IllumiRoom zbyt drogie dla zwykłego zjadacza chleba

Wraz z Xbox One koncern z Redmond promował autorski projekt IllumiRoom, który pozwalał na poszerzenie immersji gracza z ogrywanym tytułem.

@ 03.09.2013, 09:22
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
xbox one

IllumiRoom zbyt drogie dla zwykłego zjadacza chleba

Wraz z Xbox One koncern z Redmond promował autorski projekt IllumiRoom, który pozwalał na poszerzenie immersji gracza z ogrywanym tytułem. Pokój, w którym mieścił się Xbox One zamieniałby się wtedy w część świata gry, a wyświetlane w pomieszczeniu elementy otoczenia wpływałyby na szerszy odbiór produkcji. Jeszcze nie tak dawno zapowiadała się nam mała rewolucja, a dziś firma oświadczyła, że to rozwiązanie nigdy nie trafi do sprzedaży.

Dlaczego podjęli tak radykalną decyzję? Wszystko rozbija się o pieniądze, czyli koszty produkcji, jak również cenę, jaką musiałbym zapłacić gracz. Projekt prezentuje się fantastycznie, rzeczywiście jest czymś pionierskim, ale tylko w specjalistycznych laboratoriach Microsoftu jest w stanie rozwinąć skrzydła. Albert Penello, dyrektor do spraw planowania produktów dotyczących konsoli nowej generacji ujawnił, że IllumiRoom pozostanie raczej na zawsze w sferze badań.

"Nie sądzę, abyście tego doświadczyli. Całość jest naprawdę fantastyczna, gdy jest się w laboratorium i dysponuje środkami finansowymi Microsoftu. Spojrzeliśmy jednak na to z perspektywy zwykłego użytkownika i wymagany zestaw to koszt tysięcy dolarów."

Na koniec napomnę tylko, iż obrazy rzucane na ścianę powstają przy współpracy Kinecta 2.0 ze specjalnym projektorem. Całość może i wygląda komicznie, ale rzeczywiście wpływa na odbiór świata wirtualnego i jego szerszy wymiar. Poniżej możecie zapoznać się z omawianym patentem, który, jak wiele pomysłów tej branży, wyprzedza swoje czasy.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKreTsky   @   01:02, 04.09.2013
Czy ja wiem czy taki projektor to koszt tysiecy dolarow. Obstawiam, ze problem byl raczej z wykozystaniem tego przy grach nie tworzonych pod ten bajer.
0 kudosVerdungo   @   11:53, 04.09.2013
Pojawi się pewnie jako dodatek rok po premierze konsoli Uśmiech O ile dogadają się z twórcami, bo pewnie wymagało by to sporo większej optymalizacji gier, czyli często obcinania ich, żeby obsługiwać dodatkowe funkcje.