Square Enix prezentuję nową technologię chmury - poznajcie Project Flare

Square Enix, idąc z duchem czasu, postanowiło zainwestować w technologię chmury, nazwaną Project Flare.

@ 05.11.2013, 21:11
Marek "gaco" Gacek
pc, ps4, xbox one

Square Enix prezentuję nową technologię chmury - poznajcie Project Flare

Square Enix, idąc z duchem czasu, postanowiło zainwestować w technologię chmury, nazwaną Project Flare. Nowy bajer powinien zawitać za 2-3 lata, a same założenia wydają się bardzo proste. Informatycy zamierzają połączyć ze sobą serwery, z których utworzą "superkomputer", dysponujący niesamowitą mocą obliczeniową. Tak wygląda teoria, a gdzie miejsce na praktykę?

Można ją zobaczyć na specjalnej wersji Deus Ex: Bunt Ludzkości. Fragment prezentował jedynie wieżyczkę zbudowaną z ogromu pudeł. Główny bohater w nią strzela, a ta pięknie i z gracją rozsypuje się na kawałeczki. Według Square Enix właśnie to jest technologią przyszłości.



Odpowiedzialny za pomysł, Jacob Navok, korzystając z możliwości wywiadu, postanowił zaprezentować różnicę pomiędzy jego ideą, a Gaikai oraz OnLIve.

"Do tej pory, kiedy rozmawialiśmy o grze w chmurze, najczęściej mieliśmy na myśli streaming gier. Ale dla nas to nie były tak naprawdę gry w chmurze. Gaikai, OnLive oraz inne firmy, ustawiały po prostu konsolę w serwerowniach. W rzeczywistości nie zmieniały nic. Następowała tylko zmiana w modelu dystrybucji, była zmiana w modelu biznesowym, ale nie było żadnych zmian w projektowaniu gier, ani w technologii."

Czyli chodzi mniej więcej o to, że Square-Enix nie chce się skupiać na przesyłaniu przez sieć gier, ale dokonywaniu wszystkich obliczeń na serwerach. Dzięki temu, możliwe byłoby tworzenie oprawy wizualnej, nierealnej z użyciem normalnej konsoli, czy komputera.

"Nie mówię, że następny Deus Ex, będzie miał tytuł DeusEx: Pudełka, ale możesz sobie wyobrazić co będziemy w stanie zrobić, gdyby to nie były pudełka, ale ludzie, albo postaci niezależne, albo wrogowie albo mnóstwo, mnóstwo latających robotów. Moglibyśmy dzięki temu generować bitwy w czasie rzeczywistym, a skalom przypominałyby one sceny z Władcy Pierścieni."

Możliwości "nowej chmury" możecie zobaczyć jeszcze na filmiku pokazującym rozgrywkę z perspektywy każdego członka drużyny naraz w Final Fantasy XI. Brzmi to ciekawie, a Square Enix poszukuje już partnerów do współpracy. Jak dotąd chęć kooperacji wyraził jedynie Ubisoft. Nam graczom nie pozostaje nic innego, jak cierpliwie czekać na dalszy rozwój wydarzeń.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKreTsky   @   00:03, 06.11.2013
Chcialbym zobaczyc jak jest generowana w czasie rzeczywistym walka na skale Wladcy Pierscieni u jakiegos miliona osob na raz. Nie chce mi sie wierzyc, zeby ten ich super komputer byl w stanie dokonywac mega obliczenia dla wszystkich uzytkownikow na raz.
0 kudosFox46   @   11:00, 06.11.2013
Na pewno taki komp tani w utrzymaniu nie jest ale to z milionem ludzi na serwerze to jest raczej przesada, to się nic nie ma w porównaniu z tym co pokazali. Jak na razie tylko gadanie i tyle.