Medieval II: Total War (PC)

ObserwujMam (613)Gram (424)Ukończone (88)Kupię (53)

Medieval II: Total War (PC) - recenzja gry


@ 26.01.2007, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Jak wspomniałem powyżej rozgrywka na ekranie walki jest najważniejszym elementem zabawy. Starcia są niezwykle dynamiczne, a możliwości poprowadzenia każdej bitwy praktycznie nie ograniczone. Nie ma nic piękniejszego niż zaatakować linie wroga przy pomocy ciężkiej jazdy, i oglądać jak jego wojsko jest dziesiątkowane. W tym momencie do akcji wkracza drugi oddział (który po cichu przemieścił się na tyłu nieprzyjaciela) i dokańcza dzieła… Aspekt wojny w Medieval II: Total War to prawdziwe arcydzieło, które nie pozwala oderwać się od ekranu monitora!

Dodatkowym czynnikiem wpływającym na grywalność oraz przebieg bitew jest odróżnienie zamków od zwykłych miast. W poprzedniej edycji gry, wszystkie nasze miasta wyglądały bardzo podobnie. Nie ważne czy była to warownia, czy też zwykła mieścina, sposób podbicia lub jej obrony był zawsze identyczny. W Medieval II: Total War wreszcie doczekaliśmy się znaczących różnic pomiędzy posiadanymi siedliskami. Zamki, jak to zamki są bardzo dobrym miejscem do szkolenia nowych żołnierzy, i łatwo jest je obronić przed atakiem nieprzyjaciela. Niestety ich największym minusem jest skromna ilość dochodów zapewnianych państwu. W tym aspekcie znacznie lepsze są miasta, które zapewniają spore sumki złota. Niestety one także posiadają słabe strony, z których największą jest podatność na napady oponentów. Właściwy balans pomiędzy obiema rodzajami budowli jest bardzo ważny i tylko dzięki niemu mamy szansę podbić otaczające nas tereny.

Medieval II: Total War (PC)

Dla graczy lubujących się głównie w potędze militarnej, autorzy przygotowali także kupców. Ich zadaniem jest krążenie po mapie i wyszukiwanie wartościowych surowców. Dzięki ich pracy otrzymujemy skromny przychód, który w sytuacjach kryzysowych może być niezastąpiony!

Na szczęście autorzy zadbali także o inne rodzaje destrukcji oponenta, nie zawsze jesteśmy bowiem zmuszeni do brania miast siłą. Dzięki sprytowi morderców, lub też sabotażystów możemy znacznie osłabić przeciwnika, zmusić go nawet do poddania się. Co prawda wszystkie te opcje dostępne były w częściach poprzednich, w Medieval II: Total War są jednak bardziej wyeksponowane i znacznie częściej z nich korzystałem.

Kolejnym czynnikiem, który został znacznie lepiej wykonany w Medieval II: Total War jest religia. Oczywiście najpotężniejszą siłę w świecie duchowym stanowi Papież, który za sprawą swoich wpływów organizuje krucjaty i atakuje niechętnych do współpracy władców. Wojska papieskie są początkowo bardzo silnym atutem, z czasem jednak jesteśmy w stanie przeciwstawić się woli kościoła i podejmować decyzje na własną rękę. Możliwe jest nawet przejęcie kontroli nad Bożymi wojskami i wykorzystanie ich do własnych celów.


Screeny z Medieval II: Total War (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?