Nihilistic Software stawia na cyfrową dystrybucję
Ostatnimi czasy coraz więcej firm, które okazały się bezsilne na rynku szpil pudełkowych, stawia na dystrybucję cyfrową i rynek mobilny.
juve @ 18.10.2012, 14:41
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
pc, ps3, xbox 360, mob, psv, wiiu
Ostatnimi czasy coraz więcej firm, które okazały się bezsilne na rynku szpil pudełkowych, stawia na dystrybucję cyfrową i rynek mobilny. Tym razem z gry wypada Nihilistic Software - odpowiedzialne za Resistance: Burning Skies i Call of Duty: Black Ops - Declassified. Studio postanowiło się delikatnie przemodelować - zaprzestać prac nad pudełkowymi edycjami na rzecz cyfrowej dystrybucji.
Polityka firmy po części może być zrozumiała - mniejsze koszty produkcji, mniejsza szansa na straty. Ciekawostką jest fakt, że Nihilistic Software jest w dobrej kondycji finansowej, nie ma długów i nie zamierza zwalniać ludzi. Dodatkowo zamiarują zbudować coś swojego, od zera. Firma została założona w roku 1998 w słonecznym mieście California przez ówczesnych pracowników LucasArts Entertainment. Na dzień dzisiejszy studio daje pracę sześćdziesięciu osobom, a oficjalne stanowisko włodarzy, na temat zachodzących zmian, macie poniżej.
"Stereotypy powinno się sukcesywnie zacierać. Stereotypem jest rynek gier pudełkowych. Nie prawdą jest to, że tylko on jest autentyczny i przynosi zyski. Faktycznie rynek ten boryka się z problemami. Jako Nihilistic Software, z pełną odpowiedzialnością i przekonaniem o słuszności własnych decyzji postanowiliśmy się przebranżowić. Po czternastu latach owocnej wspólnej pracy potrzebna nam zmiana."
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler