Konsolowe XCOM: Enemy Within nie mogło być wydane jako DLC, twierdzi Firaxis
XCOM: Enemy Within zadebiutuje już w listopadzie bieżącego roku. Sama produkcja jest dodatkiem, do bardzo entuzjastycznie przyjętego XCOM: Enemy Unknown, opracowanego przez studio Firaxis, a wydanego pod koniec zeszłego roku przez Bethesde.
bigboy177 @ 03.09.2013, 10:13
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360
XCOM: Enemy Within zadebiutuje już w listopadzie bieżącego roku. Sama produkcja jest dodatkiem, do bardzo entuzjastycznie przyjętego XCOM: Enemy Unknown, opracowanego przez studio Firaxis, a wydanego pod koniec zeszłego roku przez Bethesde. Jak się jednak okazuje, rozszerzenie tylko w wersji dla komputerów PC będzie prawdziwym rozszerzeniem, jeśli chodzi o konsole, nie pobierzemy go w formie DLC, a będziemy musieli jeszcze raz zakupić podstawkę, choć nazwaną Commander's Edition. Sprawę wyjaśnia starszy producent Firaxis - Garth DeAngelis, podczas rozmowy z redakcją portalu Joystiq.
"Jeśli chodzi o dodatek na PC, sprawa była prosta. Ale kiedy zaczęliśmy rozważać konsole, okazało się, że jest on zbyt duży. Jeśli chcieliśmy dostarczyć tą samą zawartość graczom konsolowym, musieliśmy zrobić to w formie samodzielnego rozszerzenia, umieszczonego na płycie. Nie mogliśmy po prostu zaktualizować gry."
Dlaczego proces okazał się tak skomplikowany? Podobno ze względu na głęboko idące zmiany i nowości, a wśród nich najważniejsze to nowe klasy jednostek, nowe drzewka technologiczne, umiejętności itd. Wszystko to sprawiło, że konieczne było wydanie projektu na płycie, w tym przypadku jako edycja specjalna, oferująca wszystkie wcześniejsze DLC, jak również XCOM: Enemy Within.
"Rzeczy te są głęboko zakorzenione w Enemy Unknown, więc chcieliśmy wydać swego rodzaju edycję ostateczną, z wszystkimi DLC na płycie. Mieliśmy do wyboru albo wydać grę w ten sposób, albo nie wydawać jej w ogóle."
Czyli sprawa jasna. Jeśli gracie na komputerze PC, XCOM: Enemy Within zaciągniecie w formie DLC. Wybierając wersję konsolową, będziecie musieli kupić XCOM: Enemy Unknown - Commander’s Edition. Pierwsza opcja kosztować będzie mniej więcej 100zł, druga zapewne dwa razy tyle. Premiera 15 listopada 2013 roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler