E3 '17: Gears of War 4 na Xbox One X to wyższa jakość obrazu, ta sama płynność
Nie spodziewajcie się 100 klatek na sekundę. Twórcy po prostu poprawią jakość oprawy.
Podczas minionej już konferencji Microsoftu na E3 2017 korporacja zdradziła, że kilka gier, w tym m.in. Gears of War 4, na premierę konsoli Xbox One X otrzyma darmową aktualizację, która podniesie jakość generowanej w nich oprawy audio-wizualnej.
Ekipa studia The Coalition, odpowiedzialnego za Gears of War 4, już po konferencji zdradziła jakich konkretnie zmian możemy się spodziewać. Temat przybliżyli jej dwaj przedstawiciele, Rod Fergusson oraz Mike Rayner. Wyjaśnili oni, że programiści celują w wyższą jakość, ale nie będą ingerować w optymalizację, tudzież liczbę generowanych na sekundę klatek.
Podrasowane zostaną m.in. tekstury. Jako że na Xbox One X najnowsze Gears of War działać będzie w rozdzielczości 4K, to właśnie takiej rozdzielczości będą też tekstury. Prócz tego na ekranie zobaczymy szerszą paletę kolorów, stanowiącą konsekwencję zastosowania technologii HDR, oraz wcześniej niewidoczne efekty specjalne i detale.
Osoby nieposiadające telewizora 4K powinny bez problemu dostrzec lepsze wolumetryczne oświetlenie, wyższej jakości dynamiczne cienie i wiele innych tego typu zmian. Wisienką na torcie ma być obsługa Dolby Atmos - technologii, która stworzy jeszcze bardziej sugestywne udźwiękowienie.
Liczba klatek na sekundę pozostanie natomiast na obecnym poziomie. W trakcie singla zobaczymy 30 ramek, a w multiplayerze 60.
Aktualizacja zostanie udostępniona w dniu premiery Xbox One X, czyli 7 listopada bieżącego roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler