Death Stranding - Kojima opowiada o przebiegu prac nad grą
Podczas imprezy Tribeca Games Festival, Hideo Kojima opowiedział co nieco o swoim nowym przedsięwzięciu - grze Death Stranding.
Zagadkowy projekt studia Kojima Productions, Death Stranding, trafi na rynek w bliżej nieokreślonym terminie, a sami twórcy - na czele z Hideo Kojimą - dają sobie mnóstwo czasu na należyte przygotowanie przedsięwzięcia. Jak wyjawił ojciec projektu, proces twórczy przebiega pomyślnie, lecz wiele opcji jest ciągle testowanych. Mimo że sam pomysł na opowiedzianą w grze historię został nakreślony i dopracowany już dawno, na innych płaszczyznach projektu zmienia się sporo, co jest naturalne podczas powstawania gry.
Poniżej możecie rzucić okiem na najciekawsze informacje, jakie wypłynęły podczas rozmowy z Japończykiem:
- Death Stranding działa już na PlayStation 4 - warstwa fabularna oraz szkielet zostały zaimplementowane, a zespół pracuje w oparciu o Decima Engine, testując rozmaite aspekty mechaniki rozgrywki, zachowania postaci, czy też lokacji; jak na ten moment prace przebiegają "całkiem dobrze";
- Projektując postać głównego bohatera, Kojima od razu brał pod uwagę osobę Normana Reedusa, aktora, który użyczy zarówno głosu jak i wizerunku protagoniście; Japończyk wyznał, że jakiś czas temu, przed przypadek wyjawiłby imię bohatera, lecz w porę ugryzł się w język;
- Sam fakt, że w pierwszym zwiastunie Death Stranding aktor występuje całkiem nago jest podyktowany tym, że Kojima chciał, aby postać została przedstawiona graczom po raz pierwszy właśnie w ten sposób – od tej pory protagonista będzie pokazywał się w wielu strojach, fryzurach, czy też z różnym ekwipunkiem;
- Kojima rozpoczął współpracę z prawdziwymi aktorami, gdyż praca z technologią CGI nie daje takiej ilości frajdy;
- Według Japończyka, CGI daje ogromne możliwości i pozwala doskonale odtworzyć to, co on zaprojektuje, lecz system jest przewidywalny. Angażowanie w projekt prawdziwych aktorów przynosi wiele nieoczekiwanych rezultatów, otwierając oczy na kwestie, których Kojima nie potrafi przewidzieć. Dzięki temu, dzieło jest w stanie się dodatkowo rozwinąć w stosunku do tego, co zakładano na samym początku;
- Używając przenośni, Kojima wytłumaczył podejście zespołu do rozmaitych detali – przypuśćmy, że bohater wybiera się do Nowego Jorku (nie będzie to miejsce akcji), więc twórcy w tej sytuacji będą starali się upewnić, że są w stanie odtworzyć klimat, skalę i sposób, w jaki miasto funkcjonuje w silniku Decima;
- Kolejny luźny przykład to bohater wybierający się do włoskiej restauracji – twórcy brali by wtedy pod uwagę wygląd i typy osób, które może tam spotkać, rodzaj serwowanych dań, to, jak wyglądają stoliki w takim miejscu, czy też dialogi, jakie można tam usłyszeć. Zespół dokłada więc starań, aby wszelkie pomysły były przedstawione w najdrobniejszych detalach;
- Na koniec, jak ciekawostkę, Kojima wyjawił, że opaska Solid Snake'a, bohatera serii Metal Gear Solid, została zainspirowana tą, którą nosiła postać odgrywana przez Roberta De Niro w filmie Łowca Jeleni.
Death Stranding powstaje w nowo powstałym studiu Kojima Productions, założonym przez Hideo Kojimę, ojca serii Metal Gear Solid. Produkcja będzie prawdopodobnie tytułem ekskluzywnym dla konsoli PlayStation 4. Napędza go Decima Engine, zaprojektowany przez studio Guerrilla Games, który wykorzystano choćby w wydanym niedawno Horizon: Zero Dawn.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler