Historia serii The Sims


Paulina @ 11:06 22.06.2009
"Paulina "


Po ciekawym „Na Studiach” pojawiło się „Nocne życie”, które sprawia wrażenie nieco wtórnego. Jest to połączenie „Balangi” i „Randki”. Nasze simy otrzymują imprezową okolicę na zabawy z przyjaciółmi oraz randkowanie z ukochanymi. Motywem przewodnim dodatkowych przedmiotów jest dobra zabawa, clubbing i zakupy. „Nocne życie” dodaje nowy typ aspiracji – przyjemność. Z zupełnych nowinek należałoby niewątpliwie wymienić nietypowe postaci, takie jak cygańska swatka czy wampir. Od tej pory każdy sim może stać się wampirem po ugryzieniu przez innego nieśmiertelnego. Oczywiście wiąże się to z nowym trybem życia, sypianiem w trumnie i wychodzeniem na dwór tylko w nocy, ale warto spróbować. W relacjach między simami wprowadzono cechy takie jak atrakcyjność i chemia. Każdy sim ma pewne cechy, które go kręcą. Mogą to być kolor włosów, strój czy zapach. Każda z tych charakterystyk sprawia, iż inne simy mogą wydawać się pociągające lub analogicznie, odstręczające. Nowinką jeśli chodzi o świat „The Sims” jest też wprowadzenie w tej części pojazdów. Tak! Wreszcie sim nie musi wzywać taksówki, jeśli chce gdzieś pojechać. Od teraz na podjeździe może znaleźć się jego własny samochód, który może służyć nie tylko do jazdy, ale i do milszych, bardziej intymnych zabaw.



Po dodatkach skierowanych raczej ku młodym simom, przyszedł czas na coś poważniejszego – „Własny biznes”. Dzięki tej części gry, mamy możliwość otworzenia swojego biznesu np. sklepu, restauracji, salonu piękności czy salonu gier. Prowadzenie własnej działalności to nie tylko dużo radochy, ale i konkretne bonusy. Nieregulowany czas pracy, możliwość bycia szefem, narzucania własnych decyzji. Dobre prowadzenie lokalu sprawia, iż klienci zyskują gwiazdki przywiązania. Im więcej, tym częściej klient będzie odwiedzał dane miejsce. Ilość gwiazdek stanowi również o poziomie naszego biznesu. Każdy poziom pozwala na wybranie unikalnego bonusu. Bonusy mogą dotyczyć nie tylko sfery pracy, ale również i życia osobistego. Sim może również zacząć zarabiać na produktach tworzonych przez siebie. Dzięki warsztatom można tworzyć zabawki, roboty czy komponować bukiety kwiatów. Jakość naszych prac zależy od rangi w danej dziedzinie. Ranga, rzecz wypracowana, zależy od praktyki. Zdobywać rangi można w różnych dziedzinach, jak choćby praca przy kasie, techniki marketingowe czy uzupełnianie towaru na półkach. Wpływa to na naszą wydajność pracy. Tym razem pakiet przedmiotów skupia się na wystawach sklepowych, towarach handlowych oraz działalności komercyjnej, takiej jak np. restauracje. Dodatek ten był kolejnym przebojowym sukcesem serii Sims.

W „The Sims 2” można zaobserwować pewien schemat wydawania rozszerzeń. Cały czas ukazują się one tak, jak przy części 1, czyli na wiosnę i na jesień. Tym razem jednak, dodatki oryginalne wydawane są na przemian z tymi mało ciekawymi. Po „Własny biznes” przyszedł czas na „Zwierzaki”. Dodatek niewiele różni się od tego, zatytułowanego identycznie, a dedykowanego części pierwszej. Znowu do naszego życia dołączają pupile różnej maści. Podobieństw jest naprawdę wiele, więc raczej nie warto ich wyliczać. Skupmy się na kilku dosyć ciekawych różnicach. Po pierwsze, swojego wymarzonego zwierzaka można stworzyć już w ekranie tworzenia rodziny. Dzięki temu możemy wykreować takiego cudaka, jakiego tylko chcemy. Po drugie, tym razem nasz zwierzak może zasilić rodzinny budżet swoimi własnymi zarobkami. Koty i psy mają do wyboru trzy drogi kariery – ochrona, show business i usługi. Oczywiście, aby kariera się rozwijała, zwierze musi być odpowiednio wyszkolone przez właściciela, bądź też wynajętego tresera. Dodatek Zwierzaki do pierwszej części The Sims sprzedał się w tak dużym nakładzie, że po prostu żal byłoby nie wykorzystać tego samego materiału po raz drugi.

Zgodnie z wcześniej przedstawionym cyklem, czas był na coś świeżego. Tak oto powstały „Cztery pory roku”. Dodatek wprowadza do gry zmiany pogodowe. Od teraz w świecie simów może padać śnieg, deszcz, grad, może być upał lub ziąb. Na jesieni trzeba grabić liście, zimą przekopywać się do podjazdu. Samo życie. Pory roku przynoszą ze sobą charakterystyczne dla każdego okresu zabawy. Zimą lepimy bałwana, jeździmy na lodowisku. Latem gramy w siatkówkę czy pływamy na basenie. Jesienią ze względu na pogodę lepiej siedzieć w domu i się uczyć, co przychodzi z większą łatwością. Z kolei wiosną, wszystko kwitnie, a simowie są otwarci na nowe kontakty i łatwiej nawiązują znajomości. Każda pora roku wiąże się również ze zmianami temperatury, które wpływają na naszego sima. Jeśli będzie za ciepło ubrany latem, może się np. przegrzać i rozchorować. Dla tych, którzy nie chcą aby pory roku się zmieniały, twórcy też przewidzieli rozwiązanie. W panelu okolicy można wybrać rodzaj i kolejność pór roku, zatem można mieć cały czas np. jesień. Oprócz takich zmian, wprowadzono też po raz kolejny ogrodnictwo. Tym razem bardziej zaawansowane, gdyż oprócz małych roślin uprawnych można sadzić również całe drzewa owocowe. Poza tym, aby ochronić nasze roślinki, możemy zbudować szklarnię ze specjalnym systemem nawadniania. Ze zbiorów możemy przygotowywać soki czy też jedzenie. Każdy fascynat ogrodnictwa może dołączyć do klubu, jednak uważać należy, żeby przez swoje pasje się nie zazielenić i zostać rośliną. Oprócz hobby botanicznego można też pójść w innym kierunku i zacząć łowić ryby. Rozrywka dla bardziej cierpliwych, jednak może zadowolić niejednego sima. Z nowości należy też przypomnieć możliwość dopasowywania fryzury do stroju. Jest to ciekawa opcja, dzięki której nasz sim może wyglądać dużo lepiej. Drażniło cię to, że twój sim sypia w czapce? Dość już tego! Z dziedziny ubrań warto zauważyć, że dochodzi nam nowy strój – ubranie wierzchnie. Ubranie to przydaje się, by uniknąć przeziębienia w mroźniejsze dni. Jak zwykle mamy też kilka nowych karier i bagaż przedmiotów.

Sprawdź także:

The Sims 2

Premiera: 17 września 2004
PC, PS2, PSP, XBOX, GC, GBA, MOB, DS

The Sims 2 to pierwsza całkowicie nowa generacja gry The Sims. W The Sims 2 będziesz kierować swoim Simem podczas jego "podróży" przez życie, od niemowlaka przez dziecińs...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosprzemek158   @   10:36, 23.08.2009
The Sims, bez chwili zwątpienia, doajemy do Najlepszych gier globu. Maxis, już liczy wielkie zyski z The Sims 3. Nie, wiem, czy to był cel finansowy z ich strony, aby zamiast w jednej grze umiescic wszystko, wyrobili potężną serie dodatków. Wolałbym miec wszystko w jednej grze, a nie kilkunastu krążkach. W każdym razie gra fascynująca.