
The Outer Worlds to połączenie pierwszoosobowej gry akcji, strzelanki oraz elementów cRPG-owych w klimatach postapokaliptycznego science-fiction. Za projekt odpowiada studio Obsidian Entertainment, twórcy takich gier jak m.in. Fallout: New Vegas czy Pillars of Eternity, zaś głównymi projektantami są oryginalni autorzy pierwszego Fallouta - Tim Cain oraz Leonard Boyarsky.
W The Outer Worlds wcielamy się w samodzielnie wykreowaną postać wybudzonego z hibernacji załoganta statku kosmicznego, orbitującego wokół orbitującej na krawędziach galaktyki ludzkiej kolonii Halcyon. Przypadkiem natrafiamy na spisek zagrażający jej istnieniu, zatem powinnością naszą staje się uratowanie rodzimej enklawy. Zaprezentowana historia jest nieliniowa - nasze wybory wpływają nie tylko na scenariusz i popychają w konkretnym kierunku niektóre wątki, ale również decydują o kilku cechach protagonisty, a także na kompanów w drużynie.
Rozgrywka w The Outer Worlds podąża szlakiem wytyczonym przez "nowożytne" odsłony serii Fallout - protagonistą kierujemy z kamerą umieszczoną perspektywie pierwszoosobowej, fabułę zaś odkrywamy poprzez wykonywanie kolejnych zadań zlecanych nam przez spotykane postacie niezależne, a inne wątki rozwijane są poprzez opcjonalne zadania poboczne. Gra studia Obsidian Entertainment co prawda pozbawiona jest otwartego świata, jednak nowe lokacje odblokowujemy wykonując fabularne misje lub po prostu za nie płacąc.
W The Outer Worlds budujemy własną, czteroosobową drużynę galaktycznych wojowników! Przyłączamy do niej napotykane postacie niezależne. Każdy z naszych towarzyszy ma inne cele, zadania, umiejętności, a także ambicje. Ponadto rozgrywka oferuje stworzenie własnego statku, którym przemierzamy kolejne planety galaktyki.
Walka w The Outer Worlds odbywa się w czasie rzeczywistym z użyciem zarówno broni palnej jak i białej. Akcję można spowolnić używając specjalnej umiejętności, która pozwala na planowanie posunięć "w locie", zwiększa zadawane obrażenia, a nawet pozwala na precyzyjny ostrzał części ciała niczym w systemie V.A.T.S. ze wspomnianej serii Fallout. Ponadto zaimplementowano system fobii. Spotykając danego przeciwnika pierwszy raz możemy zdecydować, że się go boimy, otrzymując kary do statystyk podczas wszystkich starć z nim, ale w zamian za dodatkową umiejętność specjalną. Nie zabrakło także rozbudowanych dialogów z kilkoma wariantami odpowiedzi do wyboru.
The Outer Worlds jest duchowym spadkobiercą Fallout: New Vegas – stwierdziło kilka dni temu studio Obsidian Entertainment, autorzy obu gier. Trudno nie dostrzec podobieństw pomiędzy tymi tytułam...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler