Sukces Lords of the Fallen pozwala CI Games pracować nad dwiema kolejnymi grami AAA
Wydane pod koniec października Lords of the Fallen to pierwsza produkcja spod szyldu CI Games, którą wydawca może się bez najmniejszego wstydu pochwalić.
Dirian @ 13.11.2014, 17:09
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps4, xbox one
Wydane pod koniec października Lords of the Fallen to pierwsza produkcja spod szyldu CI Games, którą wydawca może się bez najmniejszego wstydu pochwalić. Dzięki jej sukcesowi polska firma obecnie rozwija dwa kolejne projekty wysokobudżetowe, tj. AAA.
"Myślę, że udowodniliśmy przy okazji Lords of the Fallen, że nasza formuła produkcyjna działa bardzo dobrze. Tu nie chodzi o to, ilu mamy ludzi, ale o jakość". - tłumaczy Marek Tymiński, prezes firmy w wywiadzie z Polygonem.
Tymiński zachwala jednocześnie współpracę z Tomkiem Gopem, który wcześniej dłubał przy pierwszych dwóch Wiedźminach. Jego doświadczenie wniosło sporo dobrego do rozwoju Lords of the Fallen, przy którym Gop pracował jako producent wykonawczy.
Należy jednak pamiętać, że Lords of The Fallen to w głównej mierze dzieło zewnętrznego studia - niemieckiego Deck13, któremu powierzono prace nad większą częścią produkcji. Grę tworzyło 65-ciu zagranicznych deweloperów, podczas gdy w Polsce przebywał jedynie 10-osobowy zespół, odpowiedzialny za elementy koncepcyjne, ważne decyzje i ogólną wizję. Część osób wykonywała swoje prace "dorywczo", na specjalnych, zewnętrznych kontraktach - w szczytowym momencie było to nawet 100 pracowników.
Tymiński jest zadowolony z takiego sposoby współpracy i przy dwóch kolejnych projektach AAA, które już powstają (jednym z nich jest najpewniej kontynuacja Lords of the Fallen), CI Games stawia na podobny sposób dewelopingu. Okazuje się bowiem, że na polskim rynku brakuje odpowiednio wykwalifikowanych deweloperów, by stworzyć duży, kilkudziesięcioosobowy zespół (wszyscy pracują w Techlandzie i CD Projekt RED - dop. bigboy177). Stąd właśnie prace składane są na ręce zagranicznych ekip. Łatwiej jest po prostu zebrać w Polsce mały, lecz doświadczony zespół, który będzie czuwał nad projektem i podejmował kluczowe decyzje, a proces dewelopingu powierzyć zewnętrznemu studiu. W przypadku Lords of the Fallen taki eksperyment się udał. Choć nie była to gra idealna, to mimo wszystko z pewnością, co najmniej, dobra i ciepło przyjęta przez odbiorców. Pozostaje więc czekać na bardziej konkretne wieści dotyczące wspomnianych w newsie nowości.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler