Tylko Valve będzie produkowało Steam Controller

Steam Controller to specjalny pad, opracowany przez firmę Valve na potrzeby ich nowego kombo: systemu operacyjnego SteamOS oraz komputerów Steam Machines.

@ 11.11.2013, 13:08
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Tylko Valve będzie produkowało Steam Controller

Steam Controller to specjalny pad, opracowany przez firmę Valve na potrzeby ich nowego kombo: systemu operacyjnego SteamOS oraz komputerów Steam Machines. Kontroler jest podobno bardzo wygodny w użyciu i nadaje się nie tylko do strzelanek, ale nawet do gier strategicznych, jak twierdzi ekipa studia Creative Assembly, twórcy serii Total War. Co ciekawe, aby zadbać o jego odpowiednią jakość, Valve zamierza go produkować wewnętrznie. Nikt inny nie będzie mógł tego robić - potwierdza Greg Coomer, podczas rozmowy z ekipą IGN.

"Kontroler będzie produktem Valve. Mamy zamiar go tworzyć. Chcemy dostarczyć wszystkim producentom Steam Machines nasze kontrolery. Nie chodzi o to, że chcemy jak najszybciej wejść do branży sprzętu, a najlepszym sposobem jest zwrot o 90 stopni i bieg w stronę sukcesu w sprzęcie i zarabiania pieniędzy. Chodzi o to, że chcemy, aby te kontrolery istniały."

"Chcemy aby miały one atrybuty dla nas najważniejsze. Takie, dzięki którym ludzie będą mogli grać w gry ze Steam. Dlatego nie sądzimy, aby zlecenie produkcji zewnętrznym firmom było możliwe. Nie chcemy też aby ktoś wziął od nas pomysł, albo projekt, a następnie zaczął go produkować jako swój."

Bardzo mnie cieszy, że tak duża firma jest świadoma zagrożeń jakie niesie ze sobą outsourcing. Gdyby inne korporacje, np. Apple, także doszły do podobnych wniosków jakiś czas temu, być może "nagryzione jabłko" nie walczyłoby teraz o rynek z Samsungiem. To jednak temat na inny czas, a wracając do Steam Controllera:

"Sądzimy, że przynajmniej w tym momencie, chcemy się zająć produkcją sami. Podejmujemy wiele decyzji, które nie są zoptymalizowane na koszta. Nie będziemy tracić pieniędzy tworząc kontroler. Mamy co do tego sporą wiarę. Ale jednocześnie nie spoglądamy na to tak, jak typowi producenci sprzętu."

Czy to oznacza, że firma nie będzie również zarabiać? Tego niestety Coomer nie zdradził, ale takie wnioski można wynieść z ostatniego cytatu. Oczywiście zachęcamy do komentowania poniżej. Podoba Wam się podejście Valve?

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   15:26, 11.11.2013
Cały ten kontroler jest brzydki nawet bardzo jestem jedynie bardzo ciekawy jak on sprawdzi się w praktyce w strategiach w strzelaninach itp. Np: w wyścigach sobie go jakoś nie wyobrażam by grać na czymś takim.
0 kudosKreTsky   @   01:25, 13.11.2013
Jak dla mnie, to nadaje sie on tylko do strategii. Nie sadze tez, zeby nie pojawila sie jakas chinszczyzna z tacz padami.