą z stamtąd na tarczy. Bioware jest już na cmentarzu.
Dodaj Odpowiedź