Technologia Unity zagości także na Wii U
Unity to zestaw narzędzi deweloperskich, czyli tak zwany silnik, napędzający wiele popularnych gier. Korzystają z niego głównie producenci tytułów na telefony i tablety, ale także komputerowe i konsolowe produkcje (chociażby Rochard czy Unearthed: Trail of Ibn Battuta).
zvarownik @ 20.09.2012, 06:36
Kamil "zvarownik" Zwijacz
wiiu
Unity to zestaw narzędzi deweloperskich, czyli tak zwany silnik, napędzający wiele popularnych gier. Korzystają z niego głównie producenci tytułów na telefony i tablety, ale także komputerowe i konsolowe produkcje (chociażby Rochard czy Unearthed: Trail of Ibn Battuta). Nintendo podpisało umowę z Unity Technologies na mocy której Wii U także dostanie produkcje oparte na tej technologii.
Japońska firma uzyskała licencję, która pozwala jej na wydawanie znanych już gier (oczywiście, o ile dogadają się z poszczególnymi producentami), jak i na tworzenie własnych. Pierwsze dzieła mają pojawić się na rynku w przyszłym roku.
Czy jest to jakaś karta przetargowa? Raczej nie. Technologia jest znana i bardzo popularna. Dodatkowo powoli zbliża się czwarta wersja tego silnika, który wykorzysta chociażby DirectX 11, nowe systemy animacji, cieni, itd.. Jednak na konsolach rządzą inne rozwiązania - CryEngine, Unreal Engine, autorskie kombajny poszczególnych deweloperów, itd.. Pewnie się przyda do mniejszych szpili dystrybuowanych drogą cyfrową, ale największe i najładniejsze gry opierają się raczej na rozwiązaniach nie kojarzonych z iOS, Androidem i przeglądarkami. Ale kto wie, może sytuacja ulegnie zmianie? Wszak już teraz takie tuzy jak Ubisoft czy Electronic Arts mają na swoim koncie tytuły zrobione na Unity.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler