Szczegóły na temat nowego Prince of Persia.

Jeszcze w tym roku będziemy mieć okazję zagrać w kolejną część serii Prince of Persia. Redakcja francuskiego magazynu Joypad opublikowała w najnowszym numerze periodyku całkiem ciekawą zapowiedź, zdradzającą nieco szczegółów na temat Prince of Persia: Prodigy (taki będzie prawdopodobnie tytuł gry).

@ 03.05.2008, 17:20
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360


Jeszcze w tym roku będziemy mieć okazję zagrać w kolejną część serii Prince of Persia. Redakcja francuskiego magazynu Joypad opublikowała w najnowszym numerze periodyku całkiem ciekawą zapowiedź, zdradzającą nieco szczegółów na temat Prince of Persia: Prodigy (taki będzie prawdopodobnie tytuł gry).

Dowiadujemy się z niej między innymi, że projekt zadebiutuje na komputerach PC oraz konsolach Xbox 360 i PS3. Data premiery nie została jeszcze konkretnie ustalona, wiemy jedynie, że gra zagości na półkach sklepowych pod koniec bieżącego roku. Zupełną nowością w serii będzie zastosowanie grafiki, zrealizowanej przy pomocy techniki cel-shading, dzięki czemu przypominać będzie ona kreskówkę lub komiks. Klimat ulegnie oczywiście zmianie i nie zobaczymy już piasków czasu, ani możliwości manipulowania czasem.

Fabuła obraca się wokół zniszczonego przez zło świata. Jean-Christophe Guyot dyrektor kreatywny powiedział, że nowy Prince of Persia będzie grą bardziej fantastyczną i poetycką. "Poprzednia trylogia mieszała wydarzenia Arabskich Nocy z historyczną Persją. Tym razem zdecydowaliśmy się przenieść fabułę do klimatu przypominającego Baśnie Tysiąca i Jednej Nocy, dzięki czemu będzie bardziej kolorowo." – twierdzi Jean-Christophe Guyot.

Ekipa zajmująca się grą była zdziwiona pomysłem, aczkolwiek żaden jej członek nie odrzucił wyzwania. Nowe podejście artystyczne wywołało burzę dyskusji, która skończyła się chęcią stworzenia możliwie jak najlepszej gry. Projektu, który wprowadzi serię na nowy tor i co najważniejsze zainteresuje graczy. Aby to osiągnąć deweloper wprowadzi do rozgrywki większą swobodę; otwartą, wielowątkową fabułę; dynamiczny system walki oraz elementy platformowe, znane z części poprzednich. Książe będzie nadal walczył z oponentami, biegał po ścianach i przeskakiwał nad przepaściami, aczkolwiek każdy z aspektów będzie się różnił od tych zaprezentowanych w trylogii Piasków Czasu.

W zapowiedzi magazynu Joypad redaktor wyjawia również sporo ciekawostek na temat fabuły. Historia w grze nawiązuje do Zaratusztriańskiego mitu o walce dwóch bogów (i braci bliźniaków) - dobrego Ohrmazda oraz złego Ahrimana. Ohrmazd wygrywa wspomnianą bitwę i więzi swojego brata w skrytce ukrytej w pewnej oazie. Niestety wiele wieków później, złodziejaszek przez przypadek uwalnia Ahrimana, ten natomiast zaczyna siać zniszczenie. Jedyną osobą, która jest w stanie zatrzymać marsz sił zła jest wspomniany rabuś. Aby oczyścić opanowaną przez zło krainę, nasz protegowany będzie musiał likwidować potężnych bossów (coś na wzór Shadow of the Colossus). Każdy z nich strzeże źródła światła, które po uwolnieniu oczyszcza okolice z wszelkiego plugastwa.

Starcia z oponentami w zamierzeniu deweloperów będą bardziej wymagające i nieco rzadsze. Autorzy chcą by przebiegały one głównie w systemie jeden na jednego, a ich realizacja przypominać będzie serię Soul Calibur.

Jak widać, nowy Prince of Persia to spore odejście od dotychczasowego schematu zabawy i mieszanka wielu różnych elementów. Czy pomysły okażą się trafione...? No cóż, ciężko jest nam prorokować. Pozostaje jedynie poczekać i sprawdzić osobiście. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to grę zobaczymy na półkach sklepowych jeszcze w tym roku!

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?