EA: 'Mieliśmy zasadę, żeby nie komunikować się z naszymi konsumentami.'

Peter Moore, szef EA Sports zwierzył się Brand Narrative, że jeszcze do niedawna EA z zasady unikała kontaktów z odbiorcami swoich produkcji.

@ 27.08.2010, 12:35
Mateusz "Miestwuj" Dorywalski
pc, ps2, ps3, psp, xbox 360, wii


Peter Moore, szef EA Sports zwierzył się Brand Narrative, że jeszcze do niedawna EA z zasady unikała kontaktów z odbiorcami swoich produkcji.

"Kiedy dołączyłem, nie tylko była pewna ambiwalencja, ale wręcz mieliśmy zasadę, żeby nie komunikować się bezpośrednio na naszymi konsumentami" - przyznacie, że nie brzmi to najlepiej? Kierownik ekipy odpowiedzialnej za jakieś trzysta tysięcy gier sportowych dodał jednak: "Wszystko to poszło w cholerę. Nie boimy się uchylić płaszcza, pod którym kryje się mroczna sztuka tworzenia gier".

"Odkryliśmy, że konsument oczekuje informacji od nas, każdego dnia" - stwierdził Moore. "Dawniej wypuścilibyśmy screenshota i jeżeli bylibyście grzeczni i przedsprzedaż szła dobrze moglibyśmy was nagrodzić odrobiną materiału wideo". Intrygujące podejście, ale przyznacie, że dobrze, że odeszło do lamusa. "Wciąż mamy takie strategie w rodzaju "ustaw ich w kolejce nocą", ale to raczej kulminacja, a nie całe otwarcie, co oznacza, że nieustannie komunikujemy naszym odbiorcom czego mają się spodziewać" - oznajmił szef sportowego oddziału EA.

Peter Moore powiedział też Brand Narrative, że jego firma prowadzi marketing 365 dni w roku i nieustannie bada jego rezultaty. Cóż - więcej roboty dla nas, piszących newsy i więcej informacji dla Was - je czytających.

Sprawdź także:
FIFA 11

FIFA 11

Premiera: 28 września 2010
PC, PS2, PS3, PSP, XBOX 360, WII, DS, MOB

Nowa gra piłkarska spod skrzydeł elektronicznego giganta kontynuuje założenie całej serii FIFA. Kolejna część popularnego soccera, tradycyjnie już, wprowadza kolejne zmia...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   14:59, 27.08.2010
Ta, odkryli Amerykę tym stwierdzeniem. Jak dla mnie komunikowanie się z graczami i słuchanie ich komentarzy i opinii powinno być podstawową polityką każdej firmy tworzącej gry.
0 kudosbat2008kam   @   20:22, 27.08.2010
Oczywiście, że tak. Tylko w ten sposób można stworzyć dzieło pokrywające się z oczekiwaniami graczy w 100%. Nie wiem czy to prawda, ale podobno Capcom tak robi. I dlatego ich gry są oryginalne, świeże, grywalne... i świetne Uśmiech .
0 kudosRavnarr   @   22:16, 27.08.2010
Ale EA to EA, oni są święcie przekonani, że ich gry są da przecudne, że nie muszą pytać graczy o zdanie. Całe szczęście coraz więcej firm przyjmuję tę nową, przyjazną dla klientów politykę.
0 kudosbat2008kam   @   22:21, 27.08.2010
Wiesz, akurat EA ma przecudne gry Uśmiech . No, może nie tyle genialne, ale zawsze trzymające wysoki poziom i popularność Uśmiech . Jedyne shity w karierze EA? Undercover, Pro Street, edycje gier sportowych na PC... I tyle Uśmiech . Reszta to naprawdę klasowe produkcje Uśmiech . Ale co się dziwić, wszak EA jest chyba największym wydawcą na rynku Uśmiech . Miło, że w końcu oprzytomnieli i będą PC traktować na równi z innymi platformami. A większa integracja z fanami się opłaci Uśmiech .
0 kudosRavnarr   @   22:38, 27.08.2010
Pewnie dlatego podjęli taką decyzję: frontem do klienta=większa sprzedaż. Ja jestem za.
0 kudososkarsom   @   10:13, 28.08.2010
ŁO! Gdyby tylko oni tak robili. Przecież to jest polityka połowy naszego przemysłu! Teraz już może trochę mniej tego jest i niektóre studia słuchają zdania graczy, ale większość ma nasze zdanie w głębokim poważaniu.
0 kudosRavnarr   @   14:39, 28.08.2010
To się na nich zemści. Jeśli gry nie będą tworzone pod gusta graczy, gracze przestaną je kupować.
Dodaj Odpowiedź