Monster Hunter World na żadnej z konsol nie działa idealnie

Lepiej radzą sobie oczywiście PlayStation 4 Pro i Xbox One X.

@ 03.02.2018, 14:12
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, xbox one

Monster Hunter World na żadnej z konsol nie działa idealnie

Monster Hunter World to jedna z najlepszych gier, jakie zadebiutowały na rynku od początku bieżącego roku. Produkcję ograć możecie na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One, a z najnowszego raportu przygotowanego przez Digital Foundry wynika, że na żadnej z nich nie radzi sobie ona idealnie.

Na wszystkich konsolach, także na Xboksie One X oraz PlayStation 4 Pro, Monster Hunter World korzysta z technologii zwanej czasową rekonstrukcją. Na standardowym PS4 deweloperom udało się uzyskać rozdzielczość 1080p, podczas gdy na Xboksie One jedynie 864p.

W obu przypadkach programiści celowali w 30 klatek na sekundę, ale finalnie poziomu tego nie udało się im uzyskać. Na PS4 występują dość często spadki do około 26 ramek na sekundę, a na Xboksie One jest jeszcze gorzej, albowiem na nim gramy najczęściej w okolicy 24 do 26 fps.

Jeśli chodzi o Xboksa One X oraz PlayStation 4, do wyboru mamy trzy tryby funkcjonowania Monster Hunter World. Jeden stawia nacisk na rozdzielczość, drugi na jakość oprawy wizualnej, a zatem efekty specjalne, trzeci natomiast na płynność. Jeśli zdecydujecie się na rozdzielczość, zagracie w 1800p (choć z checkerboardingiem) na PS4, a w 1720p (tu rozdzielczość jest natywna) na Xboksie One X. Dzięki technologii czasowej rekonstrukcji na platformie Microsoftu obraz jest ostrzejszy.

Zarówno na PS4 Pro, jak i Xboksie One X, rozdzielczość regulowana jest aż do poziomu 1080p - w zależności od intensywności sceny. Wydajność gry na obu platformach jest podobna, choć tym razem sprzęt giganta z Redmond radzi sobie lepiej, generując obraz z płynnością ponad 42 ramek na sekundę (czasem nawet 60). PS4 wynik około 40 klatek na sekundę osiąga jedynie w trybie nastawionym na optymalizację.

Na filmie, dostępnym poniżej, redaktorzy chwalą tekstury, animacje oraz cieniowanie. Wszystko wygląda solidnie, a jedyny prawdziwy zarzut dotyczył synchronizacji ust z wypowiadanymi przez aktorów kwestiami. Niestety te kuleją, o czym wspominaliśmy tez w naszej recenzji.

Na koniec przypomnę jeszcze, że Monster Hunter World jest obecnie dostępne wyłącznie na PS4 oraz Xboksie One. Wydanie dedykowane komputerom osobistym winno zadebiutować pod koniec bieżącego roku.


Sprawdź także:
Monster Hunter World

Monster Hunter World

Premiera: 26 stycznia 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Monster Hunter World to kolejna odsłona japońskiej serii traktującej o polowaniu na gigantyczne bestie. Za projekt odpowiada Capcom, twórcy wielu znanych marek, w tym Dev...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   18:41, 03.02.2018
Ja osobiście grając nie trafiłem na spadki czy jakieś inne problemy.
0 kudosguy_fawkes   @   22:31, 03.02.2018
Pytanie, ile twórcy dadzą radę poprawić patchami. Taki wynik nawet na najmocniejszych wersjach to raczej powód do wstydu i obszar do ulepszenia. To nie opus magnum, które faktycznie wyciska ostatnie soki z tych platform.