Premiery gier w sierpniu 2021
Sierpień to już przedsionek do jesiennego zatrzęsienia dużych premier. I tej myśli powinniśmy się trzymać! Choć w tym roku nie jest ona jakiś przesadnie biedny, to wyraźnie czuć deszcz po lipcowej posusze.
Assassin's Creed: Valhalla - Oblężenie Paryża - 12 sierpnia
PC, Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4, PlayStation 5
Assassin’s Creed: Valhalla jest na rynku od 2020 roku i na razie pozostanie najnowszą część tej marki. Firma Ubisoft w 2021 nie ma zamiaru wypuszczać nowej, pełnoprawnej odsłony, a zamiast tego Francuzi zdążyli już zapowiedzieć, że Valhalla ma być najdłużej i ponoć najlepiej wspieraną częścią w historii cyklu. Na razie na rynek trafiają zaplanowane wcześniej dodatki - zobaczymy, co przyniesie przyszłości.
Oblężenie Paryża jest drugim z fabularnych rozszerzeń zapowiedzianych przed premierą podstawowej wersji gry. Po przygodach w Irlandii, Eivor wraz ze swoim klanem wyruszają na podbój tytułowej osady ulokowanej w państwie Franków. Wydarzenie to jest inspirowane prawdziwym podbojem stolicy Francji z roku 885.
W poprzednim dodatku, Gniew Druidów, pierwsze skrzypce grał element handlu i ekonomii (Irlandia była wówczas hubem przeładunkowym), a także elementy fantastyczne związane z pewnym kultem. W Oblężeniu Paryża dostaniemy coś na poły skradankowego i na poły taktycznego. Jedną z pobocznych aktywności będzie proces przygotowywania się do szturmu na ufortyfikowaną mieścinę. Eivor wraz z pomocnikami weźmie udział w szeregu pomniejszych zadań i mających przygotować zespół do ataku.
Humankind - 17 sierpnia
PC
Humankind to najnowsza propozycja dla fanów gier 4X - explore, expand, exploit, exterminate. Autorami są ludzie, którzy dali się poznać dzięki nie najgorszym dziełom tego rodzaju - Amplitude Studios. Na ich koncie znajdziemy m.in. serię Endless Space.
W Humankind gracz trafia, podobnie jak w serii Cywilizacja, do absolutnej piaskownicy cywilizacyjnej. W grze możemy pokierować daną nacją na przestrzeni tysiącleci! Zgodnie z tytułem, okres rozgrywki jest odpowiednio duży - zaczyna się od momentu na blisko 70 tysięcy lat przed naszą erą.
Rozgrywka w Humankind nie nagina zasad gatunku strategii 4X wypracowanych przez lata. Produkcja oferuje akcję z perspektywy rzutu izometrycznego, a zadaniem gracza jest przesuwanie posiadanych jednostek i po prostu rozwój - tak ekonomiczny, jak i militarny. Ekspansja zwarta w członie 4X tyczy się przejmowania już zajętych (bądź wolnych jeszcze) terytoriów - jak wiemy z historii, ziemie zasiedlone przez kogoś nie dają się łatwo podporządkować.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler