Monster Hunter World na żadnej z konsol nie działa idealnie
Lepiej radzą sobie oczywiście PlayStation 4 Pro i Xbox One X.
Monster Hunter World to jedna z najlepszych gier, jakie zadebiutowały na rynku od początku bieżącego roku. Produkcję ograć możecie na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One, a z najnowszego raportu przygotowanego przez Digital Foundry wynika, że na żadnej z nich nie radzi sobie ona idealnie.
Na wszystkich konsolach, także na Xboksie One X oraz PlayStation 4 Pro, Monster Hunter World korzysta z technologii zwanej czasową rekonstrukcją. Na standardowym PS4 deweloperom udało się uzyskać rozdzielczość 1080p, podczas gdy na Xboksie One jedynie 864p.
W obu przypadkach programiści celowali w 30 klatek na sekundę, ale finalnie poziomu tego nie udało się im uzyskać. Na PS4 występują dość często spadki do około 26 ramek na sekundę, a na Xboksie One jest jeszcze gorzej, albowiem na nim gramy najczęściej w okolicy 24 do 26 fps.
Jeśli chodzi o Xboksa One X oraz PlayStation 4, do wyboru mamy trzy tryby funkcjonowania Monster Hunter World. Jeden stawia nacisk na rozdzielczość, drugi na jakość oprawy wizualnej, a zatem efekty specjalne, trzeci natomiast na płynność. Jeśli zdecydujecie się na rozdzielczość, zagracie w 1800p (choć z checkerboardingiem) na PS4, a w 1720p (tu rozdzielczość jest natywna) na Xboksie One X. Dzięki technologii czasowej rekonstrukcji na platformie Microsoftu obraz jest ostrzejszy.
Zarówno na PS4 Pro, jak i Xboksie One X, rozdzielczość regulowana jest aż do poziomu 1080p - w zależności od intensywności sceny. Wydajność gry na obu platformach jest podobna, choć tym razem sprzęt giganta z Redmond radzi sobie lepiej, generując obraz z płynnością ponad 42 ramek na sekundę (czasem nawet 60). PS4 wynik około 40 klatek na sekundę osiąga jedynie w trybie nastawionym na optymalizację.
Na filmie, dostępnym poniżej, redaktorzy chwalą tekstury, animacje oraz cieniowanie. Wszystko wygląda solidnie, a jedyny prawdziwy zarzut dotyczył synchronizacji ust z wypowiadanymi przez aktorów kwestiami. Niestety te kuleją, o czym wspominaliśmy tez w naszej recenzji.
Na koniec przypomnę jeszcze, że Monster Hunter World jest obecnie dostępne wyłącznie na PS4 oraz Xboksie One. Wydanie dedykowane komputerom osobistym winno zadebiutować pod koniec bieżącego roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler