Kluczem do zwycięstwa w Dungeon Siege II jest odpowiednie dobranie drużyny, i umiejętne korzystanie z ich cech. Aby poradzić sobie nawet z najpotężniejszymi bandziorami na czele naszej siły uderzeniowej należy umieścić wojowników. Drugi rząd zapełnić strzelcami, a na końcu wystawić wsparcie w postaci magów. Tak ułożona formacja nie dopuści by do słabiej chronionych postaci z tyłu doszedł przeciwnik i pozbawił życia naszych magów, lub też łuczników. Wojownicy na pierwszym froncie pomimo tego, że będą najbardziej narażeni na obrażenia oraz śmierć, to jednak wspierani magicznymi zaklęciami magów poradzą sobie bez problemu. W momencie gdy ich zdrowie spadnie znacząco jeden z magów skorzysta z zaklęcia uzdrowienia i bardzo szybko przywróci wojownikowi siły witalne.
O grze Dungeon Siege II można napisać naprawdę bardzo dużo… celem mojej recenzji jest jednak opisanie gry w minimalistyczny sposób, lecz zarazem na tyle dokładnie by nie zanudzić, a zainteresować programem. Wiele osób czeka na pewno na kilka zdań odnośnie oprawy audio-wizualnej, która w przypadku Dungeon Siege II jest wspaniała.
Grafika pierwszej edycji gry była bardzo dobra. Charakteryzowała się dużą ilością szczegółów, mnóstwem postaci i ciekawym światem, niestety największą jej wadą było małe zróżnicowanie. Przez prawie całą grę poruszaliśmy się po identycznie wyglądających miejscach, i gdyby nie wciągająca rozgrywka wiele osób odpuściło by sobie zabawę już po kilku godzinach. Dungeon Siege II prezentuje się o wiele lepiej od poprzednika, a panowie i panie z Gas Powered Games zadbali, by tym razem przemierzane światy różniły się między sobą. Modele postaci składają się z większej ilości wielokątów, krajobrazy są znacznie bardziej interesujące, a efekty podczas rzucania zaklęć potrafią wbić w fotel. Niestety za wszystkie te wspaniałości należy zapłacić surową cenę - Dungeon Siege II ma duże wymagania sprzętowe.
Podobnie jak w przypadku grafiki, dźwięk przygotowano świetnie. Pod wszystkie postaci podłożono głosy, zadbano o wiele różnych efektów specjalnych i o dynamiczną muzykę. Pod względem oprawy dźwiękowej Dungeon Siege II mógłby stanowić wzór dla innych gier.
Genialna |
Grafika: |
Genialny |
Dźwięk: |
Genialna |
Grywalność: |
Genialne |
Pomysł i założenia: |
Genialna |
Interakcja i fizyka: |
Słowo na koniec: |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler