Watch_Dogs mogło być najlepiej ocenianą next-genową grą - twierdzi Ubisoft
Moment kiedy zapowiedziano opóźnienie premiery Watch_Dogs był pewnie chwilą, z którą wielu graczy zdecydowało się zrezygnować z zakupu konsoli następnej generacji (Xboksa One i PlayStation 4), a pieniądze przeznaczyć na coś innego, ewentualnie wstrzymać się z rozbijaniem skarbonki do przyszłego roku.
bigboy177 @ 17.12.2013, 16:18
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Moment kiedy zapowiedziano opóźnienie premiery Watch_Dogs był pewnie chwilą, z którą wielu graczy zdecydowało się zrezygnować z zakupu konsoli następnej generacji (Xboksa One i PlayStation 4), a pieniądze przeznaczyć na coś innego, ewentualnie wstrzymać się z rozbijaniem skarbonki do przyszłego roku. Teraz Ubisoft rzuca nieco światła na swoją decyzję, twierdząc, że Watch_Dogs nawet bez obsuwy mogło być najlepiej ocenianą, next-genową, produkcją. Tak się jednak nie stało, ale nie oznacza to, że wydawca cokolwiek stracił. W momencie premiery, zaplanowanej obecnie na rok 2014, tak czy tak, mamy otrzymać solidny projekt, mogący konkurować z ofertami innych wydawców, dlatego zdecydowano się na obsuwę.
"To (opóźnienie premiery - dop.red.) są bardzo trudne decyzje. Myślę, że jedną z najbardziej fascynujących rzeczy naszej branży jest to, że wciągu dosłownie minuty możesz zamienić się z geniusza, w idiotę." - mówi prezydent północnoamerykańskiego oddziału Ubisoftu, Laurent Detoc.
"Podczas Gamescom wszyscy byli przekonani, że uda nam się wydać grę na czas. Wszyscy na siebie spoglądali wierząc w to, że bez problemu uda się trafić w premierę. Mieliśmy co prawda jakieś wątpliwości, ale wszyscy je przezwyciężali. Wszak ponad tysiąc osób pracowało przy grze."
"Niestety, miesiąc później, zdaliśmy sobie sprawę, że to się nie uda. Później zaczęliśmy myśleć jak przekazać tę informację graczom. Nie przesunęliśmy premiery tylko po to, aby ją przesunąć. Nieważne jak bardzo się staramy, czasem wydajemy gry, które nie są odpowiedniej jakości, niestety."
"Nie dlatego, że decydujemy się przygotować jakieś dziadostwo i je wydać. To dla nas bardzo bolesne, ale niektórych gier nie da się po prostu usprawnić, widzimy w jakim kierunku wszystko zmierza. Częściowo dlatego zdecydowaliśmy się opóźnić Watch_Dogs. Wiedzieliśmy, że nie wszystko jest takie, jak chcieliśmy. Ale czy uda nam się to zmienić? Jak dużo koniecznych będzie zmian? Dlatego czasem proces się wydłuża. W sierpniu naprawdę wierzyliśmy w to, że zdążymy na czas."
Czyli jednym słowem, Watch_Dogs nie spełniało wymagań wydawcy. Tytuł był jednak na tyle dobrze skonstruowany, że konieczne były wyłącznie drobne poprawki. Nie trzeba było od nowa restartować całego procesu dewelopingu, jak to miało miejsce w przypadku Rainbow Six: Patriots. Ten dodatkowy czas pomoże twórcom przygotować coś wyjątkowego. Coś, co oczaruje branżę i graczy, zbierając wyśmienite noty.
"Wierzę w to, że Watch_Dogs mogło być jedną z najlepiej ocenianych gier następnej generacji. Chcieliśmy jednak aby poszło o krok wyżej. Mamy wszystko ale, bez owijania w bawełnę, ekipa Rockstar pokazała nam, że jeśli przygotujesz grę mającą oceny na poziomie 96 punktów, ludzie po nią przyjdą."
"Mam nadzieję, że Watch_Dogs osiągnie ten poziom. Jest coś, co sprawia, że ludzie chcą dać GTA 100% ocenę. Nie dotyczyłoby to Watch_Dogs gdybyśmy nie poświęcili grze dodatkowego czasu, potencjalnie. Właśnie tego chcemy."
Podzielacie zdanie Detoc'a? Jest szansa na to, aby Watch_Dogs dogoniło poziomem, ocenami i sprzedażą GTA? Czy nie pomogą w tym nawet te dodatkowe miesiące, które poświęcono na deweloping? Dajcie znać w komentarzach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler