GC '16: Gameplay z gry Elex, pokazujący walkę, eksplorację oraz postapokaliptyczny świat
Elex, najnowsza gra Piranha Bytes, wygląda ciekawie, ale zarazem dość nietypowo. Gra na pewno podzieli graczy.
Najnowsze przedsięwzięcie studia Piranha Bytes, gra Elex, wciąż nie ma oficjalnej daty premiery. Zagrać mamy dopiero w 2017 roku, ale już teraz możemy zerknąć na pierwsze fragmenty ukazujące rozgrywkę w niej. Jest spora szansa, że podzieli ona graczy.
Już na pierwszy rzut oka widać, że Piranha Bytes nie chce całkowicie zmieniać swojej filozofii projektowania. Świat jest w pełni otwarty, na każdym kroku znajdujemy jakąś strukturę do zwiedzenia, a także przeciwników do pokonania. Dominują tereny leśne, ale widać też wysokie góry, osady oraz coś jakby starożytne ruiny.
Niemcy niestety wciąż nie uporali się z niebywale sztywnymi animacjami, widocznymi najbardziej podczas pojedynków z oponentami. Wymachy nie są tak dynamiczne, jak moglibyśmy tego oczekiwać, a broń palna zdaje się być mało precyzyjna. Powoli poruszają się też wystrzelone pociski, co na pewno negatywnie wpływa na celność.
Nie do końca przekona też grających plecak odrzutowy, pozwalający protagoniście unosić się ponad ziemię. Ciosy z powietrza zadają znacznie więcej obrażeń niż te wyprowadzane z powierzchni ziemi i widać, że grający regularnie z nich korzysta. Robi też użytek z odskoków oraz uników.
Z jednej strony, całość ma potencjał. Z drugiej, wygląda trochę jak mieszanka niskobudżetowej strzelanki oraz mechaniki z serii Gothic. Co z tego wyjdzie przekonamy się dopiero w przyszłym roku. Póki co, zerknijcie na gameplay.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler