Position Based Fluids - prezentacja realistycznej wody od Nvidii

Woda - jakże ważny element otoczenia niemal każdej gry komputerowej. Produkcji, gdzie H2O pełni podstawową funkcję, także znajdzie się kilka.

@ 23.04.2013, 23:36
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
pc

Position Based Fluids - prezentacja realistycznej wody od Nvidii

Woda - jakże ważny element otoczenia niemal każdej gry komputerowej. Produkcji, gdzie H2O pełni podstawową funkcję, także znajdzie się kilka. Nvidia postanowiła wyjść naprzeciw wygórowanym oczekiwaniom społeczności, czego efektem jest Position Based Fluids - narzędzie pozwalające na realistyczne odwzorowanie cieczy.

Co wyczynia to cudeńko możecie obejrzeć na poniższym materiale wideo. Użytkownik, Zogrim, który wgrał filmik twierdzi, iż Position Based Fluids działa w 30 klatkach na sekundę przy karcie graficznej GeForce GTX580. Robi wrażenie. Jednak czy możemy to nazywać rewolucją na miarę technologii PhysX? Przekonamy się w przyszłych tytułach wspierających fizykę od Nvidii, gdyż nowy "ficzer" od "zielonych" zaaplikowany będzie do nadchodzących wersji PhysX SDK i modułów APEX.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   00:28, 24.04.2013
Moment z Akwarium najlepszy, ale nie widzi mi się to żeby to chodziło na GTX 5 i 6. To już raczej będą obsługiwać całkiem nowe karty bowiem rozumiem że PhysX SDK zastąpi starszego już PhysXa.

W teorii to wygląda OK, w praktyce może już nie być kolorowo. Przypomnijmy sobie jak wypadał na takich pokazach w 2007 PhysX, a jak potem wypadał w grach czyli w praktyce, niebo i ziemia.
0 kudosgregory16mix   @   00:43, 24.04.2013
Wygląda nawet całkiem w porządku. Pewna rewolucja na pewno, bo pewnie nieźle wydajnili algorytmy, ale mam odczucie, że fizyka wody jest jakaś dziwna momentami...
0 kudosKreTsky   @   00:58, 24.04.2013
Dziwnie ta woda wyglada, a najdziwniej gdy strzelali do akwariun. Jak cala sciana sie rozpadla, to woda dalej wyciekala powoli. Mi tam to do szczescia nie jest potrzebne ;]
0 kudosKrru   @   07:19, 24.04.2013
Dzięki Position Based Fluids rzeczywistość wirtualna będzie jeszcze bardziej realna. Uśmiech
0 kudosVerdungo   @   07:57, 24.04.2013
Coś się rozwija w tym temacie, chociaż ta prezentacja się już pojawiła przy okazji GDC z tego co pamiętam;) Zobaczymy jak to będzie stosowane w grach, bo chyba bardziej się to przekłada na jakieś animacje filmowe itp. niż gry, ale jedno drugiego nie wyklucza. Byle by to nie była taka "wielka rewolucja" jak tressFX, który tak naprawdę nic rewolucyjnego nie wprowadził, a czasem tylko strasznie obniżał FPS Uśmiech Chociaż i tu trzeba poczekać na więcej gier, żeby jakoś sensowniej ocenić ten efekt.
0 kudosremik1976   @   08:33, 24.04.2013
Nie wiem czy to u mnie jest coś nie tak, ale zamiast filmu wyświetla się czarne okno bez żadnych przycisków i nie ma opcji obejrzenia tego materiału. To samo jest z materiałem o CryEngine 3.
0 kudosTROJANX7   @   09:18, 24.04.2013
Dla mnie efekt jest bardzo zadowalający a w szczególności moment w którym akwarium z wodą jest rozbijane. Wygląda to imponująco i nie zgodzę się z wypowiedzią że wygląda to dziwnie czy sztucznie ponieważ woda nie musi wypływać jakoś niesamowicie szybko by wyglądała realistycznie .
0 kudosdenilson   @   16:16, 24.04.2013
Trochę poczeka się na to żeby taka technologia była na porządku dziennym dla zwykłego gracza. Efekty prezentują się bardzo dobrze, a przecież mechanika płynów nie jest łatwa do odzwierciedlenia.
0 kudosremik1976   @   18:31, 24.04.2013
Nareszcie udało mi się zobaczyć filmik i powiem krótko żadna nowość i na pewno nie zobaczymy tego w grach. Przy tworzeniu cieczy w ten sposób komputer dostaje po dupie jeszcze bardziej niż przy tworzeniu cząsteczek i nie wiem jaki trzeba mieć sprzęt żeby to uciągnęła jakakolwiek gra. Nvidia ostatnio obiecuje same gruszki na wierzbie i założę się, że z żadnej z tych rzeczy się nie wywiąże.
0 kudosFestus_   @   19:40, 24.04.2013
Niby fajne, ale ogromnego wrażenia nie robi. W grach jakoś na razie tego nie widzę, ale wszystko się okaże.
0 kudosFox46   @   15:34, 26.04.2013
Nie ma czym się chwalić zwłaszcza na gTX580 który odpalał tylko demko możliwości tego ficzera. Do tego dodać wszystko to co w grach i spada poniżej 30fps, to nie będzie dla kart GTX5 i 6 to pewne.
Zapewne wyjdą nowe GTXy to będą to obsługiwały, a fpsy na pewno spadną to norma, w późniejszych latach może to doszlifują i nie będzie już znaczących spadków Fps.
Dodaj Odpowiedź