Lords of Xulima (PC)

ObserwujMam (2)Gram (0)Ukończone (1)Kupię (3)

Lords of Xulima (PC) - recenzja gry


@ 09.06.2015, 12:13


Jest tu jednak kilka kwestii, które muszę zapisać na minus. Jedyna rzecz, która nie do końca mi podpasowała, to system rozwoju postaci - troszkę zbyt skromny, jak na moje oczekiwania. Wygląda to tak, że wraz z awansami naszym bohaterom automatycznie otworzy się dostęp do nowych talentów, w których będziemy mogli ich szkolić. Nie mamy przy tym żadnego wpływu na kolejność pojawiania się tych zdolności, w przypadku czarownika nie wybierzemy też kolejności poznawanych zaklęć. Poza tym, każdą umiejętność podniesiemy tylko o jeden punkt podczas danego awansu, nie ma więc szans, by szybko nadrobić zaległości w szkoleniu. Z jednej strony, jest to jakieś zaplanowane utrudnienie, ale ostatecznie, może to okazać się niepotrzebną przeszkodą. Dobrze przynajmniej, że sumarycznie dziedzin do wykucia i tak mamy całkiem sporo. Jest tu posługiwanie się różnego rodzaju bronią i zbroją, handel, identyfikacja, zielarstwo, specjalne ataki (potężne ciosy, uniki, zadawanie krwawiących ran...), czy dość pokaźna gama czarów i modlitw kapłańskich. Koniec końców nie mogłem jednak nie mieć wrażenia, że wszystko to mogło zostać lepiej zaprojektowane.

Lords of Xulima (PC)

W kwestii progresji warto jeszcze dodać, że przygotowano kilka dodatkowych dróg do umacniania naszych podopiecznych. Wspomniałem np. o odnajdywanych w świecie ziołach. Otóż jeśli odnajdziemy odpowiednią ilość roślinek danego rodzaju, w jakimś niewielkim stopniu wzmocnimy jedną z cech dowolnego z kompanów. Możemy też opłacić trenera, który za właściwą kwotę wyszkoli drużynę i doda jej punkt rozwoju do kolejnego awansu. Warto przy tym rozglądać się za księgami umiejętności, podnoszącymi dostępne statystki. Wszystko to jest pozytywnym akcentem w tym nieco skostniałym modelu rozwoju, dzięki czemu nabijanie kolejnych poziomów jest ciut przyjemniejsze.

Gdybym jeszcze miał znaleźć coś, co wywołało we mnie jakiś niedosyt, to byłaby to minimalnie zbyt sztywna konstrukcja świata Lords of Xulima. Niestety podczas rozgrywki nie podejmujemy zbyt wielu decyzji fabularnych, bardzo rzadko i w niewielkim stopniu wybierzemy także sposób rozwiązywania danej kwestii. Cały czas jesteśmy wyraźnie prowadzeni za rączkę, co może dać o sobie znać miłośnikom swobody. Zdarzają się ograniczenia, a z mapy do mapy przechodzimy raczej zgodnie z wymogami fabularnymi. Nie jest to co prawda mocno uciążliwe, ale jednak wolałbym mieć więcej wolności.

Lords of Xulima (PC)

Kończąc, Lords of Xulima to kolejny, bardzo ciekawy projekt cRPG, wyprodukowany dzięki uprzejmości darczyńców. Za sprawą niewielkiego budżetu udało się stworzyć naprawdę klimatycznego, wciągającego i oldschoolowego „erpega”, który powinien spodobać się wszystkim miłośnikiem gatunku. Wprawdzie jest garstka aspektów, które można było rozwiązać trochę lepiej, ale w żadnym wypadku nie zaburzają one przyjemności płynącej z zabawy. Jeśli więc jeszcze nie znudził Was napływ staroszkolnych gier fabularnych i wciąż macie ochotę na więcej – Lords of Xulima także powinien przypaść Wam do gustu. Ja w każdym razie bawiłem się przednio.


Długość gry wg redakcji:
50h
Długość gry wg czytelników:
nie podano

oceny graczy
Dobra Grafika:
Wprawdzie przestarzała i prosta, ale wciąż bardzo miła dla oka i urokliwa.
Dobry Dźwięk:
Przyzwoity i wysokiej jakości, nie jest to może wybitne udźwiękowienie, ale daje radę.
Świetna Grywalność:
Gra wciąga i naprawdę może się spodobać - zarówno fanom starych cRPG, jak i w ogóle każdemu graczowi.
Dobre Pomysł i założenia:
Dobre wykorzystanie dawnych pomysłów, a także sporo inwencji twórczej programistów.
Dobra Interakcja i fizyka:
Możemy pogadać z częścią mieszkańców, pozrywać trochę roślin, czy wejść w interakcję z obiektami rozsianymi po planszy. Wszystko jest OK.
Słowo na koniec:
Mówimy tu o bardzo przyzwoitej grze, wprawdzie nie idealnej, ale bez dwóch zdań wartej Waszej uwagi.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Lords of Xulima (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?