Imperial Glory (PC)

ObserwujMam (69)Gram (18)Ukończone (7)Kupię (1)

Zapowiedź gry Imperial Glory (PC)


bigboy177 @ 00:00 24.06.2005
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Do boju ! Ludzie no na co czekacie, na horyzoncie wróg a Wy w domu bułki z masłem zajadacie! Kolejne wielkie bitwy czekają na zwycięzców, potężne armie na swoich dowódców a Imperium na władcę! Już nie długo może okazać się, że świat to za mało, gdyż zbliża się premiera gry Imperial Glory! Gra należy do kanonu zapoczątkowanego przez słynną serię Total War.

Do boju ! Ludzie no na co czekacie, na horyzoncie wróg a Wy w domu bułki z masłem zajadacie! Kolejne wielkie bitwy czekają na zwycięzców, potężne armie na swoich dowódców a Imperium na władcę! Już nie długo może okazać się, że świat to za mało, gdyż zbliża się premiera gry Imperial Glory!

Gra należy do kanonu zapoczątkowanego przez słynną serię Total War. Jest połączeniem strategii turowej z rozgrywaną w czasie rzeczywistym. Akcja gry ma miejsce w czasach Napoleońskich, czyli od 1789 do 1830 roku. Na przełomie tych lat gracz będzie miał możliwość kontrolowania jednej z pięciu armii. Wśród nich są: Wielka Brytania, Francja, Austria, Prusy oraz Rosja. Każdy z pięciu narodów zapewnia inne wrażenia. Wielka Brytania dla przykładu, ma duży potencjał obronny ponieważ jest wyspą, a co za tym idzie dróg dostępu do niej nie wiele. Niestety ma to także swoje minusy gdyż, ataki na wrogie nam państwa musimy prowadzić poprzez morza, na których wróg na pewno będzie chciał spróbować zasadzki. W lepszej sytuacji do wyprowadzania ofensyw jest np. Francja usadowiona w środku lądu. Minusem Francuzów są małe zasoby surowców naturalnych, plusem zaś dobrze wyważona produkcja, która zapewnia ciągły ich przypływ. Naród Francuski jest najprostszym z wszystkich pięciu, i dobry dla graczy nie znających jeszcze swojego potencjału w grze.



Jak powyżej wspomniałem Imperial Glory nie będzie ograniczać się tylko do bitew lądowych. Bardzo często będziemy zmuszeni do walki na morzu - starcie wygląda wówczas dość nietypowo. Na tafli wody widzimy poruszające się statki. Musimy manewrować w taki sposób aby burty naszej jednostki przez cały czas były zwrócone w stronę statku wroga, i w odpowiednim momencie wydać rozkaz ostrzału z dział. Po kilku precyzyjnych podejściach i udanym celowaniu wrak wrogiej łodzi powinien spocząć na morskim dnie.

Walki na lądzie w porównaniu do bitew morskich są potężniejsze i bardziej skomplikowane. Podczas starcia musimy ciągle kontrolować ruchy wielu oddziałów. Nie wystarczy zebrać wszystkich jednostek i posłać ich w stronę linii wroga. W Imperial Glory kluczem do sukcesu jest zdobywanie strategicznych pozycji. Jeśli np. wróg będzie znajdował się w dolinie, dobrym sposobem na pozbawienie go oddziałów jest otoczenie ich i ostrzał ze wzgórza.
Na początku każdej potyczki komputer pokaże nam punkty, których przejęcie wspomoże nas w walce. Innym ważnym czynnikiem wpływającym na tok walk jest odpowiednie formowanie jednostek. Trzeba pamiętać, że oddziały strzelców są bardzo podatne na ataki bezpośrednie i należy przed nimi ustawić żołnierzy, którzy poradzą sobie z ewentualnym szturmem. Jeśli natomiast pozostawimy piechotę bez wsparcia strzelców może okazać się, że komputer wyśle swoje oddziały na wzgórze i zdziesiątkuje piechotę ostrzałem z odległości. Nie jest oczywiście dla nikogo zaskoczeniem, że każdy typ wojska ma swoje wady i zalety, o których należy pamiętać podczas planowania działań wojennych.

Imperial Glory to nie tylko wojny. Ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój Imperium jest odpowiednie planowanie działań w każdym aspekcie, nie tylko militarnym. Odbywa się ono na mapie Europy oraz Afryki Północnej podzielonej na 55 terytoriów. Jej wykonanie wygląda tak, jakby rozłożona była na biurku. Zrobiona jest w trój wymiarze i możemy bez problemu poruszać się po całej jej powierzchni. Na mapie kontrolujemy ruchy naszych oddziałów, stawiamy nowe budynki, szkolimy żołnierzy, opracowujemy nowe technologie oraz zajmujemy się dyplomacją. Wszystkie czynności wymagają określonej ilości tur. Jeśli np. zdecydujemy się na budowę szkoły, a wymagana ilość tur do jej postawienia to cztery, dopiero po upływie tego czasu będziemy mogli korzystać z jej dobrodziejstw. Podobnie sytuacja wygląda z opracowywaniem nowych technologii, szkoleniem oddziałów i pozostałymi czynnościami.

Screeny z Imperial Glory (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?