Fallout 4 działać będzie w 1080p i 30 klatkach na sekundę

Fallout 4 raczej nie będzie przełomem technologicznym, co nie oznacza, że gra będzie brzydka. Twórcy poinformowali właśnie, że celują w rozdzielczość full HD oraz 30 klatek na sekundę - takie założenia są przynajmniej jeśli chodzi o konsole, na PC ograniczeń przecież nie będzie.

@ 22.06.2015, 13:12
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Fallout 4 działać będzie w 1080p i 30 klatkach na sekundę

Fallout 4 raczej nie będzie przełomem technologicznym, co nie oznacza, że gra będzie brzydka. Twórcy poinformowali właśnie, że celują w rozdzielczość full HD oraz 30 klatek na sekundę - takie założenia są przynajmniej jeśli chodzi o konsole, na PC ograniczeń przecież nie będzie.

Konsole obecnej generacji reklamowane były jako prawdziwe monstra wydajności. Wkrótce po ich premierze okazało się, że wcale nie mamy do czynienia z takim skokiem technologicznym, jakiego oczekiwali gracze. Obie platformy (PS4 i XONE) mają niemałe problemy, aby generować oprawę w 1080p, a o 60 klatkach na sekundę nie ma mowy. Z tego właśnie powodu Bethesda uznała, że full HD oraz 30 ramek na sekundę to liczby, jakie będą odpowiednie dla Fallout 4. Informacja o rozdzielczości gry dociera do nas od redakcji portalu Digital Spy, która potwierdziła ją bezpośrednio u firmy Bethesda w trakcie targów E3 2015.

Czy to powód do narzekania? Raczej nie. Trzeba wreszcie przestać oczekiwać cudów od obu nowych platform. Deweloperzy w najbliższych latach być może jeszcze podkręcą lekko swoje silniki graficzne, ale miną już wkrótce 2 lata od debiutu konsol "next-genowych" i nic nie wskazuje na to, aby 1080p i 60 ramek stało się standardem, a przynajmniej nie w przypadku gier AAA. Ani PS4, ani Xbox One nie mają mocy obliczeniowej koniecznej do generowania takiej oprawy.

Kończąc, przypomnę że Fallout 4 zadebiutuje na rynku już 10 listopada bieżącego roku.

Sprawdź także:
Fallout 4

Fallout 4

Premiera: 10 listopada 2015
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Fallout 4 to kolejna odsłona uznanej serii gier cRPG. Za produkcję odpowiada ekipa Bethesda Game Studios, znana z takich gier jak The Elder Scrolls V: Skyrim czy tez Fall...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   13:22, 22.06.2015
Chociaż ktoś nie obiecuje cudów na kiju Dumny
0 kudosIgI123   @   15:15, 22.06.2015
Bardzo mi się podoba postawa Bethesdy. Skoro nie cisną tak o grafikę to jest nadzieja że reszta znacznie bardziej istotnych elementów będzie perfecto.
0 kudosdenilson   @   16:09, 22.06.2015
Właśnie takie podejście jest dobre. Ważny jest świat gry i jego historia, a nie graficzny benchmark.
0 kudosFox46   @   16:29, 22.06.2015
Gra będzie działała może z lekkimi spadkami, ale to jest silnik z poprzedniej generacji więc 30 klatek powinno być.
Gorzej jak będą dropy niezłe to tylko się ośmieszą, ale na to bym nie liczył. To jest więcej niż pewne że będzie stałe 30 klatek.
0 kudosLucas-AT   @   18:12, 22.06.2015
Cytat: Fox46
Gra będzie działała może z lekkimi spadkami, ale to jest silnik z poprzedniej generacji więc 30 klatek powinno być.
Gorzej jak będą dropy niezłe to tylko się ośmieszą, ale na to bym nie liczył. To jest więcej niż pewne że będzie stałe 30 klatek.


To, że to ten sam silnik nie ma nic do rzeczy, bo na poprzedniej generacji on się w gruncie rzeczy dusił. Tak jak CryEngine czy Euphoria napędzająca GTA V, tak i silnik Bethesdy może być zaktualizowany na wielu płaszczyznach. Dodaj po prostu do gry 3 razy więcej detali, 4 razy więcej ruchomych obiektów, 4 razy więcej NPC, bardziej zaawansowane dynamiczne warunki pogodowe i nawet potężna karta graficzna zacznie się dławić.
Dodaj Odpowiedź