God of War: Wstąpienie to kolejna część słynnej serii God of War przedstawiającej losy Kratosa - zwykłego człowieka, który za sprawą swych czynów zostaje Bogiem Wojny.
Historia przedstawiona w God of War: Wstąpienie podejmuje tematykę wydarzeń, które miały miejsce zanim Kratos dostał miano Ducha Sparty. Główny bohater jest jeszcze zwykłym człowiekiem na usługach Aresa. Ten ostatni, w łańcuchu wydarzeń, wrabia Kratosa w zabójstwo własnej żony i dziecka. Za ten czyn zostaje wtrącony do więzienia dla przeklętych, gdzie ma cierpieć wieczne męki. Walczy w nim z obłędem i Furią. Bogowie chcą złamać jego umysł, jednak żądza zemsty okazuje się silniejsza. Kratos wyrusza więc zemścić się na Aresie i pozostałych bogach Olimpu.
Produkcja, podobnie jak poprzednicy, należy do gatunku gier action adventure, a zatem głównym zadaniem gracza jest przemierzanie lokacji, walczenie z napotkanymi przeciwnikami oraz rozwiązywanie zagadek strukturalnych, tudzież logicznych. Protagonista stoczy setki bojów, a do eliminowania oponentów wykorzysta szereg zróżnicowanych narzędzi mordu oraz zaklęcia magiczne. Starcia są oczywiście dynamiczne i wymagają możliwie jak najlepszego opanowania zdolności bohatera. Podobnie jak w poprzedniczkach, wszelkie potyczki są niezwykle efektywne i krwawe. Ponadto Kratos zyskał umiejętność Manipulacji Czasem, co pomoże mu odkryć niektóre miejsca, a nawet unieruchomić przeciwnika.
Po raz pierwszy w historii serii występuje tu tryb multiplayer. Znajdujemy tam cztery tryby rozgrywki, wśród których znalazły się Team Favor of the Gods, Deathmatch i Capture The Flag. Możliwa jest zabawa w trybie lokalnym, na podzielonym ekranie lub przez sieć. W sumie może bawić się do ośmiu graczy naraz.
God of War: Wstąpienie działa na silniku graficznym swoich poprzedników, a zatem oprawa wizualna stoi na bardzo wysokim poziomie. Tytuł został przygotowany w pełnej polskiej wersji językowej. Gracze mogą jednak wybrać także język angielski.
Kratos to jeden z moich ulubionych wirtualnych bohaterów, a rzekłbym nawet, że jeśli chodzi o konsole, jest najbardziej charakterystyczny, charyzmatyczny i unikatowy. Koleś ma jaja, to trzeba przyznać...
Wielkich marek dotyczy zawsze pewien problem - niezbyt wiadomo, kiedy dać sobie spokój i z nimi skończyć. Granica pomiędzy zadowoleniem, a znudzeniem formułą po pewnym czasie się rozmywa i zawsze częś...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler