Starcraft 2 wcale nie kosztował 100 milionów dolarów. Wysoka liczba zamówień przedpremierowych.

Kilka dni temu, powołując się na Wall Street Journal, informowaliśmy Was, że stworzenie Starcrafta II pochłonęło z konta firmy Blizzard aż 100 milionów dolarów.

@ 24.07.2010, 16:44
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
To ja
pc

Starcraft 2 wcale nie kosztował 100 milionów dolarów. Wysoka liczba zamówień przedpremierowych.

Kilka dni temu, powołując się na Wall Street Journal, informowaliśmy Was, że stworzenie Starcrafta II pochłonęło z konta firmy Blizzard aż 100 milionów dolarów. Okazuje się, iż redakcja wspomnianego serwisu pomyliła się, a tak horrendalne koszty produkcji dotyczyły World of WarCraft. Wall Street Journal już skorygowało swój błąd, publikując wiadomość, iż rzeczywiście chodziło o najpopularniejsze MMO na świecie ze stajni Blizzarda.

Do sprawy odniósł się także Bob Colayco, pracownik public relations Blizzarda. Według niego, firma nigdy nie zdradzała ile pieniędzy wyłożyła na powołanie do życia Starcrafta II. Suma ta owiana jest zatem tajemnicą, ale nikt z Was nie ma zapewne wątpliwości odnośnie i tak wysokiego budżetu tej od lat wyczekiwanej strategi czasu rzeczywistego. 100 milionów dolarów wciąż może wchodzić w grę.

Starcraft 2 wcale nie kosztował 100 milionów dolarów. Wysoka liczba zamówień przedpremierowych.

Zmieniając temat - jeśli wierzyć nieoficjalnym danym przedstawionym przez organizację analityczną VGCharzt, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, liczba zamówień przedpremierowych na drugą odsłonę Starcrafta do tej pory osiągnęła pułap 684 766 egzemplarzy! Dodajmy do tego nieznany jak na razie, ale z pewnością wysoki, wynik z Europy oraz Azji, a o finanse producenta martwić się nie musimy.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   17:17, 24.07.2010
Przy takiej liczbie zamówieni przedpremierowych i to tylko za stanów znaczna części kosztów produkcji zwróci się w dniu premiery jak nie całości
0 kudosbat2008kam   @   18:06, 24.07.2010
Ponad 684 tys. zamówień przed premierą... Holy shit! Ta gra nie przejdzie do historii, ona JUŻ przeszła do historii jako najpopularniejsza i najlepsza strategia w dziejach. Co do tych kosztów produkcji - czy to było 100 milionów, czy 200, czy 4 - nieważne. Wszystko i tak zwróci się dziesięciokrotnie Uśmiech .
0 kudososkarsom   @   20:16, 24.07.2010
Jeśli pomnożymy liczbę pre-order'ów przez docelową liczbę 200 złotych jaką musimy wydać na oryginalnego StarCrafta II wychodzi kwota: 136 952 300zł, i teraz jeśli podzielimy to przez obecny kurs dolara wychodzi kwota: 44 178 452$. Czyli nawet jeśli gra kosztowała więcej niż 100 mln$, załóżmy że 150mln. To 1/3 zwróciła im się z pre-order'ów, a reszta zwróci im się najpóźniej do gwiazdki przyszłego roku. Takie są moje założenia.
0 kudosLucas-AT   @   20:19, 24.07.2010
Zauważ, że gra jest najbardziej popularna w Azji, nie w Stanach. Do tego Starcraft 2 wyjdzie w 3 częściach...
0 kudosdavcio24   @   14:20, 26.07.2010
WOW!!! To co będzie po premierze gry? Jak obstawiacie: ile sztuk sprzeda się do końca roku? 5-6 milionów?
0 kudosbat2008kam   @   14:54, 26.07.2010
Strzelam, że do końca roku sprzeda się jakieś 10 mln sztuk gry. Kolejne parę milionów Blizzard sprzeda, gry Starcraft II trafi do jakichś tańszych serii. Wynik końcowy - ok. 20 milionów Uśmiech .
0 kudososkarsom   @   09:21, 27.07.2010
Ja szacuję ,że do końca roku sprzeda się jakieś 7 milionów sztuk.
Dodaj Odpowiedź