E3 '13: Dayz zadebiutuje szybciej na PS4, niż na Xbox One

Od momentu prezentacji obu konsol następnej generacji, wszystko wskazuje na to, że PlayStation 4 będzie platformą bardziej otwartą na deweloperów, aniżeli Xbox One.

@ 14.06.2013, 17:42
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

E3 '13: Dayz zadebiutuje szybciej na PS4, niż na Xbox One

Od momentu prezentacji obu konsol następnej generacji, wszystko wskazuje na to, że PlayStation 4 będzie platformą bardziej otwartą na deweloperów, aniżeli Xbox One. Co ciekawe, nie dotyczy to tylko wielkich studiów, ale również ekip niezależnych, dłubiących w zaciszu małych pomieszczeń nad swoimi wielkimi grami.

Jedną z nich jest bez dwóch zdań DayZ, które cieszy się na komputerach PC całkiem sporą popularnością, mimo że finalna jej wersja nie trafiła jeszcze do sprzedaży. Twórca gry, Dean “Rocket” Hall, rozważa przeniesienie jej też na konsole next-genowe, niemniej jednak, jak sam twierdzi, jest większa szansa, że port trafi na PS4, aniżeli na Xbox One. Dlaczego? Oddajmy mu głos.

"Rozmawialiśmy z obiema firmami. Ale, jak pewnie wiecie, Sony pozwala samodzielnie wydawać gry i nie pobierają żadnych opłat za aktualizacje. Microsoft wymaga aby to właśnie on był wydawcą. Nie mają strategii dystrybucji elektronicznej a wymagają abyś zapłacił $10.000 za każdą aktualizację." - powiedział Dean w wywiadzie dla Eurogamera.

E3 '13: Dayz zadebiutuje szybciej na PS4, niż na Xbox One

"Podoba mi się to, co widziałem jeśli chodzi o Xboxa, nie chcę ich gnoić. Mam nadzieję, że Microsoft po prostu zapomniał powiedzieć o wsparciu gier Indie. Choć może jestem naiwny. Jeśli chodzi o programowanie, to nasza gra jest w stanie śmigać na obu platformach, jedyne ograniczenia to te, które narzucają ich właściciele."

Nie wygląda to niestety zbyt różowo, jeśli Microsoft faktycznie ma aż takie wymagania co do deweloperów Indie, którzy, jakby nie patrzeć, nie posiadają najczęściej zbyt zasobnych portfeli. Czekamy zatem na dalszy rozwój sytuacji, licząc, że może faktycznie Gigant z Redmond coś pominął w swoich papierach i brakuje garści wpisów, zmniejszających restrykcje.

Sprawdź także:
DayZ

DayZ

Premiera: 13 grudnia 2018
XBOX ONE, PC, PS4

DayZ to produkcja oparta na znanej modyfikacji do gry ArmA II, stworzonej przez Deana “Rocket” Halla.Tematem przewodnim jest epidemia zombi, która opanowała z...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   20:22, 14.06.2013
10k $ za aktualizację?! Strach pomyśleć ile za grę by chcieli, albo za dodatek. Po za tym to jest niepoważna suma.

A DayZ niech może najpierw w ogóle wyjdzie nim będą myśleć nad przeniesieniem tytułu.
0 kudosgregory16mix   @   21:05, 14.06.2013
Pewnie jakaś kwota, a jak nie, to całkowite zyski z sprzedaży Uśmiech M$ to M$ i tego nie zmienisz.
Co do gry, to mam to samo podejście co Mic. Rozumiem ambicje, ale na początek niech na PC oficjalnie trafi Dumny
0 kudosKreTsky   @   00:26, 15.06.2013
Za wydanie gry nic raczej nie biora, tylko kasuja 50% zyskow. Jednak 10k za aktualizacje to jest przegiecie. Wszyscy deweloperzy indie powinni zbojkotowac MS i nie wydawac gier na X1. Moze takie cos by sklonilo MS do zmiany.
0 kudosFox46   @   12:16, 15.06.2013
Ja nie widzę tej gry na konsolach szczególnie przeraża sterowanie które na PC już jest toporne i wymaga dłuższego czasu by to ogarnąć. A co dopiero na konsoli