GC '16: Gameplay z gry Elex, pokazujący walkę, eksplorację oraz postapokaliptyczny świat

Elex, najnowsza gra Piranha Bytes, wygląda ciekawie, ale zarazem dość nietypowo. Gra na pewno podzieli graczy.

@ 19.08.2016, 17:35
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

GC '16: Gameplay z gry Elex, pokazujący walkę, eksplorację oraz postapokaliptyczny świat

Najnowsze przedsięwzięcie studia Piranha Bytes, gra Elex, wciąż nie ma oficjalnej daty premiery. Zagrać mamy dopiero w 2017 roku, ale już teraz możemy zerknąć na pierwsze fragmenty ukazujące rozgrywkę w niej. Jest spora szansa, że podzieli ona graczy.

Już na pierwszy rzut oka widać, że Piranha Bytes nie chce całkowicie zmieniać swojej filozofii projektowania. Świat jest w pełni otwarty, na każdym kroku znajdujemy jakąś strukturę do zwiedzenia, a także przeciwników do pokonania. Dominują tereny leśne, ale widać też wysokie góry, osady oraz coś jakby starożytne ruiny.

Niemcy niestety wciąż nie uporali się z niebywale sztywnymi animacjami, widocznymi najbardziej podczas pojedynków z oponentami. Wymachy nie są tak dynamiczne, jak moglibyśmy tego oczekiwać, a broń palna zdaje się być mało precyzyjna. Powoli poruszają się też wystrzelone pociski, co na pewno negatywnie wpływa na celność.

Nie do końca przekona też grających plecak odrzutowy, pozwalający protagoniście unosić się ponad ziemię. Ciosy z powietrza zadają znacznie więcej obrażeń niż te wyprowadzane z powierzchni ziemi i widać, że grający regularnie z nich korzysta. Robi też użytek z odskoków oraz uników.

Z jednej strony, całość ma potencjał. Z drugiej, wygląda trochę jak mieszanka niskobudżetowej strzelanki oraz mechaniki z serii Gothic. Co z tego wyjdzie przekonamy się dopiero w przyszłym roku. Póki co, zerknijcie na gameplay.


Sprawdź także:
Elex

Elex

Premiera: 17 października 2017
PC, PS4, XBOX ONE

Elex to RPG od niemieckiego studia Piranha Bytes. Twórcy znani są fanom gatunku m.in. za sprawą serii Gothic oraz Risen. Wydaniem Elex zajęła się natomiast firma THQ Nord...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMaterdea   @   19:45, 19.08.2016
Ruch kamery, kiedy jest blisko pleców bohatera, bardzo przypomina mi niechlubne polskie Afterfall: Insanity.
0 kudosIgI123   @   20:30, 19.08.2016
Nigdy nie przekonam się do tej gry na podstawie samych materiałów. Gdy zagram to wtedy się okaże czy pokocham, czy znienawidzę.
0 kudosTheCerbis   @   13:46, 20.08.2016
Jeszcze dużo roboty przed nimi. Kamera z boku mi się nie podoba, lepiej jak jest wyśrodkowana za plecami. Martwią mnie wciąż te same ataki rodem z Gothica 3. Animacje jeszcze zdecydowanie do poprawy (nawet jak na standardy tego studia), zwłaszcza jak bohater biega. Wciąż nie mogę przekonać się do tego dziwnego klimatu, ale może się to zmieni gdy wyjdzie finalna wersja i będę mógł sam zagrać.
0 kudosMicMus123456789   @   15:06, 20.08.2016
To chyba będzie pierwsza gra Piranii, która nie spodoba się fanom Gothica czy Risena. Nie wygląda to za specjalnie pomijając wczesne stadium gry. A jeśli słuch mnie nie myli to dźwięk przy ataku mieczem jest z Risena.
0 kudossebogothic   @   16:11, 20.08.2016
Przynajmniej nie pokazują jakichś renderów albo podrasowanej gry jak niektórzy twórcy. Jeśli coś w ELEX pod względem oprawy się zmieni to na plus. Na razie, na jakiś rok przed premierą, prezentuje się to interesująco.
0 kudosshuwar   @   08:43, 28.10.2016
Przypomniałem sobie właśnie o tym tytule. To może być ciekawe połączenie wysokiej technologii ze średniowiecznym mieczem. Coś jak w książkach "Pan Lodowego Ogrodu".
0 kudosJackieR3   @   09:41, 28.10.2016
Ten material pozytywnie mnie nastawil do Elexa.Zmiana klimatu to dla mnie tylko kosmetyka a sama gra bardzo piranhowska.Na pewno dla mnie to będzie pozycja do zagrania. Uśmiech
Dodaj Odpowiedź