Metro: Exodus - dla wydawcy wersja PC jest kluczowa

Firma nawiązuje do powstałych w ostatnim czasie kontrowersji.

bigboy177 @ 18:55 04.02.2019
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Po tym, jak okazało się, że komputerowa wersja Metro: Exodus będzie dostępna ekskluzywnie na łamach sklepu Epic Game Store, gracze nie byli zadowoleni.

Dość głośno owe niezadowolenie pokazywali, doprowadzając do tego, że jeden z pracowników studia 4A Games (twórcy gry) nie wytrzymał i napisał na Twitterze, że bojkot wersji PC sprawi, iż kolejnych części na tej właśnie platformie nie będzie. Wydawcy sytuacja się nie spodobała i postanowił zareagować.

Na łamach oficjalnego konta gry na Twitterze pojawiło się swoiste sprostowanie, w którym czytamy, że komputerowe wydanie Metro jest dla wydawcy bardzo ważne i nie musimy się obawiać o to, że krytyka doprowadzi do tego, iż programiści porzucą w przyszłości blaszaki.

"Ostatnie komentarze poczynione przez członka ekipy deweloperskiej 4A Games nie stanowią odzwierciedlenia wizji przyszłości marki Metro podzielanej przez Deep Silver oraz 4A Games".

"Są natomiast odzwierciedleniem żalu zawiedzionego i pełnego pasji człowieka, który przez długi czas widział tylko pozytywne opinie na temat swojego dzieła, a potem musiał zmagać się z kontrowersjami spowodowanymi decyzją biznesową, na którą nie miał wpływu. Prosimy abyście wszelkie opinie na jej temat kierowali w kierunku Koch Media/Deep Silver, a nie twórców z 4A Games".

"Przyszła strategia wydawnicza serii Metro spoczywa w rękach Koch Media/Deep Silver. Nasza decyzja była związana z chęcią inwestowania w serię oraz nasze partnerstwo z 4A Games. Zamierzamy nadal kontynuować markę, a wersja PC zawsze będzie w centrum naszych planów".

Premiera Metro: Exodus zaplanowana została na dzień 15 lutego bieżącego roku. Grać będziemy na komputerach osobistych (wymagania) oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskrzywy_banen   @   21:33, 04.02.2019
Jak preorderowałeś na steamie, to dostałbyś grę tam, tak przynajmniej twierdzą twórcy.
0 kudosdabi132   @   23:10, 04.02.2019
Niestety, chciałem mieć limitowaną edycję w pudełku. Teraż żałuję, że nie kupiłem bezpośrednio na Steamie cyfrowej wersji.
0 kudosshuwar   @   07:36, 05.02.2019
Ja tam grzecznie czekam na rozwój sytuacji ... no i na recenzje. Trzęsiemy się nad jakimś "problemem" z platformą, a nie zastanawiacie się nad optymalizacją? Fabułą? Dynamiką gry, grywalnością?
0 kudosdabi132   @   08:26, 05.02.2019
No właśnie ja podejrzewam, że z grą może być coś nie tak, z optymalizacją skoro wydawcą na tak krótko przed premierą zdecydował się nie wydawać tytułu na Steamie. Ci co kupili na platformie Valve i tak ocenią grę, więc będziemy mieli jakiś pogląd na sytuację.
0 kudosTheCerbis   @   08:35, 05.02.2019
Wszyscy rzeczywiście tak się nastawili na wojenkę w temacie platformy/klienta, że zapomnieli o dywagacjach na temat tego, co sama gra zaoferuje na różnych płaszczyznach.
0 kudosshuwar   @   08:47, 05.02.2019
No przecież! Na Steamie mamy system oceniania!
A za rok ponaprawiają i wtedy wrzucą na Steam - brzmi logicznie.
0 kudosguy_fawkes   @   09:02, 05.02.2019
Ciekawe czasy, że gracze wojują o platformę sprzedaży. Lata temu hejt budziła sama informacja o zintegrowaniu gry ze Steamem, a dzisiaj oczekuje się tego z defaultu. Natomiast słowa o pecetowej wersji jako oczku w głowie twórców zweryfikuje jej jakość, a ostatecznie sprzedaż - jeszcze się okaże, że dodatkowa pula odbiorców uciekła na konsole, gdzie takich problemów nie ma.
0 kudosTheCerbis   @   19:23, 05.02.2019
Już nie chciałem o tym wspominać... Jak nie Steam be, to inne klienty. Dla mnie może być, o ile nie zacznie ich wyrastać ilość jak grzybów po deszczu. Oczywiście, że Steam jest najpopularniejszy, sam go lubię, bo ma masę przydatnych funkcji a 15 lat istnienia robi swoje, ale gry Ubisoftu mam na Uplayu, EA na Originie, na GOGu różne, w tym Wiedźminy. Jakoś żyję i nawet lubię taką różnorodność, choć nie do końca podoba mi się fakt nie posiadania gry, tylko wypożyczania, wedle licencji. Oby nie uderzyło to niekorzystnie w graczy, a będzie dobrze.
0 kudosdabi132   @   21:24, 05.02.2019
@TheCerbis: Wiesz, może tobie odpowiada mieć gry na piętnastu launcherach, jednak ja nie lubię mieć chaosu w swojej kolekcji, nawet jeśli są to tytuły cyfrowe, które według licencji tylko wypożyczam. Żaden Epic nie przekona mnie do siebie darmowymi gierkami, póki nie będzie na rynku kilka lat. Skąd mam mieć pewność, że za pół roku Epic nie postanowi zwinąć nagle interesu? I co wtedy? Gry przypisane pójdą psu w dupę? Zaraz się mądrzy znajdą, którzy powiedzą że Valve również może zamknąć Steama. Jednak skoro nie nastąpiło to przez ostatnie 15 lat to jest mało prawdopodobne by stało się to szybko.
0 kudosTheCerbis   @   21:33, 05.02.2019
Przeczytaj raz jeszcze co napisałem, bo jedyna liczba piętnaście o której wspominałem dotyczyła czasu istnienia Steama.
0 kudosdabi132   @   22:20, 05.02.2019
Cytat: TheCerbis
Przeczytaj raz jeszcze co napisałem, bo jedyna liczba piętnaście o której wspominałem dotyczyła czasu istnienia Steama.

Mi nie chodzi o to, że napisałeś ile istnieje Steam. Z tą piętnastką chodziło mi o to, że co raz więcej powstaje tych launcherów i dobijemy w końcu do piętnastu i więcej. I jak tobie podoba się takie dzielenie rynku cyfrowych gier na PC, no to instaluj kolejne aplikacje. Ja się na to nie piszę.
0 kudosTheCerbis   @   22:36, 05.02.2019
Cytat: TheCerbis
Dla mnie może być, o ile nie zacznie ich wyrastać ilość jak grzybów po deszczu.
Mam pięć zainstalowanych, sam więcej nie chciałbym i nigdzie nie pisałem, że podobałyby mi się takie ilości, o których wspominasz.
0 kudosdabi132   @   10:20, 06.02.2019
Takie rozdrobnienie rynku nie jest dobre dla graczy, każda platforma będzie miała gry ekskluzywne i wtedy będą mogli dyktować ceny, bo w żadnym innym sklepie tych gier nie znajdziesz. Także gracze nie skorzystają na tym, a nawet stracą. Wydawcy powinni starać się żeby w jak największej ilości źródeł była dostępna ich gra.
0 kudoskobbold   @   11:50, 06.02.2019
Cytat: dabi132
Takie rozdrobnienie rynku nie jest dobre dla graczy, każda platforma będzie miała gry ekskluzywne i wtedy będą mogli dyktować ceny, bo w żadnym innym sklepie tych gier nie znajdziesz. Także gracze nie skorzystają na tym, a nawet stracą. Wydawcy powinni starać się żeby w jak największej ilości źródeł była dostępna ich gra.

A nie jest dostępna w innych sklepach? Przecież kupić grę możesz gdzie chcesz. Steam akurat ma mocno zawyżone ceny, więc argument totalnie nie trafiony. Dodatkowa platforma w żaden sposób nie ogranicza zagrania w dany tytuł jak w przypadku konsol. Tak na siłę próbujesz coś znaleźć jakie to Epic jest złe, tylko po co?
0 kudosdabi132   @   12:57, 06.02.2019
[quote="kobbold" Tak na siłę próbujesz coś znaleźć jakie to Epic jest złe, tylko po co?

Bo jest złe. Stosuje brudne zagrywki. Tak jak pisałem, na pecetach jest już wystarczająco cyfrowych platform, a ja nie zamierzam zakładać kolejnego konta i instalować niepewnego launchera. Zdecydowanie granie na konsoli staje się co raz sensowniejsze. Masz wszystko w jednym miejscu i żadnych dodatkowych aplikacji nie musisz instalować. A pretensje do konsol, że mają tytuły ekskluzywne jest bezzasadne. Na PC masz wiele gier w które nie zagrasz na konsoli. Seria Arma, strategie pokroju Total War czy seria Settlers lub Anno. Inna sprawa, że porównywanie ekskluzywności gier na platformch jak PS4, Xbox One czy Nintendo Switch do ekskluzywności tytułu w konkretnym sklepie na PC (komputery też są platformą) jest kompletnie nie trafione.
Dodaj Odpowiedź