System zniszczeń i kolizji w GRID: Autosport

O GRID: Autosport wiemy już całkiem sporo. Studio Codemasters zarysowało bowiem ogólne założenia projektu, zdradziło datę premiery oraz platformy docelowe.

@ 07.05.2014, 16:12
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360

System zniszczeń i kolizji w GRID: Autosport

O GRID: Autosport wiemy już całkiem sporo. Studio Codemasters zarysowało bowiem ogólne założenia projektu, zdradziło datę premiery oraz platformy docelowe. Jako że debiut coraz bliżej, twórcy powoli zaczynają się wdawać w detale. Jednym z nich jest bez wątpienia system zniszczeń oraz kolizji, o którym postanowił opowiedzieć jeden z deweloperów.

Informacje napływają do nas z oficjalnego bloga Codemasters. Autor nowego wpisu na jego łamach postanowił poruszyć temat systemu zniszczeń mechanicznych, jak i wizualnych, opisując co konkretnie będzie ulegało dewastacji podczas wyścigu. Co ciekawe, nie tylko kraksy wpłyną na zachowanie auta, niektóre elementy maszyny będą z czasem ulegały zużyciu, tracąc w ten sposób swoje pierwotne właściwości.

"Zniszczenia skrzyni biegów będą narastać przy każdej zmianie przełożenia, natomiast przerzucanie biegów w złym momencie (głównie w trybie manualnym) sprawi, że skrzynia będzie ulegała zniszczeniu znacznie szybciej. Gdy skrzynia zostanie uszkodzona, wzrosną czasy przerzucania, a jeśli nadal nie zastosujesz się do zasad poprawnej jazdy, skrzynia wreszcie całkowicie wysiądzie i zacznie przeskakiwać niektóre przełożenia".

System zniszczeń i kolizji w GRID: Autosport
"Uszkodzić można także hamulce, częste hamowanie z dużych prędkości sprawi, że stracą one swoją skuteczność znacznie szybciej, aniżeli w przypadku normalnej eksploatacji".

Jakby tego było mało, we wpisie jest też mowa o innych podzespołach, które będzie można uszkodzić. Twórcy przygotowali silnik w taki sposób, aby reagował na zniszczenia kół, silnika oraz zawieszenia. Co ciekawe, motor został podzielony na kilka pomniejszych elementów. Podczas jazdy zniszczeniu ulec może chłodnica, sprężarka, wydech, a ostatecznie cały blok silnika.

Jak widać, twórcy podchodzą do tematu na poważnie, a to oznacza, że możemy się spodziewać solidnej ścigałki, w której elementy symulacyjne nie zostały potraktowane całkowicie po macoszemu. Czy teoria znajdzie odzwierciedlenie w rzeczywistości? Przekonamy się już w czerwcu, premiera GRID: Autosport planowana jest bowiem na 27 dzień tegoż miesiąca. Gra trafi do posiadaczy komputerów PC oraz konsol poprzedniej generacji, Xboksa 360 i PlayStation 3.

Sprawdź także:
GRID: Autosport

GRID: Autosport

Premiera: 24 czerwca 2014
PC, PS3, XBOX 360, SWITCH

GRID: Autosport to kolejna odsłona serii gier wyścigowych, opracowana i wydana przez firmę Codemasters. Projekt, podobnie, jak poprzednicy, stawia na szybkie samochody, w...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   17:42, 07.05.2014
Zapowiada się ciekawie, ale lepiej poczekać do dnia premiery i się przekonać.
0 kudosdabi132   @   09:17, 08.05.2014
Coś podobnego swego czasu mieliśmy w Toce.
0 kudosFox46   @   12:45, 08.05.2014
Ale wątpię by Autosport jakoś dorównał TOCE, chociaż kto wie może się przekonamy w czerwcu.