Gears of War 4 będzie innowacyjne, twierdzi Ken Lobb z Microsoftu

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że Microsoft wykupił prawa do marki Gears of War od studia Epic Games.

@ 09.04.2014, 11:48
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox 360, xbox one

Gears of War 4 będzie innowacyjne, twierdzi Ken Lobb z Microsoftu

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że Microsoft wykupił prawa do marki Gears of War od studia Epic Games. Jako że seria to znana i lubiana, natychmiast przystąpiono do prac nad kolejną jej odsłoną. Dłubie przy niej ekipa z Black Tusk, a za zadanie mają oni przygotować coś wyjątkowego; coś, co na nowo rozpali płomień pożądania wśród graczy. Jak powiedział Ken Lobb, szef Microsoft Game Studios, będzie to "innowacyjne Gears of War".

Lobb rozmawiał niedawno z ekipą magazynu Edge, a podczas wywiadu poruszył właśnie temat nowych Gearsów. W jego opinii, żeby coś osiągnąć trzeba ryzykować i dlatego, twórcy mają za zadanie przygotować grę odmienną od tego, co było wcześniej. Ma ona zachować ducha oryginalnej trylogii, ale jednocześnie wprowadzić powiew świeżości. Oto co Lobb miał do powiedzenia na temat przejścia marki z Epic Games w ręce Black Tusk.

"Mam ogromny szacunek wobec Chucka [Osieja, kreatywnego dyrektora] i wszystkich chłopaków w Black Tusk. Myślę, że mamy bardzo innowacyjne Gears of War. Wierzę w to, że właśnie coś takiego zrobią" - powiedział Lobb.

"Są wewnętrznym studiem, ale w rzeczywistości świetnie jest mieć [IP], które natychmiast jest sporym uderzeniem. Pomysły, którymi operują się fantastyczne. Bierzemy to, co wymyślili oraz ich znajomość Unreal Engine 4, bo właśnie tym bawili się odkąd powstali; i ruszamy z naszym IP. Ponownie podkreślam, że to coś, na co wspólnie się zgodziliśmy. To nie było tak, że powiedzieliśmy: 'Macie tutaj, musicie to wziąć'. Phil [Spencer] nie działa w taki sposób; nie pracujemy w taki sposób".

Gears of War 4 będzie innowacyjne, twierdzi Ken Lobb z Microsoftu
Zbaczając nieco z tematu, Lobb opowiedział też o przejęciu studia Double Helix, twórców Killer Instinct, które trafiło w ręce Amazonu.

"[Double Helix] dali nam to, co mieli najlepszego w Killer Instinct, a to był grywalny prototyp. Byłem mocno zaangażowany w Killer Instinct 1 i 2, pracując w Nintendo z Rare. Projektowałem system kombosów i mocno byłem związany z praktycznie każdą postacią w grze oraz wszystkimi animacjami. To IP, które będę zawsze bardzo kochał, zarówno ze względu na pamięć pracy z tymi ludźmi, jak również ze względu na to, że mnóstwo przyjemności sprawiało pójście do salonu i wykręcenie solidnego wyniku".

"Udało mi się część tego przywrócić. [Kreatywny dyrektor] Adam Isgreen prowadził projekt wewnętrznie, a my mieliśmy kilku fantastycznych projektantów pracujących z Double Helix. To była gra, na którą dosłownie co dwa dni musiałem zerknąć, obserwowałem cały proces dewelopingu. Uwielbiam ten gatunek, więc bardzo zależało mi na tym, aby gra była dobrze zbalansowana".


Oczywiście odejście Double Helix nie oznacza, że projekt został zarzucony. W tym momencie pracują przy nim ludzie z Iron Galaxy - studia, które dało nam m.in. Street Fighter III: Third Strike.

Sprawdź także:
Gears of War

Gears of War

Premiera: 06 listopada 2007
PC, XBOX 360

Gears of War to gra stworzona przez studio Epic Games, projektowana specjalnie na konsolę Xbox 360, która miała pokazać realną moc drzemiącą w sprzęcie Microsoftu. Produk...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPabloMG   @   12:01, 09.04.2014
Obiecać można dużo zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce, już same przejęcie marki GoW przez Microsoft nie wróży dobrze serii.
0 kudosFox46   @   14:41, 09.04.2014
Fajnie tylko KI trzeba jakby nie było kupić by mieć frajdę z gry. Mimo iż jest to F2P a powoływanie się na KI jest co najwyżej głupie. Bo to mocno kojarzy się z mikropłatnościami by mieć frajdę z gry.

mam nadzieje że nowy GOW nie poleci w tym stylu Szczęśliwy i że faktycznie będzie wiele nowego prócz Unreal Engine 4. Zapowiada się ze GOW będzie pierwsza grą AAA na Unreal Engine która będzie ładnie wyglądała.
0 kudosKreTsky   @   22:43, 09.04.2014
Brzmi ladnie, mam nadzieje, ze nowe Gearsy fabularnie beda trzymaly klimat 1-3, chociaz moim zdaniem powinno zostawic to IP w spokoju i stworzyc cos nowego dla nowych konsol.
0 kudosFox46   @   12:11, 10.04.2014
Cytat: KreTsky
Brzmi ladnie, mam nadzieje, ze nowe Gearsy fabularnie beda trzymaly klimat 1-3, chociaz moim zdaniem powinno zostawic to IP w spokoju i stworzyc cos nowego dla nowych konsol.


Idąc takim tokiem rozumowanie (który nie jest zły) Sony jak i Microsoft co generację musiało by wydawać całkowicie nowe IP, czyli na SONY już nie powinno być Infamusa,Killzona,Uncharted,God of War i innych:
A na X360 Gears of War, Halo,Crackdowna itp:

W sumie developerzy mogli by się naprawdę postarać i stworzyć coś naprawdę unikatowego a nie coś co bazuję na poprzedniej generacji (np: marce )