Hunted: The Demon's Forge (PC)

ObserwujMam (23)Gram (8)Ukończone (18)Kupię (2)

Hunted: The Demon's Forge (PC) - recenzja gry


@ 25.07.2011, 17:46


Nasi bohaterowie posiadają zawsze dwa rodzaje broni, tj. strzelecką i białą, przy czym różnica jest tu tylko taka, że dla Ellary wszelkiego rodzaju łuki stanowią podstawowe narzędzie mordu, a dla Caddoca podstawą jest broń biała, na którą składają się miecze, topory i maczugi. Każdy napotkany przez nas oręż będzie opisany przez dwie cechy, takie jak zadawane przezeń obrażenia oraz szybkość ataku. Często natrafimy też na ekwipunek magiczny, o obrażeniach wzmocnionych przez jakiś „czarodziejski” efekt. Tutaj warto dodać, że każda taka broń ma ograniczoną liczbę magicznych ładunków, których wyczerpanie wiąże się z koniecznością znalezienia nowego oręża tego typu.

Hunted: The Demon's Forge (PC)

Sporą wadą produkcji jest mała liczba umiejętności specjalnych do nabycia. Doliczyłem się ledwie po trzy dla każdego z bohaterów. Owe atrybuty zakupimy w specjalnie wyznaczonych do tego punktach, a walutą będą odnajdywane na planszy kryształy. Jak już się zorientowaliście, nie mamy tu zbyt dużo zdolności do nabycia i co gorsze, tylko w przypadku naszej elfiej bohaterki będą one relatywnie przydatne. Wpływają one oczywiście na jej zdolności strzeleckie i tak kolejno będziemy mogli wysłać w jakiegoś adwersarza strzałę zamrażającą i przebijającą, a w przypadku ataku większej grupy przeciwników, strzałę wybuchową. Rozważając naszą protagonistkę nie mogę mieć zastrzeżeń, jednak sytuacja męskiego podwładnego nie jest już tak kolorowa. I tak, o ile jeszcze względnie praktyczne będzie wprowadzanie go w stan szału (który zwiększy jego prędkość i siłę), tak zupełnie nieprzydatna okazuje się umiejętność tworzenia wiru powietrza, czy też umiejętność będąca w praktyce prostym atakiem w „pędzie”. Nic nadzwyczajnego.

Dodatkowo, owe trzy zdolności zostały uzupełnione o trzy zaklęcia (już takie same dla każdego bohatera), ale i one w użyciu okazują się średnio trafionym pomysłem. Składają się na nie błyskawica, coś w rodzaju wybuchających kulek oraz magiczna aura osłabiająca znajdujących się w jej pobliżu oponentów. Błyskawica faktycznie będzie czarem przydatnym, ale eksplodujące pociski już nie zawsze są użytecznym narzędziem walki, a wspominaną aurę w ogóle uważam za zamysł chybiony. Ciekawe jest natomiast to, że każde z zaklęć możemy dodatkowo wykorzystać nie jako czar ofensywny, a jako zaklęcie wzmacniające. Nie podobało mi się jednak, że efektu wzmocnienia nie możemy użyć bezpośrednio na sobie, a jedynie na naszym towarzyszu. Rozumiem, że takie rozwiązanie miało uwydatnić konieczność kooperacji, ale owe ograniczenie jest całkowicie niepotrzebne.

Hunted: The Demon's Forge (PC)

Kwestie techniczne nie stoją na szczególnie wysokim poziomie. Grafika jest już dość mocno przestarzała i chociaż ostatecznie nie robi jakiegoś szczególnie złego wrażenia, chciałbym zobaczyć nieco lepszą jakość tekstur i bardziej zaawansowane efekty świetlne. Trochę lepiej prezentuje się oprawa audio, ale również jest wybrakowana, szczególnie w departamencie muzycznym oraz efektów dźwiękowych. Dobrze natomiast wypadł dubbing, a szczególnie głosy podkładane pod dwójkę głównych bohaterów. Nie można dosłownie niczego im zarzucić.

Hunted: The Demon’s Forge jest grą niedopracowaną, zawiera też wiele dziwnych rozwiązań. Ale ostatecznie, nie najgorszy scenariusz i dynamiczna rozgrywka zapewniają pewną ilość frajdy, dzięki czemu bez szczególnych turbulencji byłem w stanie Hunted ukończyć. Jeśli więc nie potrzebujecie zbyt ambitnej rozgrywki i nie odstraszają Was potencjalne niedoróbki tejże produkcji, to Kuźnia Demona może dostarczyć Wam kilku sympatycznych wieczorów.


Długość gry wg redakcji:
8h
Długość gry wg czytelników:
12h 21min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Trochę przestarzała, ale ciekawie zaprojektowane lokacje mają w sobie "to coś".
Dobry Dźwięk:
Muzyka choć mało porywająca, jest zupełnie w miarę w porządku. Plus należy się za naprawdę dobry dubbing.
Dobra Grywalność:
Wprawdzie nie jest to zbyt wciągający tytuł, ale na pewno pozwala spędzić przy sobie trochę czasu.
Dobre Pomysł i założenia:
Szału pomysłów nie ma, a większość rozwiązań to kalka innych przedstawicieli gatunku. Novum jest natomiast system zasłon.
Dobra Interakcja i fizyka:
Niezbyt bogata w tle, ale jednak na trochę obiektów możemy mieć wpływ. Gra wciąga też całkiem nieźle, a w rezultacie nie czujemy upływającego w tle czasu.
Słowo na koniec:
Nie jest to produkcja zła, ale też nie wybijająca się nadmiernie ponad przeciętność.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Hunted: The Demon's Forge (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMarcus00   @   18:47, 28.07.2011
Cytat: WilkuPL
Strasznie się opóźniacie z tymi recenzjami. Najpierw Halo: Reach. Teraz to. Kiedy recenzja Gothic II: Noc Kruka (żarcik taki Dumny )


Żarcik mówisz? No cóż...


Obrazek

0 kudosAntos_ze_spychowa   @   10:25, 01.08.2011
Hmm... Moja opinia w tym temacie jest neutralna, ale jak wiadomo każda gra ma jakieś wady, ale jak mówię przy prawie każdej mojej wypowiedzi nie lubię nic oceniać pochopnie i po okładce, więcej na ten temat nie mam do powiedzenia.
0 kudosniesmial   @   14:27, 02.08.2011
Fajny trailer Uśmiech gra zapowiada się tak przeciętnie Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   21:08, 10.08.2011
Ale ava to ma pan powyżej powalającego.
Gra się nie tylko zapowiada przeciętnie, bo już wyszła, i jest... przeciętna, ale znośna.
0 kudosjabcko   @   22:40, 10.08.2011
W sumie gra wiele błędów ma, ale to akurat wybaczyć można bo moim zdaniem gra się przyzwoicie i nie drażni wcale gracza, poza tym jest o dziwo dosyć długa, jak na dzisiejsze czasy. Poza tym ma plus jaki dzisiaj jest szczególnie poszukiwany i zapomniany w dobie internetu.., czyli tak zwany "kanapowy coop". Gra się wyśmienicie z żywym towarzyszem, tak samo jak w re5 czy kiedyś w diablo na psx. Polecam właśnie taką formę bo w singla to już tylko przyzwoita gra.
0 kudosMarcus00   @   17:50, 11.08.2011
Ale przyznasz, że para bohaterów wypadła naprawdę dobrze, to samo dialogi między nimi.
0 kudosSzajch   @   17:53, 11.08.2011
Użytkowniku Marcus00, ja niestety miałem inne odczucia. Przez ową parę bohaterów szybko zakończyłem rozgrywkę,

Down - piszę w ten sposób z powodu zakładu z użytkownikiem Silverkin.
0 kudosMarcus00   @   17:56, 11.08.2011
Szajch napisał posta z polskimi znakami! Świat się kończy! Zdziwiony
Wiesz, Szejku, mnie właśnie przypadli do gustu i choć może najlepsze postacie w historii gier nie są, to ja je polubiłem.
0 kudosjabcko   @   21:08, 11.08.2011
Trzeba przyznać, że postacie w tej grze są najmocniejszą jednak stroną, przynajmniej się idealnie uzupełniają (nie tak jak w re5), więc jeśli się gra w coopie to nie ma znaczenia kto gra koleżką, a kto elfką bo obiema się wyśmienicie gra. A dialogi proste ale za to komiczne i uszczypliwe.
0 kudosMarcus00   @   14:59, 12.08.2011
Dokładnie, a zresztą można się w Huntedzie nieźle odstresować. W coopie nie grałem za dużo, ale popieram tezę o fajności takiej gry. Zwłaszcza na najtrudniejszym poziomie trudności.
0 kudosJanczyk699   @   17:18, 18.08.2011
Mam mały problem z ta grą na x360, zaciąlem sie w jednej misji gdy trzeba uciekac przed pająkiem w podziemiach, czy ktos jest w stanie mi pomoc? prosze o odpowiedz ;)
0 kudosremik1976   @   17:26, 18.08.2011
Kolego zadaj to pytanie w GIERUNKOWSKAZIE, tam najszybciej doczekasz się odpowiedzi. Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   20:54, 19.08.2011
Cytat: Janczyk699
Mam mały problem z ta grą na x360, zaciąlem sie w jednej misji gdy trzeba uciekac przed pająkiem w podziemiach, czy ktos jest w stanie mi pomoc? prosze o odpowiedz ;)


Naciśnij przycisk odpowiedzialny za sprint. Będziesz biegł szybciej.
0 kudosJanczyk699   @   10:41, 25.08.2011
Tylko wlasnie mialem przerwe w tej grze i za cholere nie pamietam ktory to byl przycisk ;/
0 kudosMarcus00   @   17:13, 25.08.2011
Kłania się czytanie instrukcji, synu. Bierz tą cieniutką papierową książeczkę z pudełka i przeczytaj.
Dodaj Odpowiedź