Need for Speed ProStreet (PC)

ObserwujMam (571)Gram (315)Ukończone (113)Kupię (133)

Need for Speed ProStreet (PC) - recenzja gry


@ 29.12.2007, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Jak widzicie po powyższych akapitach, najnowsza odsłona serii charakteryzuje się znacznie większym realizmem w porównaniu z edycjami wcześniejszymi. Mogę bez wątpienia powiedzieć, że gra potrafi skutecznie wkurzyć nawet najbardziej cierpliwych graczy, a ciągły brak funduszy dodatkowo podnosi poziom trudności. Jak jednak całość prezentuje się jeśli chodzi o oprawę audio-wizualną…? No cóż, jest bez wątpienia bardzo dobrze i choć nie mamy do czynienia z totalną rewolucją, wysoka jakość doznań wizualno-dźwiękowych jest niezaprzeczalna!

Grafika w nowej odsłonie Need For Speed ProStreet nie stanowi w sumie jakiegoś ogromnego kroku do przodu, jest ona jednak przyjemna. Modele pojazdów zrealizowano wręcz idealnie, otoczenie pełne jest detali i różnych dziwacznych obiektów, a tory są zróżnicowane i przyjemnie zaprojektowane. Nie można jednak oprzeć się wrażeniu, że śmigamy ciągle w tym samym otoczeniu, po pewnym czasie staje się to dokuczliwe gdyż rozgrywka robi się nieco monotonna. Sporym minusem oprawy wizualnej są ciągłe spadki płynności. Z jakiegoś dziwnego powodu deweloper nie dopracował w pełni silnika graficznego, a co za tym idzie ilość wyświetlanych klatek potrafi często ulegać zmianie. Nie jest to co prawda tak dokuczliwe jak na opisywanej niedawno wersji dla konsoli Xbox 360, co jakiś czas widać jednak ewidentnie, że płynność spada. Oczywiście nie z winy mojego sprzętu, bowiem parametry mojego blaszaka znacznie wykraczają ponad wymagania rekomendowane. Ogólnie rzecz biorąc jest dobrze, aczkolwiek mogłoby być jeszcze lepiej.

Need for Speed ProStreet (PC)

Na pochwałę zasługuje także dźwięk oraz muzyka. Jak to zawsze bywa w dziełach studia Electronic Arts, podczas zabawy słyszymy wiele dynamicznych kawałków, nagranych przez słynne zespoły z całego świata. Wyścigom towarzyszą także realistycznie brzmiące silniki maszyn, sugestywne efekty specjalne oraz kulawy głos komentatora. Nie wiem dlaczego deweloper zdecydował się na wprowadzenie do z założenia poważnej imprezy, kiczowato brzmiącego narratora, który przez cały czas bredzi coś na temat naszych postępów oraz ogólnej progresji zawodów. Pocieszający jest na szczęście fakt rezygnacji ze spolszczenia wspomnianego głosu! Wręcz nie mogę sobie wyobrazić horroru jakiemu poddane zostałyby wówczas moje i Wasze biedne uszy!

Podsumowując, Need For Speed ProStreet to przyjemna kontynuacja jednej z najsłynniejszych serii gier wyścigowych. Choć program nie jest doskonały, to jednak zdecydowanie mocniej wciągnął mnie od edycji poprzedniej. Model prowadzenia maszyn jest bardziej zaawansowany, wyścigi dynamiczniejsze, pojazdów więcej, a ogólny zarys projektu znacząco odchodzi od ulicznych szaleństw w samym środku nocy. Dla osób lubiących rozgrywki wieloosobowe opracowano oczywiście tryb Multiplayer, a co za tym idzie na długość zabawy nikt nie powinien narzekać!


Długość gry wg redakcji:
6h
Długość gry wg czytelników:
21h 7min

oceny graczy
Świetna Grafika:
ProStreet wreszcie wychodzi z mroku. Oprawa wizualna jest szczegółowa, modele samochodów wręcz idealne, a projekty torów ciekawe. Brakuje jednak nieco różnorodności, a spadki płynności animacji świadczą o słabym doszlifowaniu silnika graficznego.
Świetny Dźwięk:
Dźwięk i muzyka towarzysząca rozgrywce stoją na wysokim poziomie. Irytujący jest jedynie głos komentatora!
Świetna Grywalność:
Kariera jest długa i daje mnóstwo satysfakcji, a po jej ukończeniu można wskoczyć do rozgrywki wieloosobowej!
Świetne Pomysł i założenia:
Świetna Interakcja i fizyka:
Słowo na koniec:
Nowy Need For Speed zrywa z tematyką nielegalnych wyścigów i trzeba przyznać, że wychodzi mu to całkiem nieźle.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Need for Speed ProStreet (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslogaster   @   18:30, 03.11.2009
Grałem w tą grę.
Ogólnie spoko ale drift zrobili najgożej.
No bo czy normalnie wóz sunąłby ci się pd kątem 90 stopni praktycznie cały czas w bok?
0 kudosp3ko   @   10:36, 04.11.2009
Generalnie gra jest mało realistyczna. Jeśli ktoś szuka gry tak żeby sobie pograć chwilę i się zrelaksować to coś dla niego. Jeśli ktoś szuka czegoś bliższego real'owi to niech sobie odpuści tą grę. Samochody jeżdżą jak po szynach a obsługa kierownicy w grze jest po prostu dramatyczna już chyba lepiej na klawiaturze grać.
0 kudoskapka96   @   21:41, 03.04.2010
hmm no moim zdaniem ta cześć NFS jest najsłabsza i nie wiem czy pograłem w nią dłuższą chwilę niż 2 dni szybko mi się znudziła stanowczo wole NFS MW lub Carbon moja ocena to 3/10
0 kudosmateusz850   @   15:38, 08.04.2011
Ja uważam, jest to najlepsza część serii po Most Wanted i Underground 1, a za razem najbardziej niedoceniona. Ładna grafika, świetna oprawa dźwiękowa(nie liczę tego głupkowatego komentatora!), wreszcie realizm(dosyć skromny, ale zawsze ;)) i powiew świeżości, który jednak większość "niegrzecznych chłopców nie lubiących policji" zabiło, nie pozwalając grze zostać docenioną. Ja do dziś często do niej powracam i polecam ją innym, którzy lubią pewne zmiany, a nie tylko te nielegalne nocne wyścigi. Pozdrawiam Mateusz :-)