EA sprzedaje 40% swoich gier drogą cyfrową
Cyfrowa dystrybucja z dnia na dzień staje się coraz to bardziej popularna. Mimo początkowej niechęci, gracze stopniowo przekonują się do wirtualnego sposobu dystrybucji gier, głównie ze względu na wygodę, szybkość dostępu i często promocyjne ceny.
Dirian @ 10.03.2011, 14:18
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, psp, xbox 360, wii, psv, ds, ds3
Cyfrowa dystrybucja z dnia na dzień staje się coraz to bardziej popularna. Mimo początkowej niechęci, gracze stopniowo przekonują się do wirtualnego sposobu dystrybucji gier, głównie ze względu na wygodę, szybkość dostępu i często promocyjne ceny.
Na potwierdzenie powyższego warto spojrzeć w stronę Electronic Arts, które ujawniło, że na chwilę obecną aż 40% wszystkich sprzedanych przez nich gier pochodzi z dystrybucji cyfrowej. Wynik ten wywodzi się z kilku źródeł, m.in. EA Store, Steam, PlayStation Store czy Xbox Live Marketplace. Swój udział mają także inne platformy wirtualnej sprzedaży, ale pozostają one w cieniu, gdy spojrzymy na wyniki wyżej wspomnianych marketów.
Nie będę po raz enty rozważać czy sklepy z grami na fizycznych nośnikach mogą czuć się zagrożone, ale według John Riccitiello z EA najwyraźniej tak, bo, jak wspomina, już w bieżącym roku cyfrowa dystrybucja przebije "tą zwykłą". Dość odważne słowa, choć chyba lekko mijające się z prawdą. Jak to mówi stare powiedzenie - "pożyjemy, zobaczymy".
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler