eXperience112 (PC)

ObserwujMam (64)Gram (12)Ukończone (10)Kupię (7)

Poradnik do eXperience112 (PC)


Ogidogi @ 16:05 20.04.2008
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.

Sama wyposaży się w przenośną kamerę, którą zamontuje sobie na ramieniu, dodatkowo weźmie też kamerę endoskopową. Po dłuższym czasie szkolenia, odzyskasz możliwość kontroli. Podprowadź kobietę do biurka, stojącego koło trzech zbiorników ułożonych do siebie równolegle.



Staniesz się posiadaczem translatora. Niech Lea podejdzie również do dwóch zbiorników, koło których znajdzie kolejny przenośny dysk. Tym razem będzie to moduł zdalnego sterowania – inaczej mówiąc słownik. Odpowiednio wyposażony, możesz skierować bohaterkę w górę. Proponuję włączyć kamerę na ramieniu Lei, ponieważ to znacznie ułatwi kierowanie jej poczynaniami. Niech dziewczyna idzie w górę tak długo, aż dotrze do pierwszego mostku po lewej.



Tu po raz pierwszy zmuszony jesteś użyć feromonów. Otwórz translator i potraktuj obie czerwone rośliny średnią dawką gamma-gamma. Ważne jest, abyś na kamerach włączył moduł feromonów, dzięki czemu pojawi się celownik. Odpowiednio namierzony cel podświetli się na szaro (zobaczysz wokół niego taką ramkę). Tak więc, jeżeli dobrze trafisz, oba kwiaty podniosą się i droga będzie wolna. Idąc dalej, Lea natrafi na kolejną przeszkodę, którą będą następne trzy roślinki. Musisz je również potraktować dawkami gamma-gamma.



Prowadź kobietę w górę, aż dotrze do terminala, który przeniesie cię do kolejnej części mapy(T03/T16). Kiedy zostaniesz przełączony na kolejną mapkę, włącz kamerę na ramieniu Lei i aktywuj moduł translacji feromonów. Na Twojej drodze stanie Miilyan, komunikacyjna Tyriada. Dzięki bardzo długiej i owocnej rozmowie, dowiesz się, że brakuje Ci feromonów Omega. Aby go zdobyć, Lea musi idź w dół do przejścia T04/T05 (uwaga, nie chodzi o dwa wejścia koło siebie, tylko o to na samym dole mapki). Dziewczyna musi przejść „ósemkę”, skręcić w lewo, przeprawić się przez most i dalej brnąć w dół. Cały czas steruj kamerą na jej barku, ponieważ dzięki temu kobieta zauważy światła, którymi musisz ją prowadzić(po prostu patrz kamerą tam, gdzie możesz włączać światło). Przejdź do kolejnej sekcji, gdzie Lea będzie miała przebłysk wspomnień związanych z tym miejscem. Kiedy wizja przeminie, skieruj ją w dół do T05. Zobaczysz niebieską roślinę, z której ulatniają się bąbelki. Nichols musi do niej podejść, neutralizując tarasujące jej drogę przeszkody (sposób gamma-gamma). W momencie, gdy podjedzie do niej dostatecznie blisko, Lea spróbuje zabrać bąbelek z feromonem Omega.



Niestety nie uda się jej. Aby dziewczyna mogła go zdobyć, musisz potraktować roślinę dawką alpha-alpha, po czym od razu beta-beta. Dzięki temu staniesz się posiadaczem Omegi. Niech Lea wróci tą samą drogą, pokonując przy tym wszystkie przeszkody, znaną Ci już metodą. Kiedy znów przełączysz się na mapkę z ósemką, prowadź kobietę w górę i kieruj jej kroki do terminala T11/T16. Po minięciu mostu, zostanie ona zepchnięta na kwiat. Tu czeka Cię nieco pracy, ponieważ kwiaty te będą służyć za windy. Zasada jest prosta, szukasz kielicha w który jesteś w stanie trafić dawką delta-delta. On się przybliży i Lea będzie przeskakiwała z jednego na drugi. Po przeskoczeniu na każdy następny, poczekaj chwilę, aż się z nim przemieścisz i odzyskasz możliwość obracania kamerą. Skacząc z jednego na drugi, w końcu wrócisz na miejsce, z którego kobieta została zepchnięta. Po rozmowie z Loydem, Lea będzie miała kolejną wizję, po której znajdzie się na wyspie rady starszyzny. Tu czeka Cię w sumie dość trudne zadanie, do którego musisz się dobrze przygotować. Ponieważ generałowie Tyriad podejrzewają Lee o spisek i związek z podłożoną bombą, musisz im wybić ten pomysł z głowy. Aktywuj kamerę na ramieniu oraz uruchom na niej tryb feromonowy. Proponuje wyłączyć mapkę, a okno kamery zrobić średniej wielkości. Ważne jest, aby szybko i celnie nią operować, ponieważ będziesz musiał wysyłać kombinacje feromonowe w kierunku 5 generałów. Zasada jest taka:

Jeżeli generał daje sygnał AA, to Ty dajesz BB, jeżeli on daje BB to Ty AA. Zawsze puszczaj wiązkę feromonów 3 stopnia.

Jeżeli generał puszcza np. beta-epsilon-omega, Ty musisz puścić beta-epsilon , jak on puści beta-epsilon, Ty musisz beta-epsilon-omega. Podsumowując, musisz albo dodawać na końcu Omegę, albo ją odejmować.

Jeżeli będziesz robił to dobrze, na wskaźniku feromonowym powinny się pojawiać dwa minusy.



Kolejna kwestia jest taka, że początkowo rozmawiasz tylko z jednym generałem, tym na lewo od gościa siedzącego na wózku. Kiedy uda Ci się go pokonać, będziesz toczył rozmowę z kolejnymi dwoma. W momencie gdy poradzisz sobie również z nimi, czeka Cię ostatnia rozmowa, tym razem z trzema generałami (ostatnimi dwoma oraz tym w środku). Numerując ich od gościa na wózku i idąc w lewo, pierwsze rozmawiasz z numerem 1, potem z 2 i 3, a na końcu 3,4 i 5. Przy pierwszym generale nie ma problemu, natomiast przy dwójce i trójce podaje kolejność zadawania pytań: 2, 3, 2, 3, 2, 3.
Jeżeli się nie pomylisz, taka właśnie będzie kolejność, jednak gdy popełnisz błąd, powinieneś móc go naprawić na koniec, odpowiadając na dodatkowe pytanie od tego generała, u którego popełniłeś błąd. Dla ostatniej grupki pytań mamy kolejność: 3, 5, 4, 3, 5, 4, 3, 5, 4.
Pamiętaj, tu pytania zadawane są bardzo szybko, więc jak tylko puścisz odpowiedź, celuj w kolejnego generała, bo inaczej nie zdążysz. Nie martw się, jeżeli coś pójdzie nie tak, zaczniesz przesłuchanie do nowa. Jeżeli zrobisz wszystko dobrze, rozpocznie się rozmowa pomiędzy inwalidą, a wojownikami tyriad. Po całej konwersacji, Lea zostanie wybrana jako osoba, która rozbroi bombę. Po obejrzeniu kolejnego filmiku, w którym Nichols zostanie przetransportowana do miejsca, gdzie znajduje się bomba, kobieta sama do niej podejdzie(jeżeli nie, to ją tam skieruj). Ponownie polecenia będziesz wydawał przy pomocy feromonów. Jeżeli chcesz, aby Lea przecięła trzymany przez nią przewód, użyj feromonu alpha. Jeżeli natomiast chcesz, aby zostawiła dany kabelek, puść alpha-omega. Na rozwiązanie tego problemu masz ograniczoną ilość czasu, dlatego musisz zdecydowanie wydawać polecenia (czasami musiałem wysyłać feromon kilka krotnie, zanim Lea zareagowała).



Kolejność kabli oraz decyzje:
Brązowy (nie ciąć).
Czerwony (ciąć).
Żółty (nie ciąć).
Zielony (nie ciąć).
Niebieski (ciąć).

Zostaniesz automatycznie przeniesiony do studni wiatrów.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z eXperience112 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdavid31121   @   14:37, 28.01.2010
Dzięki bardzo pomogłeś
0 kudosroxa175   @   08:33, 18.06.2011
Bez poradnika to bym chyba nie dała rady z tą gierką ;) Dzięki