CryEngine i Unreal Engine 4 dostępne za "grosze"
Właśnie się dowiedzieliśmy, że studio Crytek postanowiło udostępnić swój silnik graficzny (CryEngine) deweloperom niezależnym, nieposiadającym zbyt zasobnych portfeli, w formie miesięcznej subskrypcji.
bigboy177 @ 20.03.2014, 18:51
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, psv, ds3, wiiu, ps4, xbox one
Właśnie się dowiedzieliśmy, że studio Crytek postanowiło udostępnić swój silnik graficzny (CryEngine) deweloperom niezależnym, nieposiadającym zbyt zasobnych portfeli, w formie miesięcznej subskrypcji. Wszyscy zainteresowani będą w stanie "wynająć" silnik za jedyne $9.90 miesięcznie (jakieś 32 zł), zbudować na jego podstawie grę, a potem udostępnić ją bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat (czyt. płacenia tantiem).
Oferta będzie dostępna już w maju bieżącego roku, a twórcy niezależni dostaną wszystkie funkcje silnika, w takiej postaci, w jakiej korzystało z niego Crytek, podczas tworzenia m.in. Ryse: Son of Rome. Narzędzie będzie bezustannie aktualizowane, a jego deweloperzy będą dodawać nowe rozwiązania i usprawniać już istniejące. Oczywiście dla większych studiów i gigantów branżowych pozostanie SDK w obecnej formie i na obecnych zasadach.
Prócz Crytek na podobny krok zdecydowało się też Epic Games. Firma ogłosiła wczoraj inicjatywę, wedle które wszyscy deweloperzy indie dostaną dojścia do Unreal Engine 4 za jedyne $19 miesięcznie (około 65zł). Jak widać oferta dwukrotnie droższa od tej proponowanej przez twórców serii Crysis, a to nie wszystko. Epic chce bowiem jeszcze tantiemy. Wszyscy deweloperzy niezależni, którzy wydadzą komercyjny produkt oparty o Unreal Engine 4 będą musieli zapłacić twórcom narzędzia 5% zysków brutto.
Na koniec mamy film prezentujący możliwości narzędzia twórców serii Gears of War.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler