Watch_Dogs mogło być najlepiej ocenianą next-genową grą - twierdzi Ubisoft

Moment kiedy zapowiedziano opóźnienie premiery Watch_Dogs był pewnie chwilą, z którą wielu graczy zdecydowało się zrezygnować z zakupu konsoli następnej generacji (Xboksa One i PlayStation 4), a pieniądze przeznaczyć na coś innego, ewentualnie wstrzymać się z rozbijaniem skarbonki do przyszłego roku.

@ 17.12.2013, 16:18
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Watch_Dogs mogło być najlepiej ocenianą next-genową grą - twierdzi Ubisoft

Moment kiedy zapowiedziano opóźnienie premiery Watch_Dogs był pewnie chwilą, z którą wielu graczy zdecydowało się zrezygnować z zakupu konsoli następnej generacji (Xboksa One i PlayStation 4), a pieniądze przeznaczyć na coś innego, ewentualnie wstrzymać się z rozbijaniem skarbonki do przyszłego roku. Teraz Ubisoft rzuca nieco światła na swoją decyzję, twierdząc, że Watch_Dogs nawet bez obsuwy mogło być najlepiej ocenianą, next-genową, produkcją. Tak się jednak nie stało, ale nie oznacza to, że wydawca cokolwiek stracił. W momencie premiery, zaplanowanej obecnie na rok 2014, tak czy tak, mamy otrzymać solidny projekt, mogący konkurować z ofertami innych wydawców, dlatego zdecydowano się na obsuwę.

"To (opóźnienie premiery - dop.red.) są bardzo trudne decyzje. Myślę, że jedną z najbardziej fascynujących rzeczy naszej branży jest to, że wciągu dosłownie minuty możesz zamienić się z geniusza, w idiotę." - mówi prezydent północnoamerykańskiego oddziału Ubisoftu, Laurent Detoc.

"Podczas Gamescom wszyscy byli przekonani, że uda nam się wydać grę na czas. Wszyscy na siebie spoglądali wierząc w to, że bez problemu uda się trafić w premierę. Mieliśmy co prawda jakieś wątpliwości, ale wszyscy je przezwyciężali. Wszak ponad tysiąc osób pracowało przy grze."

"Niestety, miesiąc później, zdaliśmy sobie sprawę, że to się nie uda. Później zaczęliśmy myśleć jak przekazać tę informację graczom. Nie przesunęliśmy premiery tylko po to, aby ją przesunąć. Nieważne jak bardzo się staramy, czasem wydajemy gry, które nie są odpowiedniej jakości, niestety."

"Nie dlatego, że decydujemy się przygotować jakieś dziadostwo i je wydać. To dla nas bardzo bolesne, ale niektórych gier nie da się po prostu usprawnić, widzimy w jakim kierunku wszystko zmierza. Częściowo dlatego zdecydowaliśmy się opóźnić Watch_Dogs. Wiedzieliśmy, że nie wszystko jest takie, jak chcieliśmy. Ale czy uda nam się to zmienić? Jak dużo koniecznych będzie zmian? Dlatego czasem proces się wydłuża. W sierpniu naprawdę wierzyliśmy w to, że zdążymy na czas."

Watch_Dogs mogło być najlepiej ocenianą next-genową grą - twierdzi Ubisoft
Czyli jednym słowem, Watch_Dogs nie spełniało wymagań wydawcy. Tytuł był jednak na tyle dobrze skonstruowany, że konieczne były wyłącznie drobne poprawki. Nie trzeba było od nowa restartować całego procesu dewelopingu, jak to miało miejsce w przypadku Rainbow Six: Patriots. Ten dodatkowy czas pomoże twórcom przygotować coś wyjątkowego. Coś, co oczaruje branżę i graczy, zbierając wyśmienite noty.

"Wierzę w to, że Watch_Dogs mogło być jedną z najlepiej ocenianych gier następnej generacji. Chcieliśmy jednak aby poszło o krok wyżej. Mamy wszystko ale, bez owijania w bawełnę, ekipa Rockstar pokazała nam, że jeśli przygotujesz grę mającą oceny na poziomie 96 punktów, ludzie po nią przyjdą."

"Mam nadzieję, że Watch_Dogs osiągnie ten poziom. Jest coś, co sprawia, że ludzie chcą dać GTA 100% ocenę. Nie dotyczyłoby to Watch_Dogs gdybyśmy nie poświęcili grze dodatkowego czasu, potencjalnie. Właśnie tego chcemy."


Podzielacie zdanie Detoc'a? Jest szansa na to, aby Watch_Dogs dogoniło poziomem, ocenami i sprzedażą GTA? Czy nie pomogą w tym nawet te dodatkowe miesiące, które poświęcono na deweloping? Dajcie znać w komentarzach.


Sprawdź także:
Watch_Dogs

Watch_Dogs

Premiera: 27 maja 2014
PS4, PC, PS3, XBOX 360, WIIU, XBOX ONE

Watch_Dogs to gra akcji opowiadająca o zinformatyzowanym świecie, w którym jeden człowiek, może kontrolować wszystko z wykorzystaniem wyłącznie swojego telefonu. Projekt ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   16:28, 17.12.2013
Cytat: Ubi

Nie dlatego, że decydujemy się przygotować jakieś dziadostwo i je wydać. To dla nas bardzo bolesne, ale niektórych gier nie da się po prostu usprawnić, widzimy w jakim kierunku wszystko zmierza. Częściowo dlatego zdecydowaliśmy się opóźnić Watch_Dogs. Wiedzieliśmy, że nie wszystko jest takie, jak chcieliśmy.


Czyli Watch Dogs miało być dziadostwem, które trafi do klientów? Ostatnio wszystkie molochy walą takie teksty pod publiczkę, ale nic z nich nie wynika.
0 kudosZeelek   @   16:44, 17.12.2013
Remik masz okropny zwyczaj wyciągania z kontekstu. Co to newsa to głupia gadka bez podstaw.
0 kudosKreTsky   @   17:20, 17.12.2013
Chcieliby by odniesc taki sukces sprzedazowy jak GTA, ale to raczej sie nie uda przez dlugi czas ;]
Szkoda, ze nie wydali na start nowych konsol, bo byloby w co grac na nich, a tak nie ma po co na razie inwestowac w konsole.
0 kudosremik1976   @   17:30, 17.12.2013
@Zeelek nie mam zamiaru zmieniać swoich zwyczajów, bo komuś one nie pasują. Mówię co myślę i co uważam za słuszne. Jeżeli takie coś napisałem, to znaczy, że mam podstawy żeby tak twierdzić i nikomu się nie muszę z tego tłumaczyć.
0 kudosFox46   @   22:05, 17.12.2013
Tak jak myslałem mnie ta gra nie przekonywała do siebie już od pierwszych gameplayów jedynie co zasługiwało na WOW to grafa, a ciekawe co zmienili i jak bardzo zmienili.
0 kudosderm   @   23:54, 17.12.2013
To co widziałem na gameplayach zapowiadało naprawdę świetną grę i bardzo dobrze się stało,że Ubisoft wstrzymał się z premierą skoro ludzie odpowiedzialni za ten tytuł wyłapali błędy i przed oddaniem do sklepów chcą wszystko poprawić i dopieścić tak,abyśmy dostali produkt najwyższych lotów.
Za takie podejście należy tylko pogratulować,pełen profesjonalizm i dbanie o dobre imię firmy,zresztą do wykonania pod kątem technicznym nigdy nie miałem zastrzeżeń do ich gier ,co najwyżej mogły mi przypasować lub nie.
Szkoda tylko,że inni wielcy tego świata nie biorą z nich przykładu i wydają gry niby dobre i ukończone a tak naprawdę pełne błędów,łatane później dziesiątkami poprawek.
0 kudoswisniaboss   @   00:03, 19.12.2013
Wszystko było spoko, pierwsze gameplay'e naprawdę napawały optymizmem, dopóki nie wypuścili dłuższego gameplay'a (nie urywanych scenek, zmixowanych najlepszych momentów), na którym było widać niedociągnięcia. Fajny pomysł na grę, tylko realizacja może nie wypalić, ale to już się okaże na premierę :>
Ja osobiście "w ciemno" się na pewno nie skuszę.
0 kudossebogothic   @   14:14, 19.12.2013
Jak to mogło? Cały czas WD przecież ma szansę zostać najlepiej ocenianą grą na next-geny. Chyba, że twórcy już w to nie wierzą. Tytuły startowe jakoś nie oczarowały, więc Watch_Dogs nie miałoby problemu by dostać najlepsze oceny, co niekoniecznie świadczy o jakości gry. Inaczej nie potrzebne byłoby przeniesienie premiery.
Ja tam na Watch_Dogs jakoś nie czekam. Pierwsze gameplaye zachwycały, ale później było już coraz nudniej.
0 kudosKrru   @   08:58, 23.01.2014
Przesunięcie premiery na wiosnę oznacza większą liczbę potencjalnych klientów (posiadaczy next-genów). To była dobra decyzja. Na tej grze na pewno zarobią. Watch Dogs będzie kolejną dojną krową Ubisoftu.
Dodaj Odpowiedź