Mass Effect: Andromeda - deweloperzy rezygnują z systemu idealisty i renegata podczas dialogów

W najnowszej odsłonie cyklu Mass Effect dialogi przebiegać będą w bardziej naturalny sposób.

@ 09.02.2017, 18:47
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Mass Effect: Andromeda - deweloperzy rezygnują z systemu idealisty i renegata podczas dialogów

Studio BioWare postanowiło zrezygnować w Mass Effect: Andromeda z systemu moralności, opartego na odpowiedziach idealisty i renegata, znanego z poprzednich odsłon cyklu. Nowe dialogi mają być bardziej naturalne.

Rozmowy w poprzednich odsłonach serii Mass Effect przebiegały najczęściej w jeden z dwóch sposobów. Gracze mogli wybierać odpowiedzi pozytywne (idealista) albo negatywne (renegat), a na ich podstawie dobierana była reakcja rozmówcy. System, choć działał, był daleki od ideału. Dlatego w Mass Effect: Andromeda z niego zrezygnowano.

Zamiast moralności opartej na wspomnianym systemie, będziemy mieć do czynienia z kwestiami dialogowymi, z których treści wynikać będzie nasze nastawienie do wypowiadanej kwestii oraz osoby, z którą prowadzimy konwersację. Nic nie będzie nam dawać do zrozumienia, która wypowiedź jest "dobra", a która "zła".

"To, co mamy obecnie oparte jest bardziej na zgodzie i niezgodzie. Podoba mi się to ponieważ w trylogii mogłem wybrać, że chcę być Idealistą, a następnie cały czas prowadzić konwersacje w określony sposób. Nie musiałem o tym myśleć, bo zawsze wybierałem bycie idealistą", powiedział kreatywny dyrektor gry, Mac Walters, w rozmowie z Official Xbox Magazine.

Konwersacje oparte na zgodzie lub niezgodzie są bardziej naturalne, a ponadto, wybierając opcje dialogowe, musimy myśleć. Musimy sami zdecydować, która wypowiedź bardziej pasuje do naszego charakteru.

"Dodaliśmy cztery tony, a nieco więcej na ich temat zdradzimy niebawem, ale pozwalają one graczom wyrażać swój charakter na cztery różne sposoby, a czasami na jeden z dwóch sposobów".

"Dzięki temu udało nam się uzyskać bardziej tradycyjne dialogi. Odeszliśmy od decyzji na zasadzie: Chcę być dobrym czy złym; na rzecz: W jaki sposób mogę się wyrazić".

Mass Effect: Andromeda zadebiutuje 23 marca bieżącego roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   20:53, 09.02.2017
Mnie ten system nie przeszkadzał, trochę będzie mi go brakować. Powinni zrobić dialogi jak w ostatnim wiedźmienie Szczęśliwy
0 kudosJackieR3   @   21:36, 09.02.2017
Zresztą ten system niejako skopiowany z Kotorów.Tam mnie też to irytowało ale miało swoje uzasadnienie w filmowym pierwowzorze.
0 kudosshuwar   @   21:57, 09.02.2017
Ja sobie tak myślę, że EA nie pokazuje gameplaya z dialogami... bo to ma być główne bum po premierze... opadną nam szczęki Uśmiech
0 kudosJackieR3   @   23:05, 09.02.2017
Nie będzie żadnych dialogów tylko łubudu ? Zdziwiony No w tym coraz bardziej kretyniejącym świecie nie zdziwiło by mnie to. Konsternacja
0 kudosTheCerbis   @   00:47, 10.02.2017
A może dialogi będą w różnych, kosmicznych językach?
0 kudospetrucci109   @   10:46, 10.02.2017
I dobrze. Trzeba będzie przeczytać wszystkie kwestie i zdecydować co wybieramy, a nie wybrać idealistę albo renegata bez względu na to czy kwestia nam odpowiada czy nie.
0 kudosshuwar   @   11:00, 10.02.2017
Byle tylko dialogi w opcjach nie były zbyt krótkie, typu:
"Zgadzam się" - a w rozwinięciu postać powie: "Zgadzam się obić Ci..." Uśmiech
0 kudosUxon   @   13:58, 10.02.2017
Każda zmiana, czyniąca grę czarno-białą szarą jest dla niej dobra. Tak jak Jackie napisał, w KotOR ta pierwsza koncepcja miała swoje uzasadnienie, bo Star Wars są ewidentnie nastawione na dobro i zło. Tutaj tak być nie musi. BioWare chce czerpać od CD Red inspiracje co do aktywności pobocznych. Jak widać, nie tylko. I bardzo dobrze. Gra z pewnością będzie przez to bardziej "dorosła" i skomplikowana, ale czy to źle? Moim zdaniem wręcz przeciwnie. Co to za erpeg, gdzie od razu możesz wszystko przewidzieć.
0 kudosshuwar   @   14:30, 10.02.2017
Czyli co? Gra roku 2017? Najlepszy RPG roku?
1 kudospetrucci109   @   15:02, 10.02.2017
Cytat: shuwar
Czyli co? Gra roku 2017? Najlepszy RPG roku?
No jasne, że Gra roku Szczęśliwy
0 kudosJackieR3   @   15:33, 10.02.2017
Cytat: shuwar
Czyli co? Gra roku 2017? Najlepszy RPG roku?

Rozbawiony Rozbawiony Rozbawiony
0 kudosshuwar   @   15:39, 10.02.2017
Śmiej się... śmiej.
Ja myślę, że to milczenie EA jest wymowne, oni już wiedzą, że to hicior.
Inkwizycję promowali długo i namiętnie.
0 kudosJackieR3   @   15:42, 10.02.2017
Wali mnie to.Mass Efekty,Justiny Biebery i inny badziew to dla plebsu jest. Rozbawiony
0 kudosUxon   @   16:38, 10.02.2017
Cytat: shuwar
Najlepszy RPG roku?
Przy niezbyt odległych premierach Numenery i Pillars 2? Może trzeci plac będzie.
0 kudosJackieR3   @   19:50, 10.02.2017
A jak Ubi nie spieprzy South Parku do massefekcik dostanie w tyłek sondą analną.
Dodaj Odpowiedź