Starcraft 2 wcale nie kosztował 100 milionów dolarów. Wysoka liczba zamówień przedpremierowych.
Kilka dni temu, powołując się na Wall Street Journal, informowaliśmy Was, że stworzenie Starcrafta II pochłonęło z konta firmy Blizzard aż 100 milionów dolarów.
Lucas-AT @ 24.07.2010, 16:44
To ja
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
pc
Kilka dni temu, powołując się na Wall Street Journal, informowaliśmy Was, że stworzenie Starcrafta II pochłonęło z konta firmy Blizzard aż 100 milionów dolarów. Okazuje się, iż redakcja wspomnianego serwisu pomyliła się, a tak horrendalne koszty produkcji dotyczyły World of WarCraft. Wall Street Journal już skorygowało swój błąd, publikując wiadomość, iż rzeczywiście chodziło o najpopularniejsze MMO na świecie ze stajni Blizzarda.
Do sprawy odniósł się także Bob Colayco, pracownik public relations Blizzarda. Według niego, firma nigdy nie zdradzała ile pieniędzy wyłożyła na powołanie do życia Starcrafta II. Suma ta owiana jest zatem tajemnicą, ale nikt z Was nie ma zapewne wątpliwości odnośnie i tak wysokiego budżetu tej od lat wyczekiwanej strategi czasu rzeczywistego. 100 milionów dolarów wciąż może wchodzić w grę.
Zmieniając temat - jeśli wierzyć nieoficjalnym danym przedstawionym przez organizację analityczną VGCharzt, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, liczba zamówień przedpremierowych na drugą odsłonę Starcrafta do tej pory osiągnęła pułap 684 766 egzemplarzy! Dodajmy do tego nieznany jak na razie, ale z pewnością wysoki, wynik z Europy oraz Azji, a o finanse producenta martwić się nie musimy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler