Data premiery Resident Evil 5 potwierdzona przez Capcom!
Capcom oficjalnie potwierdził datę wydania kolejnej, piątej już części znanej serii Resident Evil. Ponadto przedstawiciele firmy ujawnili kilka ciekawych informacji związanych z grą.
CzesiuGM @ 29.09.2008, 12:36
Młody ambitny gracz.
Grzegorz "CzesiuGM" Kopeć
ps3, xbox 360
Capcom oficjalnie potwierdził datę wydania kolejnej, piątej już części znanej serii Resident Evil. Ponadto przedstawiciele firmy ujawnili kilka ciekawych informacji związanych z grą.
Już wcześniej było głośno, jakoby 13 marca przyszłego roku na półki sklepowe trafić miała bez wątpienia jedna z najlepszych gier typu survival-horror dostępna na rynku. Dzisiaj Capcom potwierdził tą datę. Tytuł ukaże się równolegle na PS3 i Xbox 360, niestety o wersji na PC nic nie powiedziano.
Godnym uwagi jest również to, iż twórcy pokusili się o wykorzystanie systemu sterowania znanego z Gears of War. Ponadto, jak twierdzi producent, efekty świetlne, które zostaną wykorzystane w grze, zbudują ciekawą atmosferę grozy oraz dobrze oświetlą lokacje.
Resident Evil 5 jest kolejną odsłoną bardzo popularnego cyklu gier Survival Horror. Podobnie jak części poprzednie powstaje on w pracowniach deweloperskich Capcomu, lecz w porównaniu z pierwowzorem wiele elementów uległo zmianie.
Pierwszą i w zasadzie najważniejszą modernizacją jest zrezygnowanie ze statycznej kamery. Podobnie jak w przypadku czwartej części serii, głównego bohatera obserwujemy z widoku TPP, i kamera cały czas śledzi jego działania. Nadaje to rozgrywce bardziej zręcznościowy charakter i sprawia że zabawa jest szybsza i bardziej dynamiczna.
Kolejną zmianą jest rezygnacja z wszechobecnych zombie. Nie będziemy stawiać czoła nieumarłym lecz różnym innym maszkarom pragnącym wyrwać nasze serducho i pobawić się wnętrznościami. Na szczęście aby do tego nie dopuścić, skorzystamy z wielu rodzajów broni takich jak strzelby, karabiny, pistolety, a nawet wyrzutnie rakiet.
Resident Evil 5 posiada bardzo rozbudowaną szatę graficzną oraz dźwiękową. Wykorzystanie możliwości PlayStation 3 oraz Xbox 360 pozwoliło na osiągnięcie niezwykłych efektów specjalnych oraz bardzo szczegółowych modeli postaci i terenu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler