PlayStation 4 bez wstecznej kompatybilności

Na imprezie Paris Games Week Shuhei Yoshida z Sony oznajmił, iż dodanie do PlayStation 4 opcji kompatybilności wstecznej dla gier z PlayStation 3 nie jest brane pod uwagę przez koncern.

@ 30.10.2015, 18:14
ps3, ps4

PlayStation 4 bez wstecznej kompatybilności

Kompatybilność wsteczna to jedna z najbardziej pożądanych opcji wśród użytkowników konsol obecnej generacji. Wiele osób jest zdania, iż posiadając najnowszy sprzęt z danej serii (PlayStation lub Xbox) powinno się mieć dostęp do całej bazy gier. Głosu graczy usłuchał Microsoft, decydując się na wprowadzenie wsparcia dla gier z Xboksa 360 dla Xboksa One.

Jeśli chodzi o Sony, firma pozostaje nieugięta. Shuhei Yoshida, jeden z przedstawicieli koncernu, na Paris Games Week, zapytany o kwestię kompatybilności wstecznej na gry z PlayStation 3 dla PlayStation 4 odpowiedział przecząco.

Cóż, miejmy nadzieję, że sytuacja może kiedyś się odwróci, gdyż baza tytułów konsoli PS3 jest naprawdę imponująca, lecz jak widać, Sony próbuje ją wykorzystać w innej usłudze, a mianowicie PlayStation Now, co nie każdemu przypadło do gustu.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   19:47, 30.10.2015
Kompatybilność wsteczna to jedna z najbardziej pożądanych opcji wśród użytkowników konsol obecnej generacji.

Gdzie tam, przecież wiekszość posiadaczy PS4 ci powie że nie chcą grać w przestarzale gry. To jest typowa gadka ludzi który nie dopuszczają do siebie myśli że na ich konsoli nie będzie możliwości odpalenia gier z PS3 na PS4.
0 kudosremik1976   @   19:51, 30.10.2015
Najwyżej następnym razem gracze nie będą brać pod uwagę zakupu konsoli od Sony. M$ tylko na to czeka i wykorzystuje każdą okazję do zdobycia przychylności swoich potencjalnych klientów i ją zdobywa. Patrząc z perspektywy czasu to co wydarzyło się podczas premiery konsol, czyli dobre wrażenie zbudowane przez Sony i negatywne wrażenie od M$ odwróciło się o 180 stopni. M$ robi to co obiecało Sony i ciągle idzie na rękę swoim użytkownikom, a król wszystkich królów Sony spoczął na laurach i zaczyna kopać w tyłek swoich fanów, a miał ich chyba bardziej wiernych od M$. Cóż, jak sobie pościelisz tak się wyśpisz.
0 kudosdenilson   @   20:46, 30.10.2015
Cytat: remik1976
Najwyżej następnym razem gracze nie będą brać pod uwagę zakupu konsoli od Sony. M$ tylko na to czeka i wykorzystuje każdą okazję do zdobycia przychylności swoich potencjalnych klientów i ją zdobywa.
Dla przykładu mnie MS bardziej przekonuje do swojej konsoli. Starają się tworzyć dobry wizerunek firmy, która nie doi na wszystkim co się tylko da, zwłaszcza na remasterach.
0 kudosremik1976   @   21:17, 30.10.2015
M$ też doi tylko potrafią iść na kompromisy, bo zdają sobie sprawę z tego skąd się biorą pieniądze na ich koncie.
0 kudosFox46   @   21:27, 30.10.2015
Microsoft musi iść po prostu na kompromisy, bo inaczej by dawno poległ na rynku z Xboxem One. Gdyby sytuacja była tak jak poprzedniej generacji to SONY byłby pobłażliwy jak baranek, a MS by doiło kasę jak poprzedniej generacji.

Choć w głównej po prostu pech chciał by mieli tak a nie inaczej. Gdyby dajmy na to premiera nowej generacji odbyła się rok temu, to XO na pewno nie byłby wydany w takiej formie jak teraz.
0 kudosLoczek3545   @   11:50, 31.10.2015
Wstecznej kompatybilności brakowało mi nawet przy XBOX'e 360, gierek z pierwszego X'a było pełno ale nie wszystkie chciały działać na 360'tce (było kilka wyjątków, ale powiem szczerze nie wiem dlaczego tak to było, że jedna gierka się odpalała, a kolejna już nie... ). SONY sobie nie zdaje sprawy, że mogliby jeszcze zarobić na tych gierkach, bo nie każdy ma/miał PS3, a ma PS4 i z chęcią zagraliby w gierki wydawane na tą starszą konsolkę.
0 kudosremik1976   @   12:59, 31.10.2015
@Loczek zapewniam cię, że Sony zdaje sobie z tego sprawę i to robi. Brak kompatybilności odcina rynek gier wtórnych i pominięcie właściciela platformy w pozyskiwaniu zysków z tego. W zamian dostajesz reedycje z nową wyższą ceną która w całości ląduje tam gdzie chce Sony. Taki korporacyjny myk ze szkodą dla klienta.
0 kudosLoczek3545   @   13:22, 31.10.2015
W sumie masz rację... Tylko właśnie chodzi o to, że SONY zawsze musi wyciągnąć jak najwięcej, a nie zawsze jest lepiej. Reedycje mają to do siebie, że tam nic się nie zmienia poza teksturami HD, a mogliby po prostu dać tą kompatybilność Dumny . To jest właśnie dowód na to, że dla nich zdanie i zadowolenie klienta nie mają żadnego znaczenia bo my i tak to kupujemy Dumny .
0 kudosFox46   @   13:01, 01.11.2015
Cytat: Loczek3545
W sumie masz rację... Tylko właśnie chodzi o to, że SONY zawsze musi wyciągnąć jak najwięcej, a nie zawsze jest lepiej. Reedycje mają to do siebie, że tam nic się nie zmienia poza teksturami HD, a mogliby po prostu dać tą kompatybilność Dumny . To jest właśnie dowód na to, że dla nich zdanie i zadowolenie klienta nie mają żadnego znaczenia bo my i tak to kupujemy Dumny .


Nie my tylko właśnie oni, czyli ci najbardziej naiwni i zatwardziali w swoich przekonaniach gracze, że to jest OK zagranie. A jak się nie zgadzasz z ich zdaniem, to zmieszają cię z błotem podając 150 bez sensownych argumentów.
0 kudosSadzio   @   13:53, 01.11.2015
Niby po co teraz kompatybilność wsteczna, skoro gry, które nie zostały jeszcze zremasterowane z PS3 można policzyć na palcach jednej ręki....
0 kudosremik1976   @   14:07, 01.11.2015
Choćby po to by kupić sobie używkę tanią jak barszcz. Puszcza oko
0 kudosFox46   @   14:12, 01.11.2015
Cytat: Sadzio
Niby po co teraz kompatybilność wsteczna, skoro gry, które nie zostały jeszcze zremasterowane z PS3 można policzyć na palcach jednej ręki....


Kłóciłbym się

Killzone 2,3
inFamous 1,2+ DLC
Yakuza seria z PS3
Uncharted Seria = Wydane
The Last of Us= Wydane
God of War 3= Wydane
Metal Gear Solid 4
Heavy Rain
Beyound: Two Souls = Wyjdzie dopiero
Resistance seria
Gran Turismo 5,6
Journey= Wydane
LittleBigPlanet 1,2
MotorStorm cała seria na PS3
Ratchet & Clank całą seria na PS3
Sly Cooper na PS3 cała seria


Gry które nie zostały jeszcze zremasterowane, no nie wiem czy można je policzyć na palcach u jednej ręki.... wątpię. A dodam że wypisałem ta najlepsze i najbardziej popularne, za takie właśnie SONY się zabiera. I nie chodzi tu o kompatybilność wsteczną pod kątem Exów ale ogólna pod kątem każdej gry nawet tych Multiplatformowych.

A wydawanie tych tytułów rozłoży się na całą generację. Jak jeszcze będą chcieli wydawać te średniaki to lista będzie 2x dłuższa.
0 kudosremik1976   @   14:25, 01.11.2015
Nie ważne czy coś wydadzą ponownie czy nie tylko ważne jest to, że ludzie mają na półkach gry które oni chcą im sprzedać drugi raz i nie ma co z nimi zrobić po za wyrzuceniem ich do śmietnika. W końcu utrzymywanie starej generacji przy życiu też zacznie ciągnąć kasę o ile ktoś się jej nie pozbył na rzecz nowej. Myślę, że wizja konsol bez kompatybilności wstecznej cieszy tylko ludzi, którzy gry dostają od kogoś, albo je piracą, bo jak tracisz ciężko zarobioną kasę na gry to ciężko rozstawać się ze swoim dorobkiem.
0 kudosDaffodil   @   14:43, 01.11.2015
Heavy Rain i Beyond: Two Souls zostały już zapowiedziane jako remaster dla ps4. Poirytowany
0 kudosdenilson   @   20:26, 01.11.2015
Cytat: Sadzio
Niby po co teraz kompatybilność wsteczna, skoro gry, które nie zostały jeszcze zremasterowane z PS3 można policzyć na palcach jednej ręki....
Tylko głupiec przepłaca albo wielki fanatyk. Taka jest brutalna prawda. Ja nie mam zamiaru przepłacać z takim Final Fantasy X i X-2 na PS4. Kupno sprzętu jak i gry (około 150 zł) w przypadku posiadania PS2 i używanych gier kosztujących razem około 60 zł. Matematykę i logiczne myślenie pozostawiam Tobie do indywidualnej oceny sytuacji.
Dodaj Odpowiedź