Test Drive Unlimited 2 (PS3)

ObserwujMam (11)Gram (13)Ukończone (3)Kupię (6)

Test Drive Unlimited 2 (PS3) - recenzja gry


@ 16.02.2011, 14:34
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Najnowsze dzieło Eden Studios to dość unikatowy typ ścigałki. Producent zbudował jej świat w taki sposób, że na mapie przeplatają się spotkania dla jednego gracza oraz potyczki wieloosobowe. Aby znaleźć osoby chętne do ścigania wystarczy zrobić kilka kółek po okolicy, a na pewno szybko ktoś nam wpadnie w oko. Wtedy pozostaje mrugnąć światłami i czekać na akceptację wyzwania. Wyścigów jest kilka rodzajów. Począwszy od zwykłych time triali, przez okrążenia, na sprintach i turniejach skończywszy. Te ostatnie są oczywiście najbardziej emocjonujące, ze względu na to, iż pomiędzy poszczególnymi etapami nie można sobie zrobić przerwy. Trzeba przez nie przebrnąć jednym ciągiem i non stop trzymać wysoką formę. Tylko w ten sposób zdobędziemy pożądane przez wszystkich złoto oraz idące z nim pieniążki. Prócz wyścigów są też misje dodatkowe. Wozimy w nich na czas różne osoby lub przesyłki w postaci samochodów. Jest to idealny sposób na to, by sprawdzić jakieś bardziej wyczesane samochody jeszcze przed tym, jak będzie nas na nie stać.

Tras do przejechania są setki. Mimo tak szerokiego wachlarza, producent przygotował też specjalny, prosty w użyciu, edytor. Przy jego pomocy zaprojektujemy własne przejazdy, jak również zmienimy część z tych, które zbudował deweloper. Nie modyfikujemy jednak samego miasta. Możemy tylko wybierać ulice, którymi poprowadzi nasz nowy tor. Tworami dzielimy się następnie z innymi graczami, a oni z nami. W rezultacie możliwości spędzania wolnego czasu są w teorii nieograniczone. W praktyce jest nieco gorzej, gdyż ciągle krążymy po tych samych, acz inaczej połączonych ulicach, co w pewnym momencie zaczyna się robić schematyczne.

Remedium na ewentualne znużenie są kolejne opcje wieloosobowe, tym razem dotyczące klubów, do których możemy przynależeć. Głównym motorem napędowym tychże ugrupowań jest drabinka społeczna. Dołączając do nowego klubu zaczynamy od zera. Jesteśmy nikim, ludzie się z nami nie liczą, nie mamy żadnych osiągnięć, trofeów itd. Z czasem zyskujemy zaufanie, prestiż oraz szacunek. Możemy też pochwalić się swoimi osiągnięciami z innymi ludźmi, podbudowując w ten sposób własne ego. Kluby są niewątpliwie ważnym elementem rozgrywek i dzięki nim zabawa jest bardziej wciągająca i satysfakcjonująca.

Test Drive Unlimited 2 (PS3)

Pod względem wykonania, Test Drive Unlimited 2 stoi na poziomie podobnym do tego z pierwowzoru. Projekt śmiga na zmodyfikowanym silniku graficznym „jedynki”, którego poprawiono tak, by generował nieco bardziej szczegółowe modele aut oraz zróżnicowane otoczenie. Przyprawiono go również garścią nowych efektów specjalnych, za sprawą których progresja dnia i nocy, czy też zmienne warunki pogodowe zdają się naturalnymi. W sumie wizualnie nie ma szaleństwa, ale też nie można znaleźć żadnych znaczących uchybień. Jest na pewno słabiej niż w przypadku Forzy Motorsport 3 albo Gran Turismo 5, ale nie wiele słabiej. W kwestii dźwięków i muzyki, sytuacja kształtuje się podobnie. Niektóre efekty brzmią fenomenalnie, a inne robią wrażenie nagranych amatorskim sprzętem. Najbardziej po uszach dźwięki towarzyszące zderzeniom. Dosłownie tak, jakby ktoś dwie patelnie ze sobą chlasnął. Silniki też czasem odpychają. Ale gro efektów dźwiękowych trzyma poziom jak najbardziej satysfakcjonujący.

Podsumowując, Test Drive Unlimited 2 jest w głównej mierze tym, czego oczekiwałem. Dostałem kontynuację jednej z najciekawszych ścigałek ostatnich lat, w której podrasowano prawie wszystkie elementy. Do pełni szczęścia brakuje co prawda bardziej bajeranckiej oprawy graficznej oraz naturalniejszego modelu prowadzenia, ale na dłuższą metę elementy te w żaden sposób nie wpływają na przyjemność jaką czerpiemy z rozgrywki. Pierwsze wrażenie jest średnie, ale im dalej, tym lepiej. Mam nadzieję, że sprzedaż będzie wystarczająco wysoka, by zachęcić producentów do sklejenia „trójki”. Myślę, że wtedy będzie szansa na ścigałkę doskonałą!


Długość gry wg redakcji:
0h
Długość gry wg czytelników:
103h 36min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Modele samochodów są w porządku. Tak samo otoczenie. Niektóre krajobrazy potrafią oczarować, a inne odpychają. Mix jakościowy.
Dobry Dźwięk:
Muzyka i dialogi ogólnie rzecz biorąc mogą się podobać. Część silników straszy, inne brzmią ok. Brakuje bardziej sugestywnych efektów specjalnych.
Świetna Grywalność:
Ogrom możliwości sprawia, że ciężko jest się nudzić. Trzeba tylko przebrnąć przez początkowy nawał opcji, a wtedy już tylko z górki.
Świetne Pomysł i założenia:
TDU 2 wciąż nie ma konkurencji jeśli chodzi o opcje społecznościowe.
Świetna Interakcja i fizyka:
Brakuje modelu zniszczeń, ale sama rozgrywka wciąga jak diabli. Fajnie bawić się ze znajomymi, pokazywać swoje osiągnięcia. Kluby też dają niezłego kopa do morale.
Słowo na koniec:
Jest naprawdę bardzo dobrze. Oczywistym jest, że są pewne niedociągnięcia, nie są one jednak na tyle duże, by obniżyć poziom miodności tytułu.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Test Drive Unlimited 2 (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMaterdea   @   21:35, 16.02.2011
Cytat: beerboy
Gra spełnia wszystkie moje oczekiwania, super fury, Ibiza i Hawaje, różnorodność konkurencji, po prostu gdyby nie praca i rodzina to grałbym w nią nonstop. 100 razy lepsza od jedynki, czekam już na kontynuacje

Wyluzuj, dopiero wyszła "dwójka", a Ty chcesz już trzecią część? Nieźle...
0 kudosFox46   @   19:56, 17.02.2011
Co do sterowanie na padzie o co mają powiedzieć PCtowcy jeżeli mają grać na klawiaturze Szczęśliwy

8/10 ok ocena bo co niekurzy tylko narzekają na te grę aż za bardzo. Co prawda pojechali z tym DLC z motorami bo to pop prostu wycieli z gry i każą nam za to płacić, błędy ma to wiadome ale czy aby na pewno patch do tej gry wyjdzie jeszcze w tym tygodniu
0 kudossilverkin   @   19:58, 17.02.2011
Cytat: Fox46
Co do sterowanie na padzie o co mają powiedzieć PCtowcy jeżeli mają grać na klawiaturze

A wiesz, że do PC da się podłączyć zarówno pada jak i kierownicę?
0 kudosFox46   @   20:01, 17.02.2011
UP: a wiesz że ktoś może nie mieć kierownicy i pada. To wtedy sterowanie jest uciążliwe i dopóki nie kupi lepszego auta (bo im lepsze auto tym lepiej się nim steruje)
0 kudossilverkin   @   20:04, 17.02.2011
Doprawdy? To porównaj poziom trudności jazdy Lancią Deltą z Bugatti Veyron 16.4. Na pewno się trudniej jeździ o wiele szybszym Bugatti.

Z reguły w ścigałki się jeździ na kierownicy.
0 kudosRavnarr   @   21:53, 17.02.2011
Cytat: silverkin

A wiesz, że do PC da się podłączyć zarówno pada jak i kierownicę?
Pewnie że się da, ale jeśli nie jestem wielkim fanem tego gatunku i tylko ten tytuł mi się spodobał, to przecież nie będę kupował kierownicy tylko dla jednej gry. Wyjątkowo zgadzam się tu z Foxem - mogli to dopracować z myślą o klawiaturach.
0 kudossilverkin   @   21:55, 17.02.2011
Granie w wyścigi na klawiaturze, to tak jak gra w strzelanki na Joysticku.
0 kudosRavnarr   @   22:05, 17.02.2011
Silver, ale czy to znaczy, że nie mając pada czy kierownicy nie mogę pograć? Do tej pory nie miałem problemów z różnymi NFS'ami, dopiero w pierwszego TDU źle mi się grało na klawiaturze.
0 kudossilverkin   @   22:10, 17.02.2011
Bo to są takie casualowe pozycje, w których komputer robi prawie wszystko za Ciebie. Ale nie myśl, że chwalę system jazdy w TDU2, przeczytaj mój niedawny post.
0 kudosRavnarr   @   22:16, 17.02.2011
Zrobiło Ci podwójnego posta, pewnie przez problemy z przeglądarką.

Ale widzisz, ja właśnie wolę takie casualowe ścigałki. Symulacje nie są dla mnie. Zawsze włączam wszystkie możliwe ułatwienia. Po co mam się dodatkowo denerwować, prawda? I myślę, że takich jak ja jest więcej.
0 kudossilverkin   @   22:21, 17.02.2011
Nie chodzi mi o totalny realizm, bo na Richard Burns Rally zjadłem zęby, lecz o odrobinę realizmu. No ale dobra mniejsza oto, tak jak kiedyś powiedziałem, jedni wolą jak im Cyganie grają, a inni jak im buty śmierdzą.
0 kudosRavnarr   @   22:30, 17.02.2011
Rozwaliłeś mnie tym tekstem Szczęśliwy

A w zasadzie to ile teraz kosztują kierownice?
0 kudossilverkin   @   22:34, 17.02.2011
Na dobrą, na prawdę dobrą kierownicę trzeba wydać prawie 1000zł, a są i droższe. Tzn kierownice z caluśkim osprzętem.
0 kudosGilberto   @   22:48, 17.02.2011
No ale kupisz też za 50-100 Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   00:10, 18.02.2011
Toś mnie pocieszył, bo myślałem, że się załamie.

U mnie kierownica oczywiście i tak odpada, zasłaniała by mi laptopa Szczęśliwy A na padzie grać nie potrafię.
Dodaj Odpowiedź