Szef studia Crytek broni koncept niższej rozdzielczości w Ryse: Son of Rome

Podczas oficjalnej zapowiedzi konsoli Xbox One Microsoft chwalił się, że wszystkie tworzone na nią gry działać będą natywnie w rozdzielczości 1080p.

@ 30.09.2013, 11:24
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox one

Szef studia Crytek broni koncept niższej rozdzielczości w Ryse: Son of Rome

Podczas oficjalnej zapowiedzi konsoli Xbox One Microsoft chwalił się, że wszystkie tworzone na nią gry działać będą natywnie w rozdzielczości 1080p. Natywnie, czyli w takiej rozdzielczości zostaną przygotowane, nie będzie żadnego skalowania w górę, ani innych podobnych sztuczek, pozwalających - choćby pozornie - uzyskać Full HD.

Później okazało się, że niektóre gry, w tym Ryse: Son of Rome nie działają w 1080p, a w 900p. Różnica choć nie wydaje się jakaś ogromna, nie jest też mała - rozdzielczość jest bowiem gdzieś pośrodku 720p, a 1080p. Co to oznacza? Przede wszystkim, skalowanie, które sprawia, że tekstury są mniej ostre, a krawędzie bardziej postrzępione. Graczom nie spodobało się to, że znowu robieni są w butelkę i podniosły się głosy krytyki. Było ich na tyle, że głos w sprawie postanowił zabrać Cevat Yerli - szef studia Crytek, odpowiedzialnego za grę. W formie kilku twittów napisał on co następuje (z drobną parafrazą, aby było bardziej czytelne):

"Bohater Ryse - Marius - posiadający 85 tys wielokątów? TO był wybór: 150 tys wielokątów + LOD albo 85 tys wielokątów + lepsze cieniowanie + brak LOD (stabilne). Druga opcja to zdecydowanie lepsza jakość."

"Ryse wygląda lepiej niż na E3! Cieniowanie jest głębsze, bardziej prawdziwe. Marius ma dodatkowe, kontrolowane przez fizykę, elementy ubioru. I wiele więcej!"

"Ryse nie będzie miało nigdzie niższej jakości w stosunku do E3, obiecuję! Tylko poprawki podczas finalnych szlifów. To doświadczenie FULL HD!"

Szef studia Crytek broni koncept niższej rozdzielczości w Ryse: Son of Rome
Jako potwierdzenie powyższych twittów, Cevat podrzuca specjalny screen porównujący jakość z targów E3 z obecną. Różnice są zauważalne, to nie ulega wątpliwości. Ale nieruchoma fotka to nie to samo, co gra w ruchu.

Na koniec Cevat reaguje jeszcze na komentarz, w którym zostaje zapytany czy w przypadku PS4 również byłyby takie trudności z przygotowaniem gry w pełnym HD.

"Wybór nie był podparty kłopotami. Chodziło nam o efektywność, bo nie widać żadnej różnicy w oprawie wizualnej, ostateczny sygnał jest tak, czy tak w 1080p."

I to by było na tyle. A teraz zachęcamy do komentowania.

Sprawdź także:
Ryse: Son of Rome

Ryse: Son of Rome

Premiera: 22 listopada 2013
XBOX ONE, PC

Ryse: Son of Rome to dynamiczna i krwawa gra akcji, której akcja rozgrywa się w czasach Imperium Rzymskiego. Produkcja kierowana jest tylko do posiadaczy stacjonarnej kon...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   20:01, 30.09.2013
Ciekawe czy to tylko taki wyjątek na start konsol, czy faktycznie tak już będzie, a w rzeczywistości 60 klatek i 1080p to był tylko taki mit.
0 kudosKreTsky   @   00:18, 01.10.2013
Jak MS obiecywal, to pewnosci nigdy nie ma ;]