South Park: The Fractured But Whole (XBOX One)

ObserwujMam (0)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (0)

South Park: The Fractured But Whole (XBOX One) - recenzja gry


@ 18.10.2017, 21:55
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Efektowność starć zwiększono specjalnymi – unikatowymi dla każdej postaci – super umiejętnościami. Aby z takowej skorzystać, trzeba najpierw naładować pasek znajdujący się na górze ekranu – wspólny dla całej ekipy. Kiedy dobije on do maksimum, jesteśmy w stanie wyprowadzić wyjątkowo potężne uderzenie, któremu towarzyszy efekciarska animacja. Prezentuje się ona świetnie, ale szkoda, że nie da się jej pominąć. Po obejrzeniu jej kilkadziesiąt razy naprawdę będziecie mieć już tego dość – mimo że dla każdej z kilkunastu postaci przygotowano coś innego.

Osobiście dość miałem też czytania. Nie chodzi jednak o to, że dialogi są durne, ani o to, że tekstu jest zbyt dużo. Najbardziej irytujące jest to, że opisy przedmiotów, a także różne informacje pojawiające się na naszym telefonie (część interfejsu użytkownika) są wyświetlane przy pomocy zbyt małej czcionki. Deweloperzy nie wzięli pod uwagę graczy, którzy lubią siedzieć na kanapie, w pewnej odległości od ekranu. Na komputerze jest w porządku, bo oczy są blisko monitora, ale na konsoli naprawdę nie da się tego odczytać. Siedzę mniej więcej dwa metry od 42” telewizora i po pewnym czasie zrezygnowałem z czytania czegokolwiek – za każdym razem musiałem wychylać się w stronę matrycy. Pasowałaby - na wczoraj! - możliwość modyfikowania rozmiaru czcionki.

Jeśli o grafice mowa, zrealizowano ją oczywiście na modłę serialu. Jest tak dobrze, że osoba niewiedząca co widzi na ekranie, raczej nie domyśliłaby się, że obserwuje grę (nie widząc interfejsu, rzecz jasna). Są zatem charakterystyczne lokacje, unikatowa kolorystyka oraz typowe dla cyklu South Park, lekko sztywne, animacje. Zaskoczony byłem natomiast tym, że okazyjnie płynność animacji potrafi lekko spaść, a wówczas widać, że silnik graficzny nie został do końca zoptymalizowany. Tyle tylko, że nie dzieje się to szczególnie często.

Pod względem udźwiękowienia jest bezbłędnie, obłędnie wręcz. Mam tu na myśli zarówno muzykę, jak i efekty specjalne oraz dialogi. Te ostatnie dostępne są w kilku różnych językach, ale nie po polsku. Dla mnie to wręcz zaleta, bo wolę słyszeć oryginalne głosy i ewentualnie wesprzeć się – gdy zachodzi taka potrzeba – rodzimymi napisami. Nic lepszego w tej kwestii według mnie nie dało się wymyślić.

Podsumowując, South Park: The Fractured But Whole to świetna kontynuacja Kijka Prawdy. Pamiętajcie, że nie jest to dalszy ciąg fabuły „jedynki”, ale całkiem nowa przygoda. Jeśli podobał się Wam pierwowzór z 2014 roku, kupujcie w ciemno. Bierzcie też, jeśli ogólnie lubicie South Park i nie macie nic przeciwko turowemu systemowi walki. Jestem przekonany, że będziecie zadowoleni! Ba! Zesr@#■e się z radości!


Długość gry wg redakcji:
20h
Długość gry wg czytelników:
20h 37min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Interaktywny serial - nic dodać, nic ująć.
Genialny Dźwięk:
Sam miód.
Świetna Grywalność:
Czasem nieco schematycznie i zbyt łatwo, ale ogólnie na poziomie.
Świetne Pomysł i założenia:
Świetnie rozwiązano rozwój postaci. Humor to też ogromny plus!
Świetna Interakcja i fizyka:
Fizyka wiadomo, że ograniczona, ale produkcja wciąga niemiłosiernie.
Słowo na koniec:
South Park: The Fractured But Whole to tytuł praktycznie bezkonkurencyjny. Dla fanów South Park pozycja obowiązkowa. Warto też po nią sięgnąć jeśli lubujecie się w gatunku RPG.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z South Park: The Fractured But Whole (XBOX One)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosGuilder   @   08:45, 20.10.2017
Właśnie sobie serwuję drugie podejście do "Kijka Prawdy". Super, że sequel też trzyma poziom.
Mam pytanie, mam nadzieję że nie nacinam się na spoiler: czy w tej części też świat w trakcie wątku głównego zmienia się na tyle, że uniemożliwia to wykonanie niektórych questów pobocznych po przekroczeniu konkretnego momentu w fabule?
0 kudosbigboy177   @   09:05, 20.10.2017
W miarę postępów questy niektóre faktycznie się blokują.
0 kudosGuilder   @   09:19, 20.10.2017
Dzięki za ostrzeżenie i sprawną odpowiedź. Nie wiem, czy nie wolałbym nawet w takiej grze opcji, żeby przy queście głównym był komunikat ostrzegający przed tym. Niby psuje to immersję, ale to nie tym ta seria żyje. Ale to w sumie drobnostka.
0 kudosRogi2   @   00:21, 27.10.2017
Nie mogę uruchomić gry. Mam wersje na PC ze Steama. Włączam grę pojawia się komunikat, że jest uruchomiona i po minucie myślenia się wyłącza. Umie ktos pomóc?
0 kudosDirian   @   01:04, 27.10.2017
Sprawdź spójność plikow na Steam.
Dodaj Odpowiedź