Sony Interactive Entertainment przejmie Firewalk Studios od ProbablyMonsters Inc.

Firma Sony Interactive Entertainment zdecydowała się przejąć studio Firewalk, w którym pracuje wielu weteranów branży.

@ 21.04.2023, 16:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5

Sony Interactive Entertainment przejmie Firewalk Studios od ProbablyMonsters Inc.

Firma Sony Interactive Entertainment informuje, że zawarła porozumienie z ProbablyMonsters inc., na łamach którego przejmie studio Firewalk. W ekipie tej pracuje wielu weteranów branży, a w tym momencie opracowuje ona wieloosobową grę AAA, przeznaczoną dla komputerów osobistych oraz konsol PlayStation 5. Firewalk nawiąże współpracę z Bungie oraz Haven Interactive Studios.

Firewalk Studios założone zostało w 2018 roku. Wśród jego pracowników są m.in. Tony Hsu (szef studia, wcześniej GM i SVP Destiny w Activision) oraz Ryan Ellisa (dyrektor gry, wcześniej dyrektor kreatywny w Bungie). Zarządzają oni utalentowaną grupą deweloperów, która teraz będzie 20. studiem należącym do PlayStation Studios. Wszyscy zaangażowani w przejęcie są oczywiście zadowoleni z obrotu spraw.

"Firewalk Studios jest kierowane przez światowej klasy zespół, cechujący się dużym doświadczeniem i głęboką pasją w tworzeniu wyjątkowych gier wieloosobowych" - powiedział Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment. "Jestem przekonany, że nadchodzący projekt studia będzie solidnym dodatkiem do portfolio PlayStation Studios i będzie miał kluczowe znaczenie dla rozwoju zasięgu PlayStation".

"Jesteśmy zachwyceni możliwością rozszerzenia naszej współpracy z Firewalk Studios i oficjalnie witamy cały zespół w PlayStation Studios" – powiedział Hermen Hulst, szef PlayStation Studios. "Mamy zaszczyt współpracować z ProbablyMonsters i Firewalk od kilku lat, a nasze zespoły dzielą te same ambicje. Innowacyjne podejście Firewalk do opowiadania historii i jego zaangażowanie w wysokiej jakości rozgrywkę wciąż przekracza nasze oczekiwania. Myślę, że fani będą bardzo zadowoleni, gdy zobaczą, co Firewalk ma dla nich w zanadrzu".

"Firewalk Studios to niesamowity zespół, zbudowany specjalnie po to, aby dostarczyć graczom na całym świecie niezapomniane wrażenia z rozgrywki wieloosobowej" – powiedział Tony Hsu, szef studia Firewalk Studios. "SIE od początku wspierało wizję naszego zespołu, dzięki wykorzystaniu niesamowitej mocy twórczej ekosystemu PlayStation Studio. Ten ekscytujący kolejny krok pomoże nam przekształcić naszą wizję w rzeczywistość".

"Jako ProbablyMonsters jesteśmy niesamowicie dumni z zespołu i gry, które budowaliśmy przez ostatnie kilka lat. Firewalk Studios dołączające do PlayStation Studios to najlepszy możliwy ruch zarówno dla zespołu, gry, oraz graczy" – powiedział Harold Ryan, dyrektor generalny i prezes ProbablyMonsters.

Firewalk zatrudnia w tym momencie 150 deweloperów. Obecnie zarządzający studiem ludzie pozostaną na swoich stanowiskach, a za koordynacje działań ekipy odpowiadać będzie PlayStation Studios External Development. Ze względu na obowiązującą umowę, nie ujawniono warunków transakcji.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   19:18, 21.04.2023
A Brytyjski Urząd Ochrony Konsumenta co? Śpi?
1 kudosLucas-AT   @   07:00, 22.04.2023
Jak dla mnie zakupy Sony są bardzo dobre, bo kupują świeże studia bez ani jednej gry w swoim portfolio, ale pełne weteranów, którzy chcieli się wyrwać że starego środowiska. Mają świeże pomysły i zarazem doświadczenie. Wraz z technologią i wsparciem Sony mają szansę się rozwinąć i stworzyć nowe IP, a tym samym zasadzić nowe ziarenko zamiast kupować gotowce. Najlepszym przykładem takiego rozwoju jest Housemarque. Studio, które w okienku premierowym PS4 wydało Resogun, a na PS5 już Returnal.
0 kudoslogan23   @   13:52, 22.04.2023
Cytat: Lucas-AT
Jak dla mnie zakupy Sony są bardzo dobre, bo kupują świeże studia bez ani jednej gry w swoim portfolio, ale pełne weteranów, którzy chcieli się wyrwać że starego środowiska. Mają świeże pomysły i zarazem doświadczenie. Wraz z technologią i wsparciem Sony mają szansę się rozwinąć i stworzyć nowe IP, a tym samym zasadzić nowe ziarenko zamiast kupować gotowce. Najlepszym przykładem takiego rozwoju jest Housemarque. Studio, które w okienku premierowym PS4 wydało Resogun, a na PS5 już Returnal.

Wyrwali się ze środowiska i do niego wrócili, za jakiś czas, odejdą, założą studio nowe i znów sprzedadzą lub ktoś ich wykupi.
0 kudosBarbarella.   @   19:12, 22.04.2023

Wyrwali się ze środowiska i przeszli na ciemną...eee...żółtą stronę mocy. Zadziorny Puszcza oko