Nihilistic Software stawia na cyfrową dystrybucję

Ostatnimi czasy coraz więcej firm, które okazały się bezsilne na rynku szpil pudełkowych, stawia na dystrybucję cyfrową i rynek mobilny.

@ 18.10.2012, 14:41
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps3, xbox 360, mob, psv, wiiu

Nihilistic Software stawia na cyfrową dystrybucję

Ostatnimi czasy coraz więcej firm, które okazały się bezsilne na rynku szpil pudełkowych, stawia na dystrybucję cyfrową i rynek mobilny. Tym razem z gry wypada Nihilistic Software - odpowiedzialne za Resistance: Burning Skies i Call of Duty: Black Ops - Declassified. Studio postanowiło się delikatnie przemodelować - zaprzestać prac nad pudełkowymi edycjami na rzecz cyfrowej dystrybucji.

Polityka firmy po części może być zrozumiała - mniejsze koszty produkcji, mniejsza szansa na straty. Ciekawostką jest fakt, że Nihilistic Software jest w dobrej kondycji finansowej, nie ma długów i nie zamierza zwalniać ludzi. Dodatkowo zamiarują zbudować coś swojego, od zera. Firma została założona w roku 1998 w słonecznym mieście California przez ówczesnych pracowników LucasArts Entertainment. Na dzień dzisiejszy studio daje pracę sześćdziesięciu osobom, a oficjalne stanowisko włodarzy, na temat zachodzących zmian, macie poniżej.

"Stereotypy powinno się sukcesywnie zacierać. Stereotypem jest rynek gier pudełkowych. Nie prawdą jest to, że tylko on jest autentyczny i przynosi zyski. Faktycznie rynek ten boryka się z problemami. Jako Nihilistic Software, z pełną odpowiedzialnością i przekonaniem o słuszności własnych decyzji postanowiliśmy się przebranżowić. Po czternastu latach owocnej wspólnej pracy potrzebna nam zmiana."


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   16:42, 18.10.2012
Jeszcze wrócą do pudełek jak się na cyfrówkach dorobią Szczęśliwy
0 kudosTheNika   @   17:36, 18.10.2012
Dystrybucja cyfrowa może i ma swoje plusy, ale ja i tak wolę pudełka. Uśmiech
0 kudosKreTsky   @   18:32, 18.10.2012
Taka moda na mobile i cyfrowe. Najchetniej by koszta ograniczyli do 0 a sprzedawali za tyle samo.
0 kudosremik1976   @   18:37, 18.10.2012
Ja chyba oleję dystrybucję cyfrową, bo staje się nieopłacalna. Gry pudełkowe na PS3 są tańsze o co najmniej 10zł i to jest dla mnie wystarczający powód, aby pożegnać się z cyfrowym naciąganiem ludzi. Będę się zaopatrywał tylko w gry których nie ma w wersji pudełkowej.
0 kudosgeass   @   09:52, 19.10.2012
Dystrybucja cyfrowa jest fajną sprawą, gdyż wcale fanem pudełek nie jestem, a nawet uważam to za zbędną rzecz. Jak ktoś jest kolekcjonerem i uważa że ładnie to mu wygląda na półce to super, dla mnie jednak to tylko zabiera miejsce. Niestety dystrybucja cyfrowa leci w kulki. Odchodzi przecież drukowanie okładek, książeczek, koszty pudełka czy płyty, a mimo tego taka gra jest droższa. Gdzie tu logika? To jest bez sensu i tylko to sprawia, że wolę kupić grę w pudełku, bo tylko i wyłącznie cena mnie do tego zachęca. Gdyby było inaczej, pudełka mogłyby dla mnie nie istnieć.
0 kudosguy_fawkes   @   10:47, 19.10.2012
Ja natomiast należę do ludzi odczuwających wielki sentyment do klasycznej dystrybucji. Można sobie mieć wypasione konto Steam, PSN czy XBL, ale to istnieje tylko w formie wirtualnej i ciężko się tym pochwalić - nie to co kilkoma półkami pełnymi pudełek, zwłaszcza gier unikatowych czy wydań kolekcjonerskich. Digital download redukuje gry z pasji do zwykłej usługi. Dopóki będą istnieć pudełka, dopóty będę je kupować, choć czasami pękam przy wielkiej, steamowej wyprzedaży....
0 kudosWejer1910   @   21:42, 21.10.2012
Pudełka forever i koniec. ja jak za darmo nie dają nie będę brał "cyfrówek"
0 kudosDawid91ID   @   22:13, 30.10.2012
Zgadzam się z Wejer1910 pudełko to jednak pudełko a wirtualna wersja mogła by być dodatkiem do owego pudełka aby mieć tzw wirtualną kopię gry.
Dodaj Odpowiedź