Monster Hunter X to kontynuacja popularnej (zwłaszcza w Japonii) i wymagającej serii action-RPG-ów od Capcomu, w której znów wcielamy się w rolę łowcy polującego na różnorakie, mniej lub bardziej niebezpieczne istoty. X to pierwsza produkcja zaliczana do piątej generacji łowczej serii i jest bezpośrednim następcą Monster Hunter 4 Ultimate.
W klasycznym dla serii stylu zmiany wprowadzone przez MHX są pozornie drobne, jednak wychwycenie wszystkich smaczków i niuansów możliwe jest dopiero po dogłębnym ograniu produkcji. Z ciekawszych innowacji warto wspomnieć o "Hunting Styles" - przypisanych do broni unikalnych zestawach ruchów, które pozwalają dostosować taktykę do podejmowanych przez gracza wyzwań. Każdy oręż posiada również przypisany do siebie "Hunting Technique", będący spektakularnym finisherem, pozwalającym na zadanie ogromnych obrażeń.
Do kwestii, które nie uległy większym zmianom zaliczyć można silnik gry (wykorzystany zostanie ulepszony engine napędzający MH4U) oraz głównego designera produkcji - w tej roli powraca Yasunori Ichinose, odpowiedzialny za wszystkie gry z podserii Monster Hunter Portable.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler